کیک یخچالی ساقه طلایی فوق العاده خوشمزه

کیک یخچالی ساقه طلایی فوق العاده خوشمزه
طرز تهیه کیک یخچالی با بسکویت ساقه طلایی

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت ساقه طلایی : ما میتونید کیک هایی بدون نیاز به فر و پختن درست کنیم که نمونه های اون میشه به رول لیدی فینگر و کیک های خوشمزه دیگه اشاره کرد، ولی ما در این آموزش بهش ما کیکی رو آموزش میدیم که با بسکویت ساقه طلایی  بدون نیاز به پختن درست کنید. این کیک فوق العاده خوشمزه هست و پیشنهاد میکنم که حتما امتحانش کنید و اگر سوالی داشتید ویدیو آخر پسا رو حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی با بیسکویت ساقه طلایی

400گرم بیسکوییت ساقه طلایی
۷۵گرم کره
۳۰گرم پودر کاکائو
۱۰۰گرم شکر
۱۲۰میلی لیتر آب جوش
۱قاشق چای خوری وانیل
۵۰گرم گردو خرد شده

طرز تهیه کیک یخچالی با بسکویت ساقه طلایی

بیسکوییتها رو طبق تصویر خرد کنید وداخل کاسه بریزید وگردوی خرد شده رو داخل تابه کمی تفت بدید (مغز بوداده داخل دسر خوشمزه تر میشه)و به بیسکوییتها اضافه کنید .داخل قابلمه ای شکر و پودر کاکائو رو مخلوط وآب جوش بریزید و کره رو هم اضافه و روی حرارت ملایم بزارید مدام هم بزنید تا ته نگیره بمدت ۷الی ۸دقیقه اجازه بدید بجوشه .درآخر وانیل رو اضافه از روی حرارت برداشته و بزارید ۱۰الی ۱۵دقیقه خنک شه.

بنر گل من و تو

بعد روی بیسکوییتها ریخته و خوب با قاشق زیر و رو کنید .قالب کمربندی با قطر ۱۸سانت رو کفش نایلون فریزر بزارید و مواد رو توش بریزید و با پشت قاشق فشار بدید تا منسجم شه.سطحش رو صاف کنید و بزارید تویخچال بمدت ۳۰دقیقه. در این فاصله گاناش رو آماده میکنیم.۲۰۰گرم خامه صبحانه رو داخل قابلمه کوچکی ریخته وروی حرارت ملایم بزارید از کناره ها شروع به حباب زدن کرد از روی حرارت بردارید و۱۶۰گرم شکلات تخته ای خرد شده بهش اضافه و هم بزنید تا شکلات داخل خامه حل شه و مایه یکنواخت شه وروی دسر بیسکوییتی بریزید و بزارید یخچال تا ۴ساعتی بمونه بعد با گردو خرد شده تزیین و سرو کنید.

کیک یخچالی با بسکویت ساقه طلایی
کیک یخچالی با بسکویت ساقه طلایی
نکته مهم:
  1. میتونید داخل دسر هم مغزگردو بریزید هم پسته.
  2. بجای آب جوش هم میتونید شیر استفاده کنید.
  3. بجای بیسکوییت ساقه طلایی هم میتونید پتی پور استفاده کنید.
  4. 120 میلی لیتر آب جوش با پیمانه اندازه گرفتم یک پیمانه پر نشد تقریبا اندازه نصف بند انگشت خالی بمونه

ویدیو طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت ساقه طلایی

مطالب مرتبط: