طرز تهیه رولت سوئیسی خوشمزه و ساده + ویدیو

طرز تهیه رولت سوئیسی خوشمزه و ساده + ویدیو
طرز تهیه رولت سوئیسی

طرز تهیه رولت سوئیسی :  سلام دوستان عصر بهاریتون بخیر.الهی که همواره شاد و سلامت و تندرست باشید. خب بریم سر دستور یه کیک رولت خوشمزه که من اونو ساده درست کردم.منظورم اینه که از فیلینگ کِرِم یا خامه ای استفاده نکردم.در واقع مثل یه کیک ساده هست فقط مقدار خیلی کم از مربای توت فرنگی استفاده کردم.شما میتونید از هر نوع فیلینگی که دوست دارین استفاده کنید حتی بدون فیلینگ بصورت ساده اونو بپیچین و پس از برش زدن روش از خامه و انواع میوه ها استفاده کنید.این دیگه به سلیقه شما بستگی داره و اینکه بخواین چقدر کالری کیکتون بیشتر بشه😉

مواد لازم برای تهیه رولت سوئیسی

زرده تخم مرغ ۵ عدد
سفیده تخم مرغ ۵ عدد
عصاره وانیل۱/۲قاشق چای خوری
روغن مایع ۳۰گرم
شیر ۵۰ گرم
آرد سفید سه صفر ۸۰ گرم
پودر شکر ۲۰گرم
نمک ۱/۸قاشق چای خوری
شکر دانه ریز ۶۰گرم.

طرز تهیه رولت سوئیسی

توجه داشته باشید که ابتدا باید همه مواد را به دمای محیط برسانید. سپس زرده تخم مرغ و وانیل با همزن دستی کمی بزنید و به روغن، شیر و ۲۰ گرم پودر شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید.

بنر گل من و تو

حالا سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید وقتی کف کرد ۶۰ گرم شکر را در سه مرحله به آن اضافه کنید تا جایی که پف کرده و از ظرف نریزه.حالا آرد و نمک را الک کرده و روی مواد زرده مجددا الک کنید با لیسک به هم بزنید تا مخلوط بشه بعد سفیده فرم گرفته را در سه مرحله با مواد مخلوط و در مواد فولد کنید.یعنی خیلی آرام با حرکت دورانی بوسیله لیسک مخلوط کنید.

سینی ۲۵×۳۵ سانت را کاغذ انداخته و چرب کنید مواد را درون سینی ریخته و پخش کنید.یکی دوبار سینی را به سطح صافی بکوبید تا مواد یکدست شده و حبابهای داخل خمیر خارج بشه بعد درون فری که از قبل با حرارت ۱۸۵ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه قرار دهید.اگه زیاد تو فر بمونه خشک میشه و موقع پیچیدن ترک میخوره.

مراحل پایانی

سینی رواز فر بیرون بیارین اطرافش رو با کاردک جدا کرده روی یه کاغذ دیگه برگردونید کاغذی که به کیک چسبیده جدا کنید کمی خنک بشه و بعد روی اونو مواد دلخواه قرار بدین.مارمالاد یا خامه فرم گرفته به تنهایی یا همراه با میوه.من مربای توت فرنگی گذاشتم.حتی میشه بدون مواد میانی باشه.بعد هم که با کمک کاغذ رول کنید و در یخچال بذارین تا کاملا خنک بشه.در صورت تمایل اطراف رولت رو با خامه فرم گرفته و انواع میوه ها تزیین کنید. سپس برش بزنید و نوش جان کنید.

کیک رولت سوئیسی
کیک رولت سوئیسی

ویدیو مراحل تهیه کیک رولت سوئیسی

رسپی و ویدیو کیک رولت سوئیسی از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه رولت طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای خانگی

طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده