دمنوش لیمو پرتقال یک نوشیدنی عالی برای فصل زمستان

دمنوش لیمو پرتقال یک نوشیدنی عالی برای فصل زمستان
دمنوش لیمو پرتقال یک نوشیدنی عالی برای فصل زمستان

یکی از لذت بخش ترین چیزهایی که در فصل زمستان وجود دارد نوشیدن یک دمنوش گرم و خوشمزه می باشد. خیلی ها زمستان خود را با چای و قهوه می گذرانند ولی عده خاصی هم وجود دارند که سراغ دمنوش های گرم و خوشمزه تری هستند. پس با دمنوش لیمو پرتقال یک نوشیدنی عالی برای فصل زمستان آشنا شوید.

خواص پوست پرتقال

خواص پوست پرتقال
خواص پوست پرتقال

در طب سنتی از خواص درمانی جوشانده پوست پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود، درمان سرفه، سرماخوردگی، تسکین استرس و… تنها برخی از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال هستند.

پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است. دمـنـوش پوسـت پرتـقال دارای خواص ضد مـیکـروبـی، ضد ویروسـی، ضد بـاکـتری و نـیز ضد الـتهابی است، پوست پرتقال دارای بافـتی چرمی شـکل بوده و حاوی غدد روغنی فـراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگـر مرکبات استفاده می‌شود. پرتقال و دمنوش پوست پرتقال از بروز انواع سرطان و تومور پیشگیری و نیز با آن مقابله می‌کند، سرفه، آسم، سرماخوردگی و هر نوع بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را مورد درمان قرار می‌دهد. محققان می‌گـویند پوست پرتقال مرکز تجـمع بسیاری از خواص از جـمله خواص آنتی اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد.

بنر گل من و تو

خواص دمنوش لیمو

خواص دمنوش لیمو
خواص دمنوش لیمو

دمنوش لیمو آرامش بخش و تسکین دهنده است، فشارهای عصبی و خستگی‌های روحی را کاهش داده، تپش قلب را از بین برده و مشکلات بد خوابی را رفع می‌کند.
و ترکیب این دو ماده یک دمنوش عالی و آرامش بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

طرز تهیه دمنوش لیمو پرتقال

• پوست لیمو: یک قاشق غذا خوری

• پوست پرتقال: یک قاشق غذا خوری

چای سبز: یک قاشق غذا خوری

• آویشن خشک: یک قاشق چای‌ خوری

• آب‌جوش: یک لیوان

پوست لیمو، پرتقال، چای سبز و آویشن را درون صافی قوری بریزید و به اندازه یک فنجان آب‌جوش روی آن بریزید، سپس اجازه دهید به مدت حداقل ۵ دقیقه خوب دم بکشد. درآخر، آن را درون لیوان بریزید و آب‌جوش را نیز به آن اضافه کنید، با پوست لیمو و پرتقال آن را زیباتر و خوش‌عطرتر کنید.

این ترکیب را حتما در یک ظرف در بسته مثل قوری دم بکشد، درغیر این صورت رنگ و عطر مناسبی نخواهد داشت.