طرز تهیه پیروک آلبالو شیرینی مغزدار خوشمزه

طرز تهیه پیروک آلبالو شیرینی مغزدار
طرز تهیه پیروک آلبالو شیرینی مغزدار

طرز تهیه پیروک آلبالو : آرزوی یک روز خوب و شیرین بریا تمامی دوستان میکنم و با يك مطلب خوشمزه دیگه آلبالوييي اومدیم پيروك نوعی شیرینی مغزدار است که خمیر آن شباهت زیادی به خمیر انواع پای دارد؛ مغز آن را انواع مارمالاد تشکیل می‌دهد و تنوع پیروک‌ها نیز بسته به مارمالاد داخل آنهاست.

مواد لازم خمیر پیروک آلبالو

کره: 150 گرم
پودر شکر: 80 گرم
تخم مرغ: 2 عدد
وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
آرد: 310 گرم
بیکینگ پودر: 1 قاشق چای خوري
تخم مرغ اضافه: 1 عدد جهت رومال

مواد لازم میانی پیروک آلبالو

آلبالو (هسته گرفته): 400 گرم
شکر: 80 گرم
نشاسته ذرت: 2 قاشق سوپ خوری

بنر گل من و تو

طرز تهیه پیروک آلبالو

1. کره نرم و پودر شکر را با دور متوسط همزن برقی بزنید تا کرمی و سبک شود. سپس تخم مرغ ها و وانیل را افزوده و مجددا با دور متوسط مخلوط کنید.
2. در آخر آرد و بیکینگ پودر مخلوط شدن را کم کم اضافه کنید تا مواد خمیر شود. (اگر خمیر خیلی چسبناک بود کمی آرد بپاشید تا چسبندگی آن از بین برود.) خمیر را داخل نایلون قرار داده و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت دهید.

3. پس از استراحت چسبندگی خمیر کامل از بین رفته و به راحتی روی سطح آرد پاشی شده با وردنه می توانید باز کنید. یک سوم از خمیر را کنار گذاشته و بقیه را باز کرده و داخل قالب مورد نظر انداخته و اضافه های خمیر را از لبه قالب بگیرید.

4. سپس مواد میانی آماده را داخل خمیر ریخته و بقیه خمیر را با وردنه باز کرده و به شکل نواری بریده و روی قالب قرار داده و تخم مرغ را با چنگال زده تا از لختی در آید سپس روی پیروک را رومال کرده و در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت حدود 30 دقیقه قرار دهید تا روی آن طلایی شود. پس از پخت و خنک شدن برش زده و سرو نماید.

طرز تهیه مواد میانی

آلبالوی هسته گرفته، شکر و نشاسته ذرت را مخلوط کرده و روی شعله ملایم قرار دهید تا شکر ذوب شده و مواد به جوش آمده و شروع به غلیظ شدن نماید. سپس شعله را خاموش کرده و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. مواد پس از پخت و خنک شدن آب دار نیست و کاملا غلیظ می باشد.