آموزش درست کردن پاناکوتا

آموزش درست کردن پاناکوتا
آموزش درست کردن پاناکوتا

پاناکوتا در اصل یک دسر ایتالیایی , از خانواده پودینگ ها و به معنی خامه پخته است. معمولا بعد خنک شدن با انواع سس, میوه, کارامل و بیشتر به صورت تک نفره سرو می شود.

پانا کوتا Panna cotta یک پودینگ ساده است که با لبنیات غلیظ شده با ژلاتین درست می شود. دسر پاناکوتا اصالتا ایتالیایی است.

دسر پاناکوتا امروزه بسیار محبوب شده است و در منوی دسر اکثر رستوران ها دیده می شود.

بنر گل من و تو

این دسر فوق العاده است، چرا که شما برای تزئین و مزه دار کردن آن گزینه های بی شماری از میوه های تازه و پودر دارچین گرفته، تا شربت های شیرین و مربای خانگی را در اختیار دارید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا

شیر یک لیوان

خامه ۴۰۰ گرم

پودر ژلاتین دو‌قاشق غذاخوری

شکر نصف لیوان(یا دو قاشق عسل)

وانیل یا عصاره‌ی وانیل مقداری (حدود یک دوم قاشق چایخوری)

طرز تهیه پاناکوتا

پودر ژلاتین رو روی شیر سرد بپاشین و بعد روی حرارت کتری بذارین‌تا کاملا حل بشه. خامه رو توی یه قابلمه بریزین و روی حرارت مستقیم بذارین تا گرم بشه اما نجوشه میتونید یه تیکه چوب دارچین در خامه بندازین و‌ در آخر از توی مواد درش بیارین (عطر خوبی میده بهش). شیر (که ژلاتین توش حل شده) رو اضافه کنید.

بعد شکر رو بریزین. با همزن دستی خوب هم بزنید تا شکر حل بشه و شیرینیش رو هم بچشین و اگه خواستین یه کم دیگه شکر بریزین.و در آخر هم وانیل رو به مخلوط اضافه کنید. وقتی از کناره‌ها حباب زد سریع خاموشش کنید.

من از قبل ژله‌‌ی توت‌فرنگی رو آماده کردم و توی ظرف‌های مورد نظرم ریختم و توش هم توت‌فرنگی‌های خرد شده ریختم. پس ژله‌ها باید کاملا سفت بشن. مایه پاناکوتا که کمی خنک شده می ریزیم روی ژله ها و میذاریم توی یخچال تا خوب سفت بشن.

نکته

_ این مقدار مواد رو میتونید نصف یا هر چند برابر که خواستین بکنید.

_ پاناکوتای ساده رو میشه با شکلات آب شده، انواع سس میوه‌، انواع ژله و یا میوه‌ی خرد شده سرو کرد.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: