آیا خون قاعدگی کثیف است؟

خون پریود کثیف است؟
خون پریود کثیف است؟
آیا خون قاعدگی کثیف است؟ همیشه این سوال توی ذهنم وجود داشت که چرا خون قاعدگی باید کثیف باشه؟ برای پاسخ درست و علمی به سوال فوق باید چرخه قاعدگی را بشناسیم:

چرخه قادعدگی

پس از  شروع دوره های قاعدگی یک دختر (شروع پریود دختر) و بلوغ جسمی او ، در هر ماه یک تخمک  از درون تخمدان آزاد می‌شود که به این عمل تخمک گذاری می‌گویند. تخمک وارد لوله‌های فالوپ می‌شود و از طریق آن به سمت رحم حرکت می‌کند. اگر در طی این مسیر تخمک توسط یک اسپرم مرد بارور شود تخم ایجاد می‌شود و تخم به سمت رحم رفته و در آنجا لانه گزینی می‌کند و با چسبیدن به دیوارة رحم شروع به بزرگ شدن و رشد می‌نماید تا در پایان ۹ماه به یک نوزاد کامل تبدیل شود.
بارداری چگونه اتفاق می افتد؟در صورتیکه تخمک با اسپرم برخورد نداشته باشد – مسأله‌ای که در اکثر دروه‌های پریود (قاعدگی) اتفاق می‌افتد- تخمک بارور نمی‌شود و از بدن دفع می‌شود. در این صورت رحم که خود را آماده پذیرایی از تخم بارور کرده بود و دیواره اش ضخیم شده بود ، با تشکیل نشدن تخم (بارور نشدن تخمک) به حالت اول خود برمی‌گردد و برای این کار بافت اضافی رحم شروع به ریزش می‌کند. ریزش بافت و مخاطات که خونی است همان خونریزی قاعدگی است.پس  خونریزی قاعدگی فقط شامل خون نیست بلکه بافت اضافی و مخاطات خونی است که از رحم به بیرون ریخته می‌شود.
این وقایع هر ماه یکبار اتفاق می‌افتد.

خون قاعدگی کثیف نیست

خون قاعدگی آن چیزی نیست که شما فکر میکنید. خون قاعدگی کثیف نیست.  بنابراین این دیدگاه غلط است که “با پریود شدن خون کثیف بدن از وریدها دفع می شود”.همانطور که می دانید خون قاعدگی رنگ های مختلفی دارد و روشن بودن خون قاعدگی دلیل بر تمیزی خون و تیرگی آن دلیل بر کثیفی و آلودگی خون آلودگی خون قاعدگی حتی در مواقعی که سیاه رنگ و قهوه ای باشد هم آلوده و کثیف نمی باشد.این باور غلط که خون قاعدگی خون کثیف و آلوده ی بدن می باسد از اساس و پایه غلط می باشد.

ولی نکته مهمی که وجود دارد این است که در این مطلب در مورد کثیف بودن خون قاعدگی صحبت شد پس بحث نجس یا پاک بودن خون قدعدگی مبحث دیگری می باشد.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: