آیا هویج جای عینک را می گیرد ؟

آیا هویج جای عینک را می گیرد ؟
آیا هویج جای عینک را می گیرد ؟

خیلی ها از ماها از سن کم تو گوشمون خوندن که هویج بخوری دیگ عینکی نمیشی. آیا این باور درست است؟ آیا واقعا هویج جای عینک را می گیرد ؟

خیر

فلسفه مصرف آب هویج برای بینایی چشم یک باور کاملا غلط می باشد.

بنر گل من و تو

این فلسفه برای گذشته های دور می باشد که مردم در اثر سوء تغذیه دچار فقر ویتامین A میشدند دچار ” شب کوری ” می شدند و برای همین هویجی که سرشار از ویتامین A می باشد را درمان این بیماری می دانستند.

آب هویج و بینایی

آب هویج و بینایی
آب هویج و بینایی

ویتامین های گروه آ ، سی و آنتی اکسیدان ها در سلامت و کار کرد صحیح چشم به ویژه شبکیه تأثیر مثبت دارند. ویتامین آ به ویژه در سطح مخاط و عملکرد شبکیه مؤثر است . کمبود آن هم باعث شب کوری می شود. آنتی اکسیدان نیز روند پیری بافت ها از جمله بافت شبکیه را کند می کند. اما اینکه هرکس آب هویج بنوشد، دیگر لازم نیست عینک بزند، حرف درستی نیست.

باور غلط مردم در مورد هویج

مردم بر این باورند که بیماری چشمی را با مصرف آب هویج می توان درمان کرد ولی این یک باور کاملا غلط می باشد. مصرف بیش از حد آب هویج نه تنها روی بینایی چشم تاثیری نمی گذارد بلکه باعث زردی پوست نیز می شود.

پیشگیری از پیری زودرس شبکیه

همه ما با مصرف میوه سبزیجات تازه می توانیم قدرت دفاعی بدنمان را افزایش دهیم تا مانع از بروز زودرس پیری شبکیه شویم.

عیوب انکساری

عیوب انکساری چشم
عیوب انکساری چشم

عیوب انکساری در مورد فیزیک چشم می باشد و اگر اصلاح نشود باعث تاری دید و در ادامه تنبلی چشم می گردد. این عارضه، طبق آمار جهانی در رأس عوامل منجر به آسیب‌های بینایی قرار می‌گیرد. بنابراین باید به آن توجه داشت و اختلالات آن را جدی گرفت. در اغلب موارد عیوب انکساری با تجویز دقیق عینک مناسب برای کودک تقریبا همه مشکلات مربوط به آسیب‌های مرتبط با عیوب انکساری چشم را می‌توان کنترل و پیشگیری کرد.

⇐ به یاد داشته باشیم، اگر با خوردن آب هویج می‌شد بینایی را اصلاح کرد و عینک نزد، بسیاری از مردم جهان ازجمله شاغلان جامعه پزشکی از این راه استفاده می‌کردند و عینک‌هایشان را کنار می‌گذاشتند.