خوراک بال و کتف مرغ با سیب زمینی و قارچ

طرز تهیه خوراک بال و کتف مرغ
طرز تهیه خوراک بال و کتف مرغ

طرز تهیه خوراک بال و کتف مرغ : شاید شما هم وقتی مرغ کامل خرید میکنید بال و کتف اون برای سوپ و کباب جدا میگذارید، اما میتونید با استفاده از این مواد و همچنین چند قلم مواد دیگر یک پیش غذا خوشمزه و حتی غذای کامل درست کنید که من خودم واقعا عاشق اون هستم. البته برخی فروشگاه ها بال و کتف مرغ رو جداگانه با قیمت مناسب به فروش میرسونن که میتونه یک غذای ارزان هم به حساب بیاد. در ادامه به طرز تهیه خوراک بال و کتف مرغ می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک بال و کتف مرغ

فلفل قرمز خردشده ۵ عدد
بال و کتف مرغ ۴ عدد
سیب زمینی کوچک 300 گرم
قارچ 200 گرم
زیره پودر شده یک قاشق چایخوری
سیر ریز خردشده ۲ حبه
روغن زیتون ۲ قاشق سوپخوری
فلفل قرمز پودرشده یک قاشق چایخوری
برگ رزماری ۴ الی ۵ عدد
سیر درسته ۲ بوته
فلفل سیاه پودر شده یک دوم قاشق چایخوری
نمک یک قاشق چایخوری

طرز تهیه خوراک بال و کتف مرغ خوشمزه

کتف و بال های مرغ را دو قسمت کرده و به خوبی بشویید و خشک کنید.آن‌ها را با سیب زمینی، نمک، فلفل سیاه، یک دوم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون در ظرف مناسبی مخلوط کنید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند.زیره را در تابه (بدون روغن) روی حرارت کمی تفت دهید تا برشته شود.

بنر گل من و تو

مقداری از ادویه جات باقیمانده را بصورت سس استفاده میکنیم به این ترتیب که اول سیر ریز خردشده، یک قاشق سوپخوری روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، زیره تفت داده شده و یک دوم قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز باقیمانده را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود. بعد برگ رزماری، بته‌های سیر پوست کنده حبه حبه شده و یک دوم قاشق سوپخوری از سس را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید.

مخلوط سیب زمینی،قارچ و کتف وبال های مرغ مزه دار شده را از یخچال درآورده وبدون سس و مواد به سینی فر انتقال داده و روی سینی را با کاغذ روغنی یا فویل بپوشانید و به مدت ۲۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) قرار دهید تا بپزند.

بعد از ۲۵ دقیقه سینی را از فر در آورده و آب ناشی از پخت مرغ و سیب زمینی و قارچ درون سینی را با برس روی مواد بمالیدو بعد مخلوط رزماری و حبه‌های سیر و فلفل قرمز خردشده را میان مواد بچینید و روی آن پوشانده به مدت ۳۵ دقیقه دیگردر فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) قرار دهید. سپس سرو کنید.

خوراک بال و کتف مرغ
خوراک بال و کتف مرغ
نکته

اون کسانی که فر ندارند و یا کلا علاقه ای به درست کردن غذا در فر ندارند میتونید مواد رو داخل تابه بریزند و این خوراک رو با تابه درست کنند که خیلی خیلی خوشمزه میشه حتما امتحان کنید.