درمان خشکی پوست با گیاهان

درمان خشکی پوست با گیاهان
درمان خشکی پوست با گیاهان

آیا شما هم جزو کسانی هستید که برای رفع مشکل خشکی پوست بدنبال راه حل های گیاهی هستید؟ با گیاهان راهکاری بی ضرر و تا حد امکان طبیعی تر برای حفاظت و مراقبت از پوست بهره ببرید.

خشکی پوست یکی از عوارض انکار ناپذیر است که در طب سنتی توصیه ها و نکات پرفایده ای برای مراقبت از پوست بیان شده است. برخی از ماسک های گیاهی موثر در درمان خشکی پوست و پیشگیری از ابتلا به زبری را در ادامه بیان می کنیم.

معرفی گیاهان موثر برای درمان خشکی پوست

بابونه

درمان خشکی پوست با گیاه بابونه
درمان خشکی پوست با گیاه بابونه

این گیاه خاصیت ضدقارچی، نرم کنندگی و پاک‌کنندگی دارد و به همین خاطر بهترین گزینه برای مقابله با التهاب و آرام کردن پوست است.

بنر گل من و تو

نعناع

رفع خشکی پوست با نعناع
رفع خشکی پوست با نعناع

این گیاه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می‌تواند پوست‌هایی را که دچار خارش یا آلودگی هستند، آرام و نرم کند.

ریحان

رفع خشکی پوست با ریحان
رفع خشکی پوست با ریحان

ریحان برای رفع آکنه و لک‌ها در هر نوع پوستی مفید است و خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد اسپاسمی دارد.

رزماری

رفع خشکی پوست با رزماری
رفع خشکی پوست با رزماری

این گیاه با خاصیت تقویت‌کنندگی و ضدعفونی‌کنندگی جریان خون را در مویرگ‌های خونی بهبود می‌بخشد که در احیای حس طراوت و تازگی در پوست نقش سودمندی دارد.

آویشن

رفع خشکی پوست با آویشن
رفع خشکی پوست با آویشن

یک گیاه ضدباکتری قوی است و برای مقابله با آکنه و اگزمای عفونی بسیار مفید است.

ماسک گیاهی برای رفع خشکی پوست

اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان خشکی پوست استفاده کنید ابتدا گیاهان ارگانیک و تازه را خشک کنید. بعد از این که گیاه خشک شده را به خوبی ریز و پودر کردید یک قاشق چای‌خوری پر از آن را داخل ۲۵۰ میلی لیتر آب جوش در یک کاسه و فنجان بریزید. صبر کنید تا گیاه سحرآمیز شما حدود ۱۰ دقیقه داخل آب خیس بخورد سپس گیاه را از ظرف خارج کرده و مایع یا به عبارتی دم کرده باقی مانده گیاه را سرد کنید. اکنون محلول درمانگر شما آماده است می‌توانید یک حوله یا پارچه تمیز را به این مایع آغشته کنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد اجازه دهید این رطوبت روی پوست به خودی خود خشک شود.

در روزهای گرم تابستان نیز می‌توانید این مایع را در قالب‌های یخی، منجمد کنید و قالب‌های کوچک یخ را روی پوست خود بمالید و از خنکی آن لذت ببرید.