طرز تهیه جوجه فسنجونی خوشمزه و عالی

طرز تهیه جوجه فسنجونی
طرز تهیه جوجه فسنجونی

طرز تهیه جوجه فسنجانی : این غذا خیلی خیلی آسون وخیلی خیلی خوشمزه است،ما که هممون عاشقشیم با کته کره ای عشقه😋 اگه دوس داشتید امتحانش کنید،ایشون نهار خوشمزه ی ما بودن که الان فرصت کردم پستش کنم بس که همش کار دارم (جوجه فسنجانی) .یکی از خوشمزه های که یمشه درست کرد جوجه فسنجونی هست که یکی از لذیذ ترین و خوشمزه ترین غذاهایی هست که من پیشنهاد میکنم درست کنید و لذت ببرید. شما میتونید این غذا رو هم با برنج و هم با نون سرو کنید.

این جوجه رو میتونید هم به سیخ بکشید و هم میتونید در تابه درست کنید، حتی این جوجه فسنجونی رو میتونید بخاز پز هم بکنید. من وقتی یه دستوری رو میخونم میفهمم که خوشمزه است سریع میرم تو کارش. خب بریم سراغ دستور

مواد لازم برای تهیه جوجه فسنجونی

بنر گل من و تو

یک عدد سینه مرغ بزرگ
گردو آسیاب شده ۱۰۰گرم
رب انار ترش وملس مخلوط ۵قاشق سرخالی
پیاز یک عدد
نمک وفلفل وزعفرون کمی
کره ۵۰گرم

طرز تهیه جوجه فسنجانی

سینه ها رو خلالی برش بزنید به ضخامت دو انگشت داخل ظرف بزرگی پیاز خلال شده رو بریزید. انار رو با کمی آب رقیق کنید و داخل ظرف اضافه کنید و گردو و زعفرون و نمک و فلفل رو هم اضافه کنید.بعد سینه های خلالی رو مخلوطش کنید وبزارید تا یک شب در یخچال استراحت کنه.

سینه های مرغ رو بصورت نواری بپیچید و داخل سیخ چوبی بزنید و بعد داخل تابه بچینید و در تابه رو بزارید و کره رو هم اضافه کنید وبزارید تا با آب خودش پخته وسرخ بشه. حالا در کنار کته کره ای سرو کنید و از طعم بینظیرش لذت ببرید قول میدم عاشق این غذای خوشمزه و آسون میشید.

طرز تهیه جوجه فسنجانی
طرز تهیه جوجه فسنجانی

نکات مهم طرز تهیه جوجه فسنجونی

توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید پیاز رو رنده کنید و یا خیلی ریز خرد کنید چون زمانی که جوجه را میخواهید کباب کنید زودتر میسوزه.

برای صرفه جویی، بعد از اینکه مرغاتونو کباب کردید، موادی که تو نایلون فریزر باقی موند رو با همون نایلون فریز کنید و برای دفعه ی بعد ازش استفاده کنید.

رسپی و عکس جوجه فسنجانی از مهرک حسینی عزیز