طرز تهیه فرنی با شیره خرما فوق العاده

طرز تهیه فرنی با شیره خرما
طرز تهیه فرنی با شیره خرما

طرز تهیه فرنی با شیره خرما : یه فرنی بدون شکر و مقوی با شیره خرما یا انگور.این فرنی هم بصورت سرد هم گرم میتونید نوش جان کنید که البته من خودم سردش رو ترجیح میدم. میتونید به عنوان صبحانه و یا میان وعده و یا دسر بعد از غذا سرو کتید.مهمتر از همه اینکه چون شکر و چربی نداره با خیال راحت بدون عذاب وجدان میشه خورد.

رسپی یه فرنی فوق العاده خوشمزه بدون شکر براتون دارم.فرنی با شیره خرما.شیره خرما خونگیه و خودم درست می کنم هشتگش رو میذارم اگه دوست دارین شما هم درست کنید.این شیره غلیظه و رنگ نسکافه ای زیبایی به فرنی میده عطر گلاب و هل هم که در این فرنی واقعا عالیه.

مواد لازم برای تهیه فرنی با شیره خرما

شیر 4 لیوان(یک لیتر)

بنر گل من و تو

شیره خرما 2/3لیوان

گلاب 1/2لیوان

آرد برنج 3 قاشق سوپ خوری

نشاسته گندم(نشاسته گل) 1 قاشق سوپ خوری

آب 1/3لیوان

پودر هل در صورت تمایل 1/4 قاشق چای خوری

طرز تهیه فرنی با شیره خرما

آرد برنج را داخل شیر حل کنید نشاسته را داخل آب حل کنید و از صافی رد کنید تا ناخالصی نشاسته گرفته بشه.درون شیر بریزید شیره خرما را نیز اضافه کنید و روی حرارت ،مدام به هم بزنید تا غلیظ بشه وقتی مطمئن شدید که آرد و نشاسته پخته شده گلاب و هل را اضافه کنید کمی که جوشید از روی حرارت بردارید و درون ظرف سرو بریزید و اونو تزیین کنید. از اونجایی که غلظت شیره خرما ممکنه متفاوت باشه و شیره ای که من استفاده میکنم خونگی و غلیظ هست لطفا در هنگام طبخ آن را بچشید و اگر نیاز بود کمی شیره اضافه کنید. اگر فرنی غلیظ شد کمی شیر اضافه کنید.به جای شیره خرما از شیره انگور هم میتوانید استفاده کنید.

فرنی با شیره خرما
فرنی با شیره خرما

این فرنی بسیار مقوی، مغذی و خوشمزه است امیدوارم که درست کنید و بپسندید.

رسپی از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط:

طرز تهیه محلبی با مغز پرتقال

طرز تهیه حلوا جوش

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

دستور پخت حلوا عربی