طرز تهیه فاج پسته Pistachio fudge

طرز تهیه فاج پسته
طرز تهیه فاج پسته

طرز تهیه فاج پسته : اگر دنبال یک شیرنی خوشمزه با پسته هستید ما در این مطلب اون رو بهتون آموزش میدیم که فوق العاده خوشمزه و متفاوت هستش. فاج پسته از ترکیب مغز پسته و عسل تشکیل میشه که حتما برای یکبار هم که شده امتحانش کنید ارزش داره. با ما همراه باشید که بهتون طرز تهیه فاج پسته رو با یک رسپی خارجی آموزش بدیم.

مدت زمان تهیه : 10 دقیقه
مدت زمان پخت : 15 دقیقه
برای 42 عدد

مواد لازم برای تهیه فاج پسته

3 پیمانه شکلات سفید چیپسی
1ونیم قاشق غذاخوری کره
1 پنس نمک
حدود 397 گرم شیرعسل
حدود 198 گرم کرم مارشمالو(طرز تهیه پاییتتر)
حدود 97 گرم پودر پودینگ پسته حاضری
1 پیمانه پسته نمکی، درشت خرد شده

بنر گل من و تو

مراحل طرز تهیه فاج پسته

داخل یک سینی 20 در 20 سانتیمتری، فویل بزارین، طوریکه از دیواره ها بالا بیاد، داخل قابلمه سس متوسط، شکلات های چیپسی، کره، نمک و شیرعسل رو مخلوط کنین و روی حرارت ملایم، مدام هم بزنین تا کاملا مخلوط شن و نرم، پودر پودینگ رو اضافه کنید و مخلوط کنین تا کاملا حل شه، کرم مارشمالو رو اضافه کنید و مخلوط کنین تا مخلوط شه.

مخلوط گرم رو داخل سینی بریزین و روش پسته بریزین و کمی فشار بدین، بعد بزارین یخچال تا سفت شه، بعد ببرین. در دمای محیط و در داخل ظرف دربسته نگهداری کنید.

برای کرم یا فلاف مارشمالو (حدود دوازده و نیم پیمانه میده)

سفیده تخم مرغ بزرگ
نصف قاشق چایخوری کرم تارتار
2 قاشق غذاخوری شکر
1/3 پیمانه آب
3/4 پیمانه شربت ذرت روشن
2/3 پیمانه شکر
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

طرز تهیه کرم مارشمالو

سفیده هارو بهمراه کرم تارتار، در کایه آلومینیومی با همزن بزنین تا پر از کف شه بعد ۲ قاشق شکر رو اضافه کنین و بزنین تا کمی فرم بگیره . در طرف دیگه،همزمان، آب، شربت ذرت و شکر رو داخل قابلمه سس بریرین و روی حرارت ملایم مدام هم بزنین تا به ۱۱۶ درجه برسه. با درجه کند همزن، شیره گرم رو آرام آرام به سفیده اضافه کنین و بزنین، سپس با دور تند همزن بزنین و وانیل هم اضافه کنین و حدود ۲-۳ دقیقه بزنین تا کاملا فرم بگیره.

فاج پسته
فاج پسته

نکته مهم

  1. اگر میخواهید که برش های فاج پسته شما هم تمیز و شیک دربیاد سعی کنید از چاقوی تیز برای برش استفاده کنید و حتی میتونید قبل از برش چاقوی خودتون رو داخل آب گرم بزنید تا راحتتر برش بدید.
  2. توجه داشته باشید که اگر میخواهید این شیرینی تازه بمونه حتما تو ظرف درب بسته نگهداری کنید و اونم تو یخچال

امیدوارم که از این رسپی خوشتون اومده باشه و تو خونه درست کنید.