{ خواص انار } 25 تا از شگفت انگیز ترین فواید انار برای سلامتی (ثابت شده)

خواص انار برای سلامتی
خواص انار برای سلامتی

خواص انار و شگفتی های آن : وقتی سردی هوا همه جا میشینه، رنگ گاری دستفروش ها هم عوض میشه. آروم آروم رنگ گاری به سمت قرمز و نارنجی میره. آخه پاییز اومده و یکسری میوه های خوشمزه پاییزی رو هم با خودش آورده. بین اون همه میوه پاییزی و زمستونی که وجود داره، بعضی از میوه ها علاوه بر طعم خاص و خوشمزه ای که دارن، فواید بیشماری هم برای انسان ها دارند.

میوه انار از اون دسته میوه هایی ست که طرفدار زیادی دارد، اَنار میوه ای با نام علمی Punica granatum است. این میوه دارای دانه هایی به رنگ قرمز، سفید، یا رنگ‌هایی بین آن دو است. پوست این میوه نیز اغلب قرمز رنگ و گاه سیاه یا تقریباً زرد رنگ است. انار تقریبا در هر آب و هوا و هرگونه خاکی می‌تواند رشد کند. انار غنی از آنتی‌اکسیدان و دارای ویتامین C و پتاسیم است و فواید و خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

همچنین در ادامه به موضوع فواید آب انار، خواص انار ترش و خواص انار برای لاغری خواهیم پرداخت.

بنر گل من و تو
خواص انار
خواص انار

خواص انار برای سلامتی بدن:

در ذیل برخی از فواید انار را براتون لیست کردیم که بخونید و متعجب بشید، در ضمن در ادامه مطلب تک تک موارد را به صورت کامل توضیح داده ایم:

  • انار دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که ریسک تصلب شرایین را از بین می برند.
  • انار به از بین رفتن ناتوانی جنسی کمک می کند.
  • انار با دارا بودن ویتامین ث برای درمان التهاب و همینطور آسم، سرفه، گلودرد و خس‌خس مفید است.
  • انار با دارا بودن مقادیر بالای آهن سبب افزایش هموگلوبین در خون و درمان کم‌خونی می شود.
  • انار با آرتروز مبارزه می ‌کند.
  • آب انار از دندان ها در برابر ایجاد پلاک محافظت می کند.
  • انار سبب افزایش اشتها می شود.
  • انار به فرآیند گوارش، درمان حالت تهوع، اسهال، بواسیر، دیسانتری، هضم ناپذیری و انگل‌های روده‌ای کمک می کند.
  • انار به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند.
  • این میوه به کاهش نوسانات فشار خون و نرمال نگه داشتن فشار خون  کمک می‌ کند.
  • انار‌ دارای میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است که سبب کاهش لیپوپروتئین کم‌چگال یا کلسترول بد می شوند.
  • انار به سلامت قلب کمک می کند.
خواص انار برای سلامتی بدن:
خواص انار برای سلامتی بدن
  • انار‌ با دارابودن ویتامین‌های ث، آ و آنتی‌اکسیدان سبب کاهش ریسک ابتلا به برخی از سرطان‌ها می شود.
  • انار به کنترل وزن کمک می کند.
  • انار با دارابودن خاصیت قابض و آنتی‌اکسیدان‌ها با عفونت مبارزه می کند.
  • آب انار با دارابودن خواص ضد باکتری و ضد میکروبی به مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  • آب انار و دانه‌های آن با دارابودن خواص قابضی به درمان سنگ‌های کلیه کمک می کنند.
  • انار برای سلامت استخوان‌ها مفید است و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند.
  • مصرف روزانه انار سبب کاهش خطر ابتلا به معده درد می شود.
  • انار استرس روانی را کاهش می دهد.
  • انار برای تسکین درد هموروئید مفید است.
  • انار برای درمان جوش‌های سر سیاه، آکنه و کک ومک مفید است.
  • انار به ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می کند.
  • دانه‌های انار به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب  و درنتیجه به مبارزه با بیماری کبد چرب کمک می کند.
خواص انار ترش برای سلامتی
خواص انار ترش برای سلامتی

خواص انار ترش برای بدن

انار ترش بخوریم یا شیرین؟ خواص انار ترش اونقدری هست که بتونیم با اون مزه خیلی ترشش رو تحمل کنیم؟ بله خوردن انار ترش مزیت ها و فواید بسیاری دارد. البته قبلش این نکته رو هم متذکر شم که خوردن بیش از حد انار ترش چندان جالب نیست.چون طبیعت انار ترش سرد است و امکان دارد مشکلات دیگری را در بدن شما بیافریند.

از جمله افرادی که خوردن انار ترش براشان محدودیت دارد، کسانی هستند که طبیعت سردی بر بدن آنها حاکم است. خوردن انار بیش از حد به خصوص انار ترش برای این افراد خیلی توصیه نمی شود.

از جمله فواید انار ترش می توانیم به فواید آن بری پوست اشاره کنیم. هم می تونه آبرسان قوی برای پوست باشه و هم پوست شما رو شاداب نگه می داره.

