طرز تهیه کوکی با تم یلدایی

طرز تهیه کوکی با تم یلدایی
طرز تهیه کوکی با تم یلدایی

طرز تهیه کوکی با تم یلدایی : با نزدیک شدن به شب یلدا تصمیم گرفتم براتون چندتا آموزش آسون و خوشگل و خوشمزه بزارم که همه شما دوستای گلم بتونید این شیرینهای خوشمزه و آسون رو درست کنید.اگر در مطالب قبل نگاه کنید یک آموزش براتون از طرز تهیه کوکی هنداونه ای برای یلدا گذاشتم و حالا این کوکی ترد و ساده است که میتونید با هر طعمی که خوشایندتونه تغییرش بدید. میتونید شکلاتی،پرتقالی،قهوه،وانیلی،نسکافه،لیمویی… خلاصه هر طعمی که دوس دارید بهش بدید. رسپی هم آسون و مواد لازمش هم در منزل همه پیدا میشه. انتخاب کاترش هم با خودتونه حتی با لیوان هم میتونید خمیرتون رو قالب بزنید.

مواد لازم برای تهیه کوکی با تم یلدایی

آرد ۱۷۵گرم
پودر قند۶۰گرم
زرده دو عدد
کره ۱۰۰گرم میتونید ۵۰گرمش رو کره مارگارین ویا روغن جامد استفاده کنید.
وانیل کمی
در صورت تمایل پودر کاکائو یا نسکافه یا رنده پوست پرتقال که من استفاده کردم.

طرز تهیه کوکی با تم یلدایی

ابتدا کره همدمای محیط رو با پودر شکر بزنید تا کرم وسبک بشه. بعد زرده ها و وانیل رو اضافه کنید وتا حد یکدست شدن بزنید و بازم با همزن بزنید. من داخل شیرینی هام یک قاشق چایخوری رنده پوست پرتقال اضافه کردم و در این مرحله به موادم اضافه کردم.

بنر گل من و تو

اگر خواستید پودر کاکائو اضافه کنید به همون مقدار از آرد کم کنید . در آخر آرد الک شده رو کم کم به مواد اضافه کنید وبا لیسک مخلوط کنید ودر آخر کمی ورز بدید البته زیاد نه چون به روغن میفته.
بعد داخل کیسه فریزر نیم ساعت داخل یخچال استراحت بدید. بعد از استراحت خمیر رو بین کاغذ روغنی باز کنید و قالب بزنید با هر قالبی که دوس دارید و در سینی فر که داخلش کاغذ روغنی پهن کردید بزارید ودر فر 180 درجه به مدت تقریبی ۲۰تا۳۰دقیقه بپزید.

بعداز پخت بزارید کامل سرد بشه. من روی کوکیهای شکلاتی رو با شکلات سفید آب شده وکوکی های ساده رو با شکلات تلخ تزیین کردم وروی اونها رو با خلال پسته وانار تزیین کردم تا بیشتر رنگ وبوی یلدایی داشته باشه. این کوکیها بسیار ترد و لطیف و خوش طعم و آسون هستند.

کوکی با تم یلدایی
کوکی با تم یلدایی
مطالب مرتبط :

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

طرز تهیه کوکی پنیری با تکه های شکلات

طرز تهیه کیک شربتی