طرز تهیه نان رزماری و زیتون

طرز تهیه نان رزماری و زیتون
طرز تهیه نان رزماری و زیتون

طرز تهیه نان رزماری و زیتون : اگر دنبال نان رژیمی و خوشمزه و در عین حال مناسب دستگاه گوترشتون هستید حتما نان رزماری رو تو خونه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.این نون خیلی خوش عطر و خوشمزه هستش راستی دیگه از خواص زیتون نگم که همتون بیشتر از من میدونید  پس بریم سراغ درستت کردنش راستی حتما ویدیو مراحل پخت نون رزماری و زیتون رو تماشا کنید.

مواد لازم برای تهیه نون رزماری و زیتون

آب ولرم ۱پیمانه

شکر ۱قاشق غذا خوری

بنر گل من و تو

مخمر ۲ قاشق چای خوری

نمک ۱ قاشق چای خوری

رزماری تازه ریز شده ۲ قاشق غذا خوری

پودر سیر،آویشن و ریحون با هم ۲ قاشق چای خوری

پودر فلفل سیاه ۱/۴قاشق چای خوری

روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری

آرد سفید حدود ۲و۱/۲پیمانه

زیتون ۱پیمانه

مقداری رزماری تازه و روغن زیتون برای روی نان

طرز تهیه نان رزماری و زیتون

آب ولرم و مخمر و شکر را با هم مخلوط کرده و با در پوش در محیط آشپزخانه قرار دهید تا عمل بیاد. سپس بقیه مواد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید ورز دهید ممکنه همه آرد نیاز نشه. خمیر باید کمی چسبنده باشه. آرد زیاد نزنید چون نتیجه مطلوب را نخواهید داشت .بعد درون ظرفی که چرب کرده اید قرار داده و با در پوش در جای گرم بگذارید تا حجیم بشه پس از آن دست خود را کمی چرب کنید پف خمیر را بگیرید و درون قالب چرب شده پهن کنید.

مجددا خمیر رو استراحت بدین تا حجیم بشه. روی خمیر زیتون بذارین و بعد رزماری و روغن بریزید و بعد روغن رو روی خمیر پخش کنید. و درون فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ کرده اید به مدت 25_30 دقیقه قرار دهید. ظرف آب درون فر برای حفظ رطوبت فراموش نشه.بافت نون پوک و خوش طعمه.این نون رو میتونید همراه با سوپ با پنیر و یا به تنهایی قبل از غذای اصلی نوش جان کنید.

-من معمولا رزماری که تهیه میکنم چون زیاده برگها رو از ساقه جدا میکنم و همراه با کمی روغن زیتون فریز میکنم.اینطوری هر زمان که لازم داشتم بیرون میارم و مصرف میکنم.

نون رزماری و زیتون
نون رزماری و زیتون

ویدیو مراحل تهیه نان رزماری و زیتون

این نون پیچیدن خاصی نداره و خیلی راحت درست میشه. فقط در این فیلم خواستم چسبندگی خمیر در ابتدا و لطافتش بعد از حجیم شدن رو نشون بدم

خواص رزمارى

رزمارى برگ و سرشاخ ههاى گیاه معطر و خوشبویى است که امروزه در صنایع غذایى و تولید انواع نان کاربرد گسترده اى یافته است. این گیاه خوشبو، حاوى ترکیباتى به نام کولین است که چربى هاى کبد را کنترل مى کند و براى دستگاه گوارش مفید است. مصرف رزمارى را براى تسکین اعصاب، رفع بیمارى و استرس توصیه مى کنند. نحوه پرورش رزماری را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط :

نان سیمیت خانگی

نان پستو ریحان

دستور پخت از نجمه السادات شریعتمداری