تاثیرات مثبت نگهداری گیاهان

تاثیرات مثبت نگهداری گیاهان
تاثیرات مثبت نگهداری گیاهان

سلام به گل دوستان عزیز. ایا در اطرافیان شما عزیزانی هستند که در خانه و یا اپارتمانشان گل و گیاه نگهداری نمی کنند و داشتن فضای کوچک را دلیل بر نداشتن گل و گیاه می دانند و یا حس می کنند گیاهان دردسرساز می شوند و وقت زیادی از ان ها برای نگهداری گل گیاه صرف می شود؟ خیلی ها نداشتن حیاط را دلیل نداشتن گل می دانند ولی اگر بدانند نگهداری از گل و گیاه چقدر برایشان سوداور است حتما فضایی برای گل ها در خانه به وجود می اورند پس تاثیرات مثبت نگهداری گیاهان را حتما بخوانید.

گیاهان هوای خانه را پاکسازی می کنند

گیاهان باعث افزایش بازدهی در محیط کاری هستند
گیاهان باعث افزایش بازدهی در محیط کاری هستند

گیاهان به خاطر این که دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کنند و آلاینده ها را از بین می برند پس هوا را تمیزتر کرده و رطوبت هوا را ایجاد می کنند. گیاهانی مانند پیچک، فیکوس، شیپوری، زنبق، سرخس، گل داوودی و نخل مرداب در از بین بردن آلاینده‏ های شیمیایی موجود در هوای خانه مانند رنگ، محلول‏های شوینده و دود سیگار موثرترند. بررسی‏ها نشان داده است که گل و گیاهان آپارتمانی می‏توانند کیفیت هوا را بهتر ‏کنند. در واقع گیاهان آپارتمانی قادرند 87 درصد سموم هوا را طی 24 ساعت از بین ببرند. در واقع این گیاهان آپارتمانی فیلترهای طبیعی تصفیه هوا هستند.

گیاهان شادی را به خانه بر می گردانند

گل و گیاه باعث ایجاد شادی و کاهش استرس در خانه می شود. رنگ سبز انرژی بخش می باشد. برونو کورتیس، متخصص قلب دانشگاه شیکاگو می‏گوید: «گیاهان موجب می‏شوند افراد احساس آرامش بیشتری کنند و مثبت اندیش‏تر شوند.»

بنر گل من و تو

گیاهان باعث افزایش بازدهی در محیط کاری هستند

گیاهان باعث افزایش بازدهی در محیط کاری هستند
گیاهان باعث افزایش بازدهی در محیط کاری هستند

بررسی‏ها نشان داده است در محیط‏های کاری که از گیاه استفاده شده سلامت جسم و روان کارکنان ارتقا پیدا کرده است. طبق مطالعه‏ای که نتایج آن در مجله هنر و توان‌بخشی آمریکا به چاپ رسیده‏است خلاقیت و کارایی کارمندان شرکت‏ها و موسساتی که در دفاتر کاری‏شان گیاه قرار می‏دهند، بیشتر است.

گیاهان سرماخوردگی را کاهش می دهند

گیاهان از آنجایی که درصد رطوبت هوا را افزایش می دهند و همین سبب کاهش گرد و غبار در خانه می شود مشکلاتی مانند خستگی، سرفه، گلودرد و سایر علایم و مشکلات مرتبط با سرماخوردگی را تا 30 درصد کاهش دهند. با استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی می‏توان علایم ناشی از تماس با این آلاینده‏های شیمیایی را که شبیه علایم سرماخوردگی هستند کاهش داد.

پس با نگهداری گل و گیاه روح و سلامتی را به خانه خود بازگردانید. فقط لازم است تمام موارد ایمنی و بهداشتی را رعایت کنید و همیشه موقع انتخاب گیاه از اینکه سمی می باشد یا نه مطلع شوید و سعی کنید اگر فرزندان کم سن و سال در خانه دارید از تزئینات و سنگ های رنگی استفاده نکنید. و گیاهان سمی را دور از دسترس کودکان قرار دهید.