طرز تهیه بامیه خانگی برای ماه رمضان

طرز تهیه بامیه خانگی برای ماه رمضان
طرز تهیه بامیه خانگی برای ماه رمضان

طرز تهیه بامیه خانگی : یکی از خوراکی هایی که در ماه رمضان گل میکنه و تقریبا 99 درصد ما ایرانی ها عاشق اون هستیم بایمه هست، ولی درست کردن اون در خانه برای سفره افطار یک مزه و طعم خاص دارد که تجربه اون میتونه برای شما فوق العاده باشه، بایمه ای که طلایی پر شربت خوشمزه پس با من همراه باشدی تا به شما نحوه درست کردن این خوشمزه را به همراه ویدیو آموزش به شما آموزش دهم.

یه نکته مهم بگم که گلوکز باعث میشه شهدتون براق و خیلی عالی بشه و وقتی بامیه هارو آغشته به شهد میکنین براق میشه و شکرک نمیزنه ولی اگه گلوکز نداشتین به جاش حتما حتما عسل به همین مقدار بریزین

مواد لازم برای تهیه بامیه خانگی ماه رمضان

برای درست کردن بامیه نیاز به دو نوع مواد داریم یکی برای شهد این شیرینی و دیگری خود بامیه که در ادامه هر دو رو جداگانه خدمتتون گفتم.

بنر گل من و تو

مواد لازم برای شهد :

آب نصف لیوان
شکر ۲ و نیم لیوان
زعفران آبزده غلیظ
آبلیمو یک قاشق غذاخوری
گلوکز مایع ۲ قاشق غذاخوری
گلاب یک چهارم لیوان

مواد لازم برای بامیه :

آب یک لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
◀ اگه تخم مرغ بامیه کم باشه بامیه سفت و اگه زیادتر از حد لازم باشه، بامیه نرم میشه.
آرد قنادی یک لیوان
کره ۴۰ گرم
شکر ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بامیه خانگی ماه رمضان

ابتدا شهد رو آماده میکنیم، برای این کار آب و گلاب رو میزاریم بجوشه،وقتی جوشید زعفران و لیمو رو هم میریزیم و بعد شکر رو اضافه میکنیم،دقت کنید که اولش اصلا هم نمیزنیم،میمونیم یکم که خودش حل شد با کفگیر چوبی یکم هم میزنیم، بعد سرآخر گلوکز مایع رو هم اضافه میکنیم،شهد و میزاریم تا خوبه خوب سررررد بشه.

مراحل تهیه بایمه خانگی

آب و کره رو میزاریم بجوشه،جوش که اومد آرد و شکر رو‌ یهو اضافه میکنیم و خیلی با سرعت شروع به هم زدن می کنیم.در ادامه و وقتی خیلی سریع مخلوط به صورت خمیر در اومد و جمع شد، دو قاشق از شربت رو اضافه می کنیم و به همین صورت و با حرارت ملایم برای 10 دقیقه خمیر رو مرتب زیر و رو می کنیم و تفت می دیم تا خمیر بپزه و کاملاً خودش رو بگیره و وسط ظرف جمع بشه ولی در عین حال حالت نرم و لطیف داشته باشه.

حالا قابلمه رو از روی حرارت برداشته و اجازه میدیم تا خمیر از حرات بیفته و کاملاً خنک بشه. ، سرد که شد تخم مرغ هارو دونه دونه اضافه و با همزن برقی هم میزنیم تا خمیر چسبناکی بدست بیاد ، قیف رو آماده میکنیم و خمیر رو داخل قیف میریزیم ، قابلمه رو روغن میریزیم تا جایی که بامیه هارو بگیره،روغن حتما حتما باید داغ بشه،داغ که شد بامیه هارو با قیف میزنیم و با قیچی چرب شده برش میدیم،زمان میدیم که بپزه و رنگش طلایی بشه،طلایی که شد فورا ورمیداریم و داخل شهد سرد میریزیم.

توجه داشته باشید که:

اجازه میدیم 10 دقیقه بامیه ها در شربت قرار بگیرن و بعد از شربت خارجشون میکنیم و داخل صافی یا سبد قرارشون میدیم تا شهد اضافی ازش خارج بشه سس با کمی پودر پسته یا نارگیل میتونید تزئین کنید و‌ نوش جان کنید.

نکته مهم در تهیه بامیه

حتما بای روغن کاملا داغ باشه تا بایمه های خوب داشته باشید ولی برعکس روغن باید شهد شما سرد باشه

مطالب مرتبط :

نان شربتی مغزدار خوشمزه

طرز تهیه شیر برنج

نوشیدنی های مناسب برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان