گرینوویا، کاکتوس رزی

گرینوویا، کاکتوس رزی

بیش از 60 خانواده مختلف از گیاهان وجود دارد که شامل گیاهان زینتی هستند. ساکولنت ها یک گروه خاص هستند که شما را احتمالا خیلی شگفت زده می کنند. گرینوویا با گلبرگ لایه ای و شکل منحنی مشابه گل رز می شود. این گیاه به نام Greenovia dodrentalis در خانواده Crassulaceae قرار دارد. گرینوویا کمیاب و نادر می باشند و پیدا کردن آن بسیار سخت است. ولی اگر شما گرینوویا را دارید پس با داشتن اطلاعات می توانید در رشد و نگه داری آن موفق شوید.

گرینوویا

 تکثیر و مراقبت از گرینوویا

علاقه مندان به کاکتوس ها همیشه به دنبال کشف جدید و داشتن مجموعه ای منحصر به فرد می باشند. گرینوویا با داشتن شکل گل رز یکی از گل هایی است که چشم تمام گل دوستان را به خود خیره می کند.

اگر شما خیلی خوش شانس باشید می توانید یکی از این گل ها را داشته باشید. نگهداری از گرینوویا بسیار شبیه به نگهداری گیاهان دیگر می باشد. و مانند دیگر کاکتوس و ساکولنت ها مسئله اصلی میزان آبیاری است.

بنر گل من و تو

Greenovia گیاه کوچکی است، فقط در حدود 15 سانتی متر رشد می کند. آنها در قسمت شرقی و غربی تنریف در جزایر قناری یافت میشوند. آنها گیاهان سبز، خاکستری سبز هستند که اغلب در لبه برگ ها دارای رنگ گل رز هستند. برگها گوشتی، صاف و بیضی هستند و با در هم پیچیدن و لایه لایه رشد کردن برگ ها مانند گلبرگ های گل رز شگل می گیرند.

موقعی که برگ های اصلی از بدنه کمی فاصله بگیرند زمان بالغ شدن گل می باشد و با گذشت زمان تولید بچه می کنند. شما به راحتی می توانید گرینوویا را با جدا کردن پاجوش تکثیر کنید.

تکثیر گرینوویا

تکثیر و مراقبت از گرینوویا

Greenovia یک گیاه گلدار نادر است و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یک تک شاخه است. این بدان معنی است که فقط یک بار نهایتا گل می دهند و پس از آن دانه می شود. اگر شما این گل را دارید و بچه ای (پاجوش) ندارد این خبر خیلی بدی است. ولی شما می توانید با جمع آوری بذر آن را بکارید. ولی این کار ممکن است سالیان سال طول بکشد.

برای تکثیر با بذر باید بذر ها را در سینی های کم عمق کاشت. وقتی برگ های ریزی رشد کردند انها را شناسایی کرده به به گلدان های بزرگتری انتقال دهید.

ولی سریعترین و راحت ترین روش همان تکثیر از طریق پاجوش است. گرینوویا های جدید را با یک چاقوی خیلی تیز از مادر جدا کرده و در خاک بکارید و مانند دیگر گیاهان کاکتوس و ساکولنت مراقبت کنید.

مراقبت از گرینوویا

تکثیر و مراقبت از گرینوویا

این ساکولنت ها را در یک محل گرم و روشن روشن نگه دارید. زمانی که سطح خاک خشک است آبیاری نمایید. در فصل زمستان آبیاری را به نصف کاهش دهید. این زمان بهترین موقع باروری گرینوویا می باشد.

شما می توانید Greenovia خود را به پاسیو و یا دیگر مکان های روشن در فصل تابستان منطقل کنید. ولی این کار را به آرامی انجام دهید که به گیاه شک وارد نشود. بهترین نور برای این گل بخصوص موقعی که گیاه ما کوچک است نوری با زاویه تابش کم می باشد تا گلبرگ ها را نسوزاند.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: