طرز تهیه کوکیز پرتقالی خوشمزه و عالی

طرز تهیه کوکیز پرتقالی خوشمزه و عالی
طرز تهیه کوکیز پرتقالی

طرز تهیه کوکیز پرتقالی : دوستان خوب و همراه سلام ، اینم یه شیرینی جدید و جذاب،هر چه از طعم و بوی این شیرینی براتون بگم کمه،خییلییی خوشمزه ست حتما درست کنید گزینه خوبی برای عیده ظاهرشم خوشگله پس دیگه بدون حرف اضافه بریم و کوکیز پرتقالی رو درست کنیم. راستی ویدیو انتهای مطلب رو حتما ببینید.

مواد لازم برای کوکیز پرتقالی

آرد سفید قنادی 320 گرم
نشاسته ذرت 30 گرم
کره یا مارگارین 125 گرم
پودر قند 125 گرم
تخم مرغ 1 عدد
پوست 2عدد پرتقال رنده شده معادل یک قاشق غذاخوری پر
شکلات تخته ای و گردو به میزان لازم

طرز تهیه کوکیز پرتقالی

کره + پودر قند را داخل ظرف با چنگال بزنید تا کمی نرم شود و با همزن برقی بزنید تا خامه ای شود. تخم مرغ رو اضافه و خوب بزنید.آرد و نشاسته ذرت و رنده پوست پرتقال رو هم اضافه کنید و مواد رو خوب مخلوط کنید تا خمیری نرم و بدون چسبندگی ایجاد شود.

بنر گل من و تو

دقت کنید که از ورز دادن خمیر بپرهیزید وگرنه به روغن میافته و شیرینی خشک و سفت میشه.(خمیر نیاز به استراحت نداره)خمیر را بین دو کاغذ روغنی با وردنه به ضخامت 3میل بازکنید و به شکل گل کاتر بزنید وروی سینی فر بزارید و داخل فر از قبل گرم شده بادمای 180درجه سانتی گراد بمدت 10الی 12دقیقه بپزید.زیرشون یکم طلایی شد کافیه.از فر بیرون آورده و کمی که خنک شد از کاغذ جدا کنید.

حال مقداری شکلات تخته ای رنده شده را با یه کم روغن مایع رو بن ماری کنید و داخل قیف بریزید و طبق کلیپ روی شیرینی رو تزیین و یک عدد گردو روش بزارید.در دمای محیط بزارید تا شکلات ببنده.

کوکیز پرتقالی
کوکیز پرتقالی
نکته مهم کوکیز پرتقالی :

 – مقدار آرد ذکر شده داخل رسپی ممکنه بنابر میزان سبکی و سنگین بودن آردها ممکنه زیاد یا کم باشه تاجایی اضافه کنید که خمیری شود و اگر چسبنده بود کمی دیگر آرد اضافه کنید.

 – داخل شیرینی بجای رنده پوست پرتقال میتونید از رنده پوست لیمو ترش هم استفاده کنید.

 – پوست پرتقال رو که رنده کردید اصلا قسمت سفیدش همراهش نباشه وگرنه تلخ میشه سعی کنید سطحی رنده بزنید

– این مقدار مواد حدود ۴۰ عدد شیرینی بهتون میده

طرز تهیه کوکیز پرتقالی
طرز تهیه کوکیز پرتقالی