طرز تهیه رول دارچینی گردو فواق العاده

طرز تهیه رول دارچینی گردو
طرز تهیه رول دارچینی گردو

طرز تهیه رول دارچینی گردو : خیلی از ما ایرانی ها به رول دارچینی علاقه داریم و ما در آموزشی جدا نحوه پخت رول دارچینی رو بهتون آموزش دادیم ولی در این مطلب قصد داریم طرز تهیه رول دارچینی گردو رو با یک رسپی عالی آموزش بدیم شیرینی رول دارچینی همون نان رول دارچینی بسیار خوشمزه هست که شما میتونید به راحتی تو خونه تهیه کنید. پس با ما همراه باشید با این آموزش خوشمزه.

مواد لازم رول دارچینی گردو

آرد 600 گرم
شکر 100 گرم
نمک نصف قاشق چای خوری
خمیر مایه فوری 21 گرم
کره 100 گرم
شیر 400 میلی لیتر
تخم مرغ 2 عدد

مواد لازم برای فیلینگ

بنر گل من و تو

کره 150 گرم
شکر 150 گرم
گردو 150 گرم ريز خرد شده
پودر دارچین یک و نیم قاشق چای خوری
تخم مرغ 1 عدد برای روی نان ها

طرز تهیه رول دارچینی گردو

آرد و خمیر مایه فوری و شکر و نمک رو توی یک کاسه بزرگ مخلوط میکنیم.کره رو ذوب میکنیم.کره و شیر و تخم مرغ رو مخلوط کرده و روی آرد میریزیم.با قاشق همش میزنیم تا مخلوط شه. میتونید هم با دست هم بزنید.حالا شروع میکنیم به ورز دادن.خمیر چسبناکه اما با ورز دادن کم کم از چسبناکی در میاد و فرم میگیره.در حین ورز دادن میتونید روی سطح کار آرد بپاشید که اذیت نشید.در کل خمیر نرم و لطیفیه و قدری هم چسبناک.خمیرتون باید لطیف و یکدست و ارتجاعی بشه. حالا یه کاسه بزرگ رو چرب کرده و خمیر رو توش قرار میدیم.روش رو سلفون میکشیم و میذاریم یه جای گرم تا ور بیاد.

مدت زمان استراحتش 25 دقیقه است. بعد از این مدت خمیر قدری پف میکنه.کف ظرف رو کاغذ روغنی میندازیم. سطح کار رو آرد میپاشیم و خمیر رو پهن میکنیم. به شکل مستطیل با ابعاد حدودی 25 در 50 سانتیمتر.

حالا نوبت اون رسیده که مواد فیلینگ رو مخلوط با هم خوب مخلوط کنیم. کره رو از قبل بذارید بیرون تا کاملا نرم شه و بعد با شکر و دارچین و گردو مخلوط کنیدرحالا کل سطح خمیر رو با این مخلوط پوشش میدیماز سمت بزرگترش (درازترش) باید بپیچید.

رول میکنیم تا آخر مستطیل و با کارد برش های دو سانتی میزنیم و به بیست قسمت تقسیمش میکنیم رولها رو با فاصله توی سيني روی كاغذ روغني میچینیم تخم مرغی که واسه روی نون کنار گذاشته بودیم رو توی یه کاسه میشکنیم و هم میزنیم و بعد با برس روی سطح نون ها تخم مرغ میمالیم حالا باز به مدت 15 دقیقه میذاریمش یه جای گرم تا ور بیاد که مجددا پف میکنه و بزرگتر میشه فر رو روشن کرده و روی 230 درجه سانتیگراد قرار میدیم.

طرز تهیه رول دارچینی گردو
طرز تهیه رول دارچینی گردو

وقتی کاملا گرم شد ظرف رو توی فر میذاریم تا بپزه. مدت زمان پخت 20 تا 25 دقیقه است. یا تا زمانی که طلایی مایل به قهوه ای و برشته بشن

رسپی از ندا اسلامی عزیز