کاشت ریحان در آب

کاشت ریحان در آب

ریحان یکی از راحت ترین سبزی برای کاشت در خانه می باشد.

ریحان کاربرد های بسیاری زیادی در آشپزی از جمله کوفته، املت، تخم مرغ نیمرو، اسپاگتی و پیتزا و … دارد. برای اینکه در خانه ریحان را پرورش دهید مهم نیست آب و هوای منطقه شما چقدر سرد باشد شما می توانید در طول سال در خانه ریحان داشته باشید.

برای اینکار شما به فضای زیادی نیاز ندارید حتی اگر در کاشت سبزیحات استعداد و تجربه ای هم ندارید می توانید همین حالا شروع کنید.

بنر گل من و تو

با هزینه بسیار کم همیشه سبزیجات تازه و عاری از کود های شیمیایی در خانه داشته باشید.

روش کاشت ریحان در آب

2 یا 3 خوشه ریحان بخرید. در زمستان ترجیحا ریحان را داخل آب پرورش دهید پس دیگر نگرانی در مورد تهیه خاک نخواهید داشت.

یک ظرف انتخاب کنید. مثلا می توانید از یک ظرف شیشه ای استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که شیشه تمیز شسته شده باشد.شیشه یک لیتری مناسب است.

به میزانی که ریشه کاملا در آب باشد در بطری آب بریزید. به طور معمول در خاک سیلیس یافت می شود که به ساختار گیاه کمک می کند.

شما می توانید از مایع سیلیکا استفاده کنید البته نیازی نیست که حتما از این مایع استفاده شود.  این مایع در همه فروشگاه های کشاورزی فروخته می شود، به اندازه یک قطره در هر شیشه کافی است.

حال شیشه یا بطری خود را به به گرمترین و آفتاب گیرترین نقطه منزل خود انتقال دهید پشت پنجره جنوبی بهترین مکان برای این کار است.

نگران نباشید اگر در چند روز اول پژمرده شوند. گیاه را به مدت 1 هفته پشت پنجره قرار دهید.

نکات کاربردی

شیشه کمی خنک تر از هوا است و ممکن است در طول شب که هوا سردتر است باعث از بین رفتن گیاه شود بنابراین در شب هایی که هوا سرد است شیشه را از پشت پنجره به جای گرمتری منتقل کنید.

آب شیشه را هر هفته یا دو هفته ای یکبار عوض کنید.

هنگامی که به اندازه مورد نظر رسید شما می توانید آن را برداشت کنید. برداشت سخت نیست ولی باید برای اطمینان از رشد مداوم چند مساله را رعایت کرد.

بزرگترین برگ ریحان که در پایین ریحان قرار دارد را جدا نکنید زیرا گیاه از این برگ تغذیه می کند.

هنگامی که جفت برگ های بالایی را از ریحان جدا کردید یک جفت از برگ های بالای ساقه را قطع کنید این کار باعث می شود شاخه های جدیدی ایجاد شود و گیاه قوی تر شود.

اگر سبزی های شما زیاد باشد و نتوانید از آن استفاده کنید اضافه آن را خشک کنید و در زمان نیاز از آن استفاده کنید.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: