طرز تهیه حریره بادام برای کوچولوهای نازتون

طرز تهیه حریره بادام برای کوچولوهای نازتون
طرز تهیه حریره بادام برای کوچولوهای نازتون

سلام به دوستاران سایت گل من و تو. امیدوارم هر جا که هستید شادو تنتون سالم باشه. امروز میخوام دستور تهیه حریره بادام برای کوچولوهای نازتون رو آموزش بدم. امیدوارم که با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حریره بادام :

▫️ بادام(٣-٤عدد)
▫️ شير خشك (١ پيمانه- از پيمانه داخل قوطي شيرخشك)
▫️ نبات سفيد (يه كوچولو) – از مقدار داخل عكس خييلي كمتر، قد يك نخود- براي وضوح بيشتر نبات بزرگ گذاشتم
▫️ آرد برنج (يك قاشق مرباخوري)
▫️ آب جوشيده (يك استكان)

طرز تهيه حریره بادام :

بادام‌ها را در آب بریزید و بگذارید آب به جوش بیاید، ٣٠ ثانیه بیشتر لازم نیست بجوشد، بادام‌ها را آبکش کنید، رویشان آب سرد بگیرید و بلافاصله، به راحتی آنها را پوست بکنید. اگر نخواستيد بادام رو بجوشونيد، ميتونيد چند ساعت در آب معمولي بذاريد بعدش به راحتي پوستش كنده ميشه. بادام ها رو به همراه يك استكان آب داخل آسياب برقي بريزيد و آنقدر ميكس كنيد تا صاف و يكدست بشه.

بنر گل من و تو

اگر هنوز دونه هاي بادام خوب ميكس نشدن ميتونيد محلول رو از صافي چاي رد كنيد .

شيره بادام رو داخل قابلمه كوچك بريزيد و آردبرنج اضافه كنيد و روي شعله كم بذاريد و هم بزنيد تا قوام بياد. در همين حين نبات هم اضافه كنيد تا آب بشه. .

شيرخشك رو تا وقتي كه ظرف روي شعله هست اضافه نكنيد چون شيرخشك نبايد حرارت ببينه. بعد از اينكه از روي شعله برداشتيد و كمي خنك شد شيرخشك رو بهش اضافه كنيد. .

چند تا نكته مهم برای تهیه حریره بادام:

بعد از اينكه از روي شعله برداشتيد و كمي خنك شد اگر مواد سفت تر شده بود ميتونيد يكي دو قاشق آب جوشيده بهش اضافه كنيد تا به غلظت دلخواهتون برسه.

بعضي از بچه ها به بادام حساسيت دارن، بنابراين بار اول به مقدار خيلي كم تست كنيد و بعد از دو روز اگر مشكلي نبود ادامه بدين.

اگر كودكتون بدون طعم ميخوره ميتونيد از هيچ شيرين كننده اي استفاده نكنيد.

وقتي با شيرخشك درست ميكنيد بيشتر از ٢٤ ساعت داخل يخچال نگه نداريد.

اگر آسياب برقي نداريد بادام خيس خورده و پوست گرفته شده رو رنده ريز كنيد و داخل تور با سوراخ ريز بريزيد . زير دستتون كاسه بذاريد و ذره ذره آب روي بادام ها بريزيد و فشار بدين تا شيره بادام دربياد.

استفاده از شیر پاستوریزه

اين دستور براي بچه هاي نوغذا نوشته شده به همين دليل به جاي شير پاستوريزه از شيرخشك استفاده شده. اگر خواستيد از شيرپاستوريزه استفاده كنيد از ابتدا به جاي آب شير بريزيد.

براي بچه هاي كمي بزرگتر ميتونيد به جاي شيره بادام از پودر بادام استفاده كنيد.

نوشته شده توسط: my.baby.food