کاشت گیاه در خاک نامرغوب

کاشت گیاه در خاک نامرغوب
کاشت گیاه در خاک نامرغوب

چگونه در خاک نا مرغوب کشاورزی کنیم؟ چگونه در خاک ضعیف گیاه بکاریم؟ امروز در هاو کن یو به سراغ روش های کاشت گیاه در خاک بی کیفیت میرویم تا روش های بر طرف کردن این مشکل را با دقت بررسی و رفع کنیم. با ما همراه باشید.

موقعی که تصمیم به کاشت گیاهان در خاک میگیریم ممکن است خاک شور، سفت و یا دارای مقدار علف هرز بسیار زیادی باشد. بهترین راه برای بهتر کردن  شرایط و کشت در آن، ایجاد یک حفره کمی بزرگتر از ریشه و خاکی که دور آن را پوشانده است، می باشد. ولی خب چاره خاک نامرغوب چیست؟

اگر سطح خاک شما دارای علف هرز بسیار زیادی باشد بهتر است یک حفره بزرگ ایجاد کرده و خاک را اصلاح کنید. شخم زدن خاک باعث مخلوط شدن مواد مضر و مفید با هم می شود و همچنین مصرف سم نیز باعث می شود به محیط اطراف ضرر وارد کنیم.

بنر گل من و تو

کاشت گیاه در خاک نامرغوب

اصلاح خاک نامرغوب
اصلاح خاک نامرغوب

پس بهتر است گیاهی را انتخاب کنید که با محیط شما سازگار باشد. گیاهان چند ساله باعث بهبود کیفیت خاک می شوند همچنین بهتر است از چمن های بومی نیز استفاده کنید.

حفره بزرگتر از نیاز گیاه ایجاد کنید . و خاک را با مواد مفید تغذیه نمایید.

یک سوم حفره را با مواد اصلاح کننده خاک پر کنید. و با خاک حفره مجدد مخلوط کنید. مواد داخل حفره باید به خوبی باهم ترکیب شده باشد. برای تغذیه خاک از انواع کود های حیوانی و شیمیایی می توانید استفاده کنید.

حالا گیاهتان را با خیال راحت به حفره کنده شده انتقال دهید. ریشه را سریع با خاک بپوشانید تا مشکلی برای گیاه ایجاد نشود و ریشه خشک نشود. یادتان باشد که ریشه گیاه قلب گیاه می باشد.

پس از پوشاندن ریشه گیاه و قسمتی از آن به وسیله خاک میبایست ریشه را آبیاری کنید. یک یا دو ظرف آب کافی است. بهتر است به جای شلنگ از بطری استفاده کنید که مقدار آب را اندازه گیری کنید. (ریشه هاهم غرق می شوند و نیاز دارند که نفس بکشند)

حالا باید کود دهی را شروع کنیم. باید کود برگی و یا حیوانی در دسترس داشته باشیم این کود نسبت به کودهای دیگر قیمت ارزان تری دارند و با محیط زیست هم سازگارتر می باشند. کود با روی خاکی که ریشه را با آن پوشانده اید بریزید.

حالا وقت سفتکاری رسیده است ممکن است مقداری هوا در اطراف ریشه وجود داشته باشد که باعث خشک شدن ریشه می شود. با پای خود و با کمی فشار بر روی خاک ضربه بزنید تا سفت شود. این کار را در دور تا دور گیاه تکرار کنید و مراغب باشید به گیاه با فشار بیش از حد صدمه نزنید.