طرز تهیه نان شیر پفکی و خوشمزه

طرز تهیه نان شیر پفکی
طرز تهیه نان شیر پفکی

طرز تهیه نان شیر : آیا شما هم دیدن نون و بوش انرژی مثبت بهتون دست میده یا نه ؟ برای من که داره اونم اول صبح از نوع خونگیش با بافت عالی و فوق العاده پفکی خیلی پر انرژی هستش.خیلی از شماها نون شیر ژاپنی (و یا نان ژاپنی) رو درست کردین میدونید که بافت خیلی خوبی داره. این نون شبیه به همونه ولی بافتش خیلی نرمتره و خوشمزه تره هستش در ادامه با ما همراه باشید با نحوه پخت نان شیرف راستی حتما ویدیو طرز تهیه این نون خوشمزه را ببنید.

مواد لازم برای تهیه نان شیر

مواد لازم برای تانگژونگ👈(روشی برای لطافت و پف بهتر نان)

آب۳ قاشق غذا خوری (۴۳گرم)

بنر گل من و تو

شیر۳ قاشق غذا خوری (۴۳گرم)

آرد همه منظوره ۲ قاشق غذا خوری (۱۴گرم)

مواد لازم برای خمیر

آرد همه منظوره۳۰۰گرم

شیرخشک قنادی۲قاشق غذا خوری (۱۴گرم)

شکر۱/۴پیمانه(۵۰گرم)

نمک۱ قاشق چای خوری

مخمر فوری۱قاشق غذا خوری

شیر ولرم۱/۲پیمانه(۱۱۳گرم)

تخم مرغ درشت۱عدد

کره ذوب شده۴ قاشق غذا خوری (۵۷گرم)

مواد لازم برای رومال

تخم مرغ کامل ۱عدد

شیر۱ قاشق غذا خوری که با هم مخلوط میشه

طرز تهیه نان شیر

مواد اولیه تانگژونگ را با هم مخلوط کنید روی حرارت ملایم بذارین و مرتب به هم بزنید تا به غلظت فرنی برسه بعد تا کاملا سرد نشده و رویه نبسته با یه نایلون بپوشونید و اجازه بدین تا کاملا خنک بشه.

در کاسه استند میکسر آرد، شیرخشک، شکر، نمک و مخمر رو با هم ترکیب کنید. در ظرف دیگری تخم مرغ،شیر،کره و تانگژونگ را با هم مخلوط کنید و به مواد خشک اضافه کرده و با سرعت کم همزن مخلوط کنید.خمیر چسبناکه ولی با ورز دادن از بین میره.خمیر رو با سرعت متوسط به مدت ۲۰ دقیقه ورز دهید تا جایی که خمیری کاملا نرم و لطیف بدست بیاد که اگه اونو باز دست باز کنید اونقدر نازک بشه ولی پاره نشه.این ینی الان خمیرتون آماده استراحته.

میتونید خمیر رو با دست هم ورز بدین ولی چون چسبناکه کمی مشکله فقط به اندازه یک قاشق آرد میتونید کم کم استفاده کنید اگه زیاد آرد بزنید کیفیت خمیر از بین میره.دستتون رو کمی چرب کنید.خمیر رو گرد کنید و در ظرفی که کمی چرب شده بذارین روی اونو رو با سلفون بپوشونید و اجازه بدین در محیط گرم آشپزخونه حجمش دوبرابر بشه(حدود ۶۰_۹۰ دقیقه).

خمیر نان شیر
خمیر نان شیر

بعد از این مدت روی سطح صافی اونو پهن کنید.نیازی به آردپاشی نداره.خمیر رو ۹ قسمت کنید.چونه بگیرید و درون قالب ۲۰×۲۰ سانت که چرب و آردپاشی شده یا کاغذ روغنی انداختین و کمی هم چرب شده قرار بدین مجددا استراحت بدین(حدود ۴۵ دقیقه)تا خمیر حجیم بشه.حالا روی اونو رومال بزنید کنجد بپاشید و درون فری که از ده دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت ۲۰_۲۵ دقیقه قرار بدین.

زمانی که می خواین فر رو گرم کنید یه ظرف آب جوش بذارین کف فر تا فر مرطوب باشه.وقتی نون رو از فر بیرون آوردین اگه دوست دارین روشو یه قاشق کره ذوب شده بزنید. این نون به حدی سبک و پفکیه که روی دست بگیرین به سبکی پر میمونه البته به شرطی که همه نکات رعایت بشه.

لطفا با گرم اندازه بگیرید تا دقیق باشه

ویدیو طرز تهیه نان شیر پفکی

رسپی و ویدیو از نجمه السادات شریعتمداری