چیزهایی که نباید قبل از خواب خورد

چیزهایی که نباید قبل از خواب خورد
چیزهایی که نباید قبل از خواب خورد

چیزهایی که نباید قبل از خواب خورد ؟ همه میدانیم که خواب عمیق برای سلامتی بدن ما بسیار لازم و اجباری هستش، پس وقتی شما شب رو بتونید بدون استرس و بی خوابی بخوابید یعنی سلامتی شما تا حدودی خوب داره پیش میره حالا یک سوال مطرخ میشه و انم اینه که آیا شما اواخر شب غذا می خورید یا سراغ یخچال میرید؟ غذا خوردن آخر شب چون زمان زیادی برای هضم نیاز داره شاید کل شب رو شما رو درگیر خودش بکنه و شب کلا بیدار بشید. بدتر اون حتی اگر شب بیدار نشید، احتمال دارد روز بعد احساس سرگیجه و عدم تعادل بکنید.

بر اساس مطالعه ای که انجام شده خوردن غذا و یا هر چیز خوراکی نزدیک به خواب بستگی به غذا یا در کل نوع خوراکی داره که شما میخورید ولی کلا نباید غذای سنگین برای آن زمان انتخاب کنید تقریبا میشه گفت که هوس نیمه شب برای خوردن از روی گشنگی نیست و امکان داره بر اثر اضطراب یا خستگی زیاد باشه پس بیاید ببینیم چه خوراکی هایی رو نباید قبل خواب خورد

غذای پر چرب مثل کیک

غذاهای پر چرب قبل از خواب میتونه باعث رفلاکس اسید معده بشه و چون کیک که سرشار از چربی هست(بیشتر این چربی در شکر پنهان شده است) باعث میشه که تولید اسیده معده افزایش پیدا کنه و شب شما نتونید خیلی راحت بخوابید. پس سعی کنید غذای پر چرب و یا کیک آخقبل از خواب میل نکنید و یا پنیر به همراه گردو و یا هر مغزه دیگه رو جایگزین غذای پر چرب کنید.

بنر گل من و تو

پیتزا

سس گوجه حاوی اسید است. یک سس گوجه ی خوب می تواند به تکه های پیتزا زده شود اما اسید آن خصوصا اگر به آن فلفل قرمز تند بزنید، منجر به ناراحتی معده می شود. نه تنها غذاهای اسیدی (غذاهای تند) می توانند منجر به سوء هاضمه شوند، از آنجا که بدن شما غذاهای تند را پس می زند، احتمالا در دستگاه گوارش به سرعت حرکت می کند و منجر به بی خواب شدن تان می شود. به جای آن از پروتئین موجود در بوقلمون ترکی که حاوی تریپتوفن، آمینواسیدی که منجر به خواب آلودگی می شود استفاده کنید. این ماده در مرغ کبابی نیز وجود دارد که می تواند گرسنگی را تسکین دهد بدون اینکه وسوسه شوید به خوردن ادامه دهید.

پیتزا
پیتزا

مرکبات

مرکبات ادارار آور طبیعی هستند. میوه های خاص مانند مرکبات سبب تکرر ادرار می شوند. اگر قبل از خواب مرکبات بخورید احتمال دارد مجبور شوید چند بار دستشویی بروید. به جای خوردن مرکبات نان برشته یا کره ی بادام زمینی بخورید. پروتئین موجود در کره ی بادام زمینی ترفند مناسبی برای ایجاد احساس رضایت بوده و می توان مقدار آن را کاهش داد.

مرکبات
مرکبات

بستنی

لبنیات می تواند سبب ناراحتی شکم شود. محصولات لبنی می توانند برای برخی افراد که ناراحتی شکمی دارندعذاب آور باشد. حتی اگر مصرف لبنیات شما را آزار ندهد، بستنی بهترین انتخاب برای آخر شب نیست. سنگین است و ممکن است مانند یک آجر در شکمتان بماند آن را نخورید. بجای آن ماست کم چرب میل کنید ماست با پروتئین همراه است زیرا سبک تر می باشد. شکم هضم ماست را زودتر از بستنی انجام می دهد به این ترتیب شانس ابتلا به درد شکم در نیمه شب کم تر است. اگر ماست یا لبنیات خوب هضم نمی شود انگور یخ زده یا گیلاس را امتحان کنید.

بستنی
بستنی

شکلات

کافئین می تواند شما را بیدار نگه دارد و حتی نوشیدن یک فنجان آن در نیمه شب بد است. شکلات حاوی کافئین است و برخواب تان اثر می گذارد. نیمی از شکلات ها حاوی 26 میلی گرم کافئین هستند که تقریبا برابر با12 اونس از نوشابه ی کافئین دار است. حتی برخی از شکلات ها از کافئین بیشتری نیز برخوردار هستند. بنابراین حذف شکلات قبل از رفتن به خواب اگر تمایل به خواب راحت داشته باشید ایده ی خوبی است.

یک نوار گرانولا، تعداد انگشت شمار گرانولا یا مخلوطی از آن همراه با پروتئین؛ غذایی سالم و رضایت بخش را برایتان فراهم می کند. به خاطر داشته باشید وعده ی غذایی که مصرف می کنید می تواند گویای تفاوت میان خیره شدن به سقف یا خواب شیرین باشد.

شکلات
شکلات

هوس غذاهای بی خاصیت کرده اید؟ چرا خواب بهتر می تواند کمک کند؟خواب برای سلامت شما مفید است.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: