طرز تهیه شیرینی پرتقالی با رویه بادام

طرز تهیه شیرینی پرتقالی با رویه بادام
طرز تهیه شیرینی پرتقالی با رویه بادام

طرز تهیه شیرینی پرتقالی با رویه بادام : امروز یه خوشمزه گل گلی داریم.🌸🌸🌸 این شیرینی طعمش عالیه و میتونه یه گزینه عالی واسه عید نوروز باشه طعمش پرتقالی و کره ایه اگه دوس ندارید طعم کره داشته باشه از روغن جامد اصیل استفاده کنید. از مارگارین هم میتونید بجای کره استفاده کنید. پس با ما همراه باشید با آموزش این شیرینی خوشمزه.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پرتقالی بارویه بادام

آرد ۱۵۰ گرم
نشاسه ذرت ۲۰ گرم
کره نرم ۱۰۰ گرم
پودر شکر ۸۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال یا لیمو ۱ قاشق چایخوری

مواد ریویه شیرنی پرتقالی

بنر گل من و تو

شکر قهوه ای ۱۰ گرم
پودر بادام ۱۵ گرم
عسل ۱ قاشق مرباخوری
سفیده تخم مرغ نصف یک سفیده کوچک

طرز تهیه شیرینی پرتقالی با رویه بادام

اول کره نرم و پودر شکر را با همزن برقی خوب بزنید تا کمی تغییر رنگ داده و حجم بگیرد. زرده و وانیل و رنده پوست لیمو یا پرتقال را نیز اضافه کرده و هم بزنید آرد و نشاسه را که از قبل الک کردید را اضافه کنید همین که مواد با هم مخلوط شد همزن را خاموش کرده و خمیر را با دست جمع کنید( دقت کنید هیچ کدام از شیرینیها نیاز به همزدن زیاد ندارند چون در بافت و کیفیت آنها تاثیر بدی میگذارد در ضمن ورز دادن بیش از حد نیز خمیر را به روغن می اندازد پس نیازی به انجامش نیست)

همین که خمیر را جمع کردید داخل نایلون قرار داده با دست کمی پهنش کنید که سرما به همه جای خمیر برسد( اگر که خمیر را به صورت گلوله ای در یخچال قرار بدید وسطش خنک نمیشود) خمیر را مدت نیم ساعت در یخچال استراحت داده بعد با وردنه بین دو تا نایلون یا کاغذ روغنی با به ضخامت نیم سانتی باز کرده و کاتر بزنید چنانچه از قالبهایی که خودشان حفره ایجاد میکنند روی خمیر ندارید با نوک انگشت یا هر وسیله ای که نوک گردی داشته باشد در خمیر کاتر زده شده حفره ایجاد کنید .ولی با کاتر مخصوص خیلی تمیز تر وزیباتر میشه.

ترکیب مواد رویه

همه ی مواد رویه را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی بزنید فقط در حدی که با هم مخلوط و یکدست شوند . مواد اماده را در قیف بریزید یا با قاشق کوچک داخل حفرها را پر کنید (برای این کار بهتر این است که اول خمیر را کاتر بزنید داخل سینی که از قبل کاغذ انداخته اید بچینید بعد داخل حفرها را پر کنید که بر اثر جابه جایی شکل ظاهری شیرینی خراب نشود.)و در فر از پیش گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت تقریبی ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که زیر شیرینی کمی طلایی شد بپزید.

رسپی از مهرک حسینی