خواص انار ترش در همین مورد خلاصه نمی شود و برای افراد دیابتی نیز، انار ترش فواید بسیاری دارد. انار ترش سطح قند خون افراد را تنظیم می کند.

همانطور که رنگ انار قرمز است، می تواند عمل خونسازی را در بدن خیلی درست انجام بدهد.

در یک کلام انار ترش برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما بسیار مفید عمل می کند. دیگه موقعی که بیمار بشید اونقدر سختی نمی کشید.

خواص پوست انار برای لاغری

خیلی از افرادی که از چاقی بیش از حد رنج می برند، کسانی هستند که به چربی و ها و سموم بدن خود مبتلی هستند. اما انار کار را برای این افراد آسان کرده. تنها با استفاده از انار در طی روز و در زندگی به طور معمول، راه ارگانیک برای لاغری را در پیش گرفته اند.

تنها انار نیست که برای لاغری استفاده می شود، بلکه پوست انار نیز به شما در فرایند چربی زدایی کمک شایانی می کند. می توانید پوست انار رو برای خودتون بجوشونید و دمنو اون رو برای لاغری استفاده کنید. پیشنهاد میکنم مقاله خواص پوست میوه را مطالعه کنید.

خواص آب انار
خواص آب انار

خواص آب انار

وقتی که از همه چیز انار صحبت کردیم، حیفه که از خواص آب انار صحبت نکنیم. همونطور که خود انار فواید بسیاری ر وبرای بدن داره، آب انار هم فواید بیشماری رو داره که در ادامه برخی از اونها رو میگیم.

اولین نکته باید مد نظر داشته باشید این هست که خود انار دارای مواد مفید و مغذی بسیاری هست. آب انار هم طبیعتا اونها رو دارا هست. علاوه بر اون مواد مغذی خود انار دارای ویتامین c هم هست.

آب انار برای جلوگیری از بیماری هایی مثله آرتروز، سرطان و آلزایمر گزینه مهمی محسوب میشه.

خواص آب انار که فقط اینها نیست. آب انار می تونه حافظه شما رو تقویت بکنه، علاوه بر این می تونه دستگاه گوارش شما رو هم تصفیه بکنه.

سوالات متداول فواید انار برای بدن

در ادامه چندین سوالی که کاربران در خصوص خاصیت انار دارن را پاسخ میدهیم ولی قبل از آن به این نکته اشاره کنم که میوه های هر فصل میتواند بیماری های و مشکلاتی که احتمال دارد در آن فصل برای شما پیش بیاید را کاهش میدهد.

آیا انار برای سیستم ایمنی مفید است؟

بله، انار حاوی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک خیلی زیادی میکند. همچنین باید گفت که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار میتواند به حفظ سلامت سلول‌ها و جلوگیری از بیماری‌ها مختلف کمک کند.

آیا انار برای افرادی با دیابت مناسب است؟

درسته که انار مقداری قند دارد ولی مصرف انار برای افرادی که دارای مشکل دیابت هستند هم مناسب است؛ اما بهتر است مقداری که از انار استفاده میکنند تحت نظر پزشک باشد. انار از افزایش قند خون جلوگیری میکند و فیبرهای آن به کنترل میزان قند کمک می‌کند.

چطور از پوست انار برای سلامت پوست استفاده کنیم؟

همانوطر که گفتیم پوست انار دارای ترکیبات ضد التهابی و آنتی‌باکتریال است. و همین مورد میتواند به سلامت پوست شما کمک کند.

آیا انار برای سیستم گوارش مفید است؟

100 درصد بله، انار به دلیل اینکه دارای فیبر و تانن‌ است، می‌تواند به بهبود عملکرد گوارشی کمک قابل توجهی کند. آب انار می‌تواند قاعده معده را تقویت کرده و در پیشگیری از مشکلات گوارشی نقش داشته باشد.

خواص انار برای سلامتی بدن:
خواص انار برای سلامتی بدن:

دسر و غذاهای خوشمزه با انار

خلاصه خواص انار برای سلامتی

همانطور که در بالا گفتیم و خودتان میدانید انار، میوه‌ای لذیذ و با ارزش بوده که دارای خواصی فراوان برای سلامتی انسان می باشد. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و تانن‌هایی است که برای بدن شما بسیار مفید می باشد. ویتامین C در انار به تقویت سیستم ایمنی کمک قابل ملاحظه ای میکند و پتاسیم آن می‌تواند به تنظیم فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. علاوه بر این، عصاره انار به تقویت قاعده معده و بهبود عملکرد گوارشی نیز کمک می‌کند. مطالعه خواص روغن هسته انار هم خالی از لطف نیست.

همچنین فقط میوه و آب انار نیست که برای بدن شما مفید است بلکه پوست انار نیز دارای خواص فراوانی است؛ این پوست غنی از ترکیبات ضد التهابی و آنتی‌باکتریال است که می‌تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند و در پیشگیری از مشکلات پوستی نقش یکی از میوه های مهم به شمار میرود. جالب است بدانید که پوست انار به عنوان یک منبع غنی از فیبر، می‌تواند به بهبود دستگاه گوارش کمک کند.