خواص درمانی گل یاس؛ 17 خاصیت شگفت انگیز (لاغری و جوانسازی)

خواص گل یاس
خواص گل یاس

خواص درمانی گل یاس : اگر به طور خلاصه وار بخواهیم خواص گل یاس را برشماریم باید به مواردی همچون کنترل دیابت ، کمک به کاهش وزن ، شادابی پوست ، جلوگیری از سرطان، کاهش ابتلا به سرماخوردگی، سلامت سیستم گوارشی و …. اشاره کنیم. که در ادامه یه صورت کامل هریک از موارد رو مورد بررسی قرار میدیم.

گل یاس جزو درختچه هایی می باشد که از 2 تا 10 متر می تواند ارتفاع داشته باشد. گل های یاس در بهار باز می شوند. رنگ گل های یاس اصولا بنفش می باشند اما رنگ های سفید، زرد کمرنگ، صورتی و حتی شرابی تیره هم دارد. فصل گلدهی یاس از میانه های بهار تا آغاز تابستان می باشد. یکی از خوشبوترین گیاهانی می باشند که میتوانید در باغچه خانه داشته باشید اما گل یاس را میتوانید در گلدانی در اتاق خوابتان داشته باشید. شرایط نگهداری گل یاس راحت می باشد.

خواص چای گل یاس

طبع گل یاس: گل یاس طبعی گرم و خشک دارد. در ادامه به خواص بیشمار گل یاس می پردازیم. گل یاس را اصولا در صنعت عطرسازی و طعم دهنده ها بکار می برند. چای یاس به خاطر سطح بالای آنتی اکسیدانی که دارد یکی از دمنوش های فوق العاده می باشد.

بنر گل من و تو
خواص چای گل یاس
خواص چای گل یاس
انتی اکسیدان بالای چای یاس

همانطور که در ابتدا اشاره کردم یکی از ویژگی های شگفت انگیز یاس داشتن آنتی اکسیدان بالا می باشد. دمنوش یاس میتواند مواد شیمیایی مضر را از بین ببرد. رادیکال های آزاد میتوانند جزو مواد شیمیایی باشند که با خوردن چای یاس از بین بروند. رادیکال های آزاد باعث التهاب می شوند.

اگر میخواهید همیشه جوان بمانید چای یاس بنوشید

چای گل یاس بخاطر داشتن آنتی اکسیدان زیاد میتواند موجب ایجاد پوست صاف و بدون چین و چروک شود. بعد از گذشت زمان خواه ناخواه نشانه هایی از گذشت زمان را خواهیم دید. چروک های ریز ، لکه های کمرنگ روی پوست و …. یکی از راه های ساده و کم خرج نوشیدن چای یاس و یا دمنوش برگ گل یاس می باشد. با این کار شما از شر رادیکال های آزاد، و تاثیر بدی که روی بدن دارد خلاص می شوید.

یکی دیگر از خواص گل یاس داشتن سیستم گوارشی سالم می باشد

اگر سیستم گوارشی بدن به درستی کار نکند موجب اضافه وزن، آکنه و ترک ناخن ها و خیلی مشکلات دیگر می شود. اما گل یاس به خاطر داشتن آنتی اکسیدان بالا به نام کاتچین عملکرد آنزیم ها را بهبود می دهد.

کاهش وزن با گل یاس

چای گل یاس باعث کاهش وزن می شود اما باید به طور منظم مصرف شود. اگر در کنار چای یاس یک رژیم غذایی متعادل نیز داشته باشید خیلی سریع تر می توانید به اندام مورد نظرتان دست پیدا کنید.

با خوردن چای گل یاس سرماخوردگی را فراموش کنید.

یکی دیگر از خواص گل یاس ضدویروس بودن آن می باشد. متخصصان تغذیه چای گل یاس را برای درمان سرفه و سرماخوردگی بسیار مفید می دانند. اما نکته مهمی که وجود دارد نوشیدن چای گل یاس برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند اصلا توصیه نمی شود.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1oZXJiYWwtdGVhLz9zb3J0Ynk9Nw==”]پرفروش ترین دمنوش ها[/button]

یکی دیگر از خواص گل یاس متعادل کردن سطح قند خون می باشد.

براساس تحقیقاتی که صورت گرفته است دمنوش برگ یاس میتواند سطح قند خون را در حد متعادلی نگه دارد و به تولید انسولین در بدن کمک کند. به طور خلاصه میزان قند و گلوکز خون را در بدن تنظیم می کند و در نتیجه مانع از بروز دیابت می شود.

دمنوش گل یاس خواص زیادی دارد. بیشتر مردم این دمنوش را با چای سبز که کمی تلخ و بی بو است، مخلوط می کنند.

طرزتهیه دمنوش برگ گل یاس

ابتدا آب را جوشانده سپس یک قاشق چایخوری برگ گل یاس را به آب جوش اضافه کنید.

حدود 2 دقیقه منتظر بمانید تا دمنوش دم بکشد.

میتوانید از عسل، لیمو ، برگ نعناع، شکر برای طعم دار کردن دمنوش استفاده کنید.

طرزتهیه دمنوش برگ گل یاس
طرزتهیه دمنوش برگ گل یاس

خواص دیگر گل یاس

  • کنترل کننده کلسترول است. چربی های مضر تری گلیسرید، اسید چرب و لیپوپروتئین ها با مصرف این دمنوش کاهش می یابد، در نتیجه احتمال خطر بروز بیماری قلبی نیز کاهش پیدا می کند.
  • در برابر سرطان از بدن محافظت می کند.
  • با شکستن چربی ها و سموم موجود در روده ها، این مواد زائد را از طریق ادرار و مدفوع دفع می کند. هنگامی که روده ها سالم باشد، دچار سوء هاضمه، نفخ یا ناراحتی روده نمی شوید.
  • بوی این دمنوش آرام بخش است که با استرس مقابله می کند.
  • به عنوان یک دئودورانت طبیعی عمل می‌کند
  • سر درد را درمان می‌کند
  • به عنوان یک نرم‌کننده‌ی طبیعی مو عمل می‌کند
  • استرس یا افسردگی را کاهش می‌دهد
  • گرفتگی‌های قاعدگی را درمان می‌کند
  • تب را درمان می‌کند
  • یک نوشیدنی انرژی‌بخش طبیعی است

خواص روغن گل یاس

روغن طبیعی گل یاس دارای خواص زیادی است. به گزارش «MSN» خاصیت دارویی این روغن عملکرد ضدافسردگی، ضدعفونی کننده و ضداسپاسمی دارد و از بدن در برابر بیماری های متعدد محافظت می کند. این روغن حاوی بنزیل و میتل است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

نکات مهم در مورد مصرف دمنوس گل یاس

در کنار خواص بیشمار گل یاس چند نکته وجود دارد که حتما باید قبل از مصرف به آنها توجه کنید.

گل یاس به خاطر داشتن کافئین بالایی که دارد برای کسانی که به کافئین حساسیت دارند توصیه می شود از این دمنوس استفاده نکنند.

کسانی که از دمنوش گل یاس برای لاغری استفاده میکنند بهتر است با معده خالی ین دمنوش را میل نکنند. دمنوش یاس اسیدیته بالایی دارد و موجب درد و ناراحتی روده می شود.

در دوران بارداری از دمنوش یاس استفاده نشود.

مصرف بیش از حد دمنوش گل یاس موجب سرگیجه و سردرد میشود.

مطالب مرتبط :

خواص نمک اپسوم 

فواید جو دو سر برای بیماری ها

خواص شیر شتر