استاد شدن در هنر اعتماد به نفس

استاد شدن در هنر اعتماد به نفس
استاد شدن در هنر اعتماد به نفس

استاد شدن در هنر اعتماد به نفس : وقتی باب ماتیاس دبیرستانى بود، سریع می دوید، پرش از ارتفاع و پرتاب ديسكش معركه بود. مربی دبیرستانش، بهش پیشنهاد داد که مسابقه دهگانه دو میدانی رو امتحان کنه. حتما این داستان رو بخونید تا بهتون بگم که اگر میخواهید استاد اعتماد به نفس بشید باید چیکار کنید. پس با ما همرا باشید با استاد شدن در هنر اعتماد به نفس.

زندگی ماتیاس دونده 1948

ماتیاس با بردن مسابقه هاى متوالى، سهميه المپيك ١٩٤٨ لندن رو بدست آورد.ماتیاس در حالیکه کاملا ناشناخته وارد صحنه رقابت شد، در المپیک طوفان به پا کرد. اون در چهار تا از ده مسابقه، اول شد و مدال طلا گرفت. ماتیاس جوانترین برنده مدال طلا در رشته دو میدانی شد، در حالیکه فقط هفده سال داشت و تازه از دبیرستان فارغ التحصیل شده بود.

ايشون به عنوان یه نوجوون ناشناس پا به المپیک گذاشت و به عنوان یک قهرمان ملی به آمریکا برگشت. سال ها بعد، وقتی دوره قهرمانى ماتیاس تموم شده بود، مربی یه ورزشکار پرش با نیزه شد. شاگردش مدام تو تمرينها خراب مي كرد. شاگردش همينطور به مانع نگاه میکرد و پر از حس ترس و ناكامی میشد و کم کم به خودش شک مى کرد و يهو از ترس خشکش ميزد. يه روز ماتیاس بهش حرف عجيبى ميزنه، بهش ميگه “كافيه كه قلبتو به اون طرف مانع پرتاب کنى، اونوقت بدنت دنبالش خواهد رفتیک لحظه بخصوصى در ورزش پرش با نیزه هست که ورزشکار فقط باید نیزه رو رها کنه و در ميون یه فضای خالی شناور بشه، در حالیکه نمي دونه می تونه از مانع عبور کنه یا نه!

بنر گل من و تو

هنر اعتماد به نفس در کارها

به نظر ميرسه، زندگی هم خیلی مشابه همین اتفاقه. شما میتونین بچسبین به همون چیزهایی که میدونین و همونجایی که هستین باقی بمونین. ولی اگه بخواین به سطح بالاتری برسین و متوجه بشین سقف توانایی هاتون کجاست، اونوقته که باید قلبتون رو به اون طرف مانع پرت کنین و قدم به فضای خالی بذارین جاييكه هيچ چيز قطعي نيست، جاييكه كه بايد براي مدتي ابهام و بلاتكليفي رو تحمل كنيد. مسئله اینجاست كه ما اصولا فکر میکنیم، فضای خالی فقط مرحله ای برای عبوره. یک حالت گذار، لحظه ای مملو از عدم اطمینان، در راه رسیدن به چيزي كه مي خوايم. ولی واقعيت اينه كه میتونه خیلی بیشتر از اینا باشه.

فضای خالی دقيقا جاییه که ما رشد میکنیم. جائیه که اعتماد به نفس پیدا میکنیم. جائیه که خود واقعیمون رو آشکار میکنیم. فضای خالی، جاییه که ما زنده میشیم. گذر از لحظه تردید، روبرو شدن با شک، همون وقتيه که ما، خودمون رو پیدا میکنیم. در بسیاری از جهات، اعتماد به نفس، استقامت به خرج دادن در طی فضای خالیه. اعتماد به نفس، ثباته. اعتماد به نفس، سرسختی ذهنیه. بیشتر از همه، اعتماد به نفس، تمایل برای رها کردن راحتی و سر خوردن تو فضای خالیه در حالیکه خیالتون راحته اتفاق بدی نمیفته.

🌱قلبت رو به اونور مانع پرت کن، بدنت خودش میاد!


ترجمه: مهشيد ابارشي

مطالب مرتبط :

دلایل اصلی پایین بودن اعتماد به نفس

فرمول ۴ بخشی برای بهبود روابط والدین با فرزندان

چگونه دوباره یک رابطه را بازسازی کنیم؟

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: