طرز تهیه سوپ گشنیز خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه سوپ گشنیز
طرز تهیه سوپ گشنیز

طرز تهیه سوپ گشنیز : به علت وجود گشنیز در این سوپ برای بدن بسیار مفید هستش و یکی از پرطرفدار ترین سوپ های ایرانی به شمار میاد. این سوپ در نقاط مختلف کشور عزیزمون پخته میشه که ما امروز یک دستور پخت عالی براتون آماده کردیم که تست شده است. شما میتونید این سوپ خوشمزه رو به عنوان پیش غذا در مجالس و مهمانی های خوتون سرو کنید. در ضمن در ادامه سک ویدیو از نحوه پخت این سوپ آماده کردیم که حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ گشنیز

پیاز یک عدد متوسط

سیر یک بوته و نصفی

بنر گل من و تو

سیب زمینی یک عدد بزرگ

هویج پخته

جو پخته
(جو پوست کنده را از قبل بخیسانیم تا راحت تر پخته شود. برای این منظور حداقل باید جو را چند ساعت بخیسانیم. پس از خیساندن جو آن را آبکشی می کنیم و میگذاریم که خوب بپزه)

گشنیز نیم کیلو

مرغ پخته

آب مرغ

ماست ۲۵۰گرم

آرد یک قاشق غذا خوری

عصاره مرغ یک عدد

نمک

طرز تهیه سوپ گشنیز

یک عدد پیاز متوسط و ریز کرده و داخل روغن تفت می دیم وقتی طلایی شد نصف لیوان سیر ریز رنده شده رو اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت می دیم و بعد سیب زمینی نگینی ، هویج نگینی پخته شده و جو پخته شده رو اضافه می کنیم و آب جوش می ریزیم و در قابلمه رو می ذاریم وقتی سیب زمینی پخته شد، مرغ ریش ریش و گشنیز خرد شده و آب مرغ می ریزم و در قابلمه رو نمی بندیم تا رنگ گشنیز تیره نشه.

یه جوش که زد، آرد و ماست رو با هم مخلوط می کنیم و آروم آروم به سوپ اضافه می کنیم و هم زمان هم می زنیم تا ماست نبرّه و نمک اضافه می کنیم. ده دقیقه بجوشه و تمام. راستی برای تزیین این سوپ می توانیم از سبزیجات معطر مثل جعفری هم استفاده کنید.

نکات مهم سوپ گشنیز

1_ اگه می ترسید که ماست ببره ، یه دونه تخم مرغ داخل ماست بزنید .
۲_ اگه ماستتون شیرین بود ، دوغ ترش اضافه کنید.

نان سیر
یک عدد نان باگت رو به ضخامت دو سانت برش زده و روی نونها از مخلوطِ ۵۰گرم کره ، دو حب سیر رنده شده، چهار قاشق غذا جعفری و شوید خرد شده و نمک و فلفل می مالیم و پنیر پیتزا ریخته و داخل فر با دمای ۱۸۰درجه به مدت ۸دقیقه می ذاریم.

طرز تهیه سوپ گشنیز
طرز تهیه سوپ گشنیز

ویدیو طرز تهیه سوپ گشنیز

این ویدیو شاید با رسپی بالا کمی متفاوت باشه که متن اون رو بعد از ویدیو قرار میدم حتما مطالعه کنید.

برای درست کردن این سوپ بینهایت خوشمزه ما نیاز داریم به چهار لیوان اب مرغ
گشنیز خرد شده یک لیوان
ماست ترش دو پیمانه
نمک و فلفل ب مقدار لازم
دو حبه سیر له شده یا رنده شده
جو پرک دو لیوان
هویج نگینی خرد شده نصف لیوان

ابتدا هویج را به همراه جو پرک ( جو پرک رو نیم ساعت از قبل با مقداری اب بخیسانید و بعد ابکش کنید) و آب مرغ به مدت نیم ساعت اجازه بدید مواد با هم‌پخته شن بعد از نیم ساعت سیر له شده و گشنیز را اضافه کرده و مجدد درب قابلمه را به حالت نیمه بسته گذاشته و اجازه دهید کاملا همه مواد با هم پخته شن

بعد از این زمان از مواد کمی تست کنید اگه سبزی و جو پرک کاملا پخته شدن و آب های اضافی تبخیر شدن ( ماست که اضافه میشه ی مقدار سوپ رو شل میکنه )، حرارت را حسابی کم کرده و بعد ماست را اضافه کرده و سریع هم میزنیم و بعد از ده دقیقه خاموش کرده و نوش جان کنید