طرز تهیه کوکی براونی شکلاتی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کوکی براونی شکلاتی
طرز تهیه کوکی براونی شکلاتی

طرز تهیه کوکی براونی شکلاتی :این کوکی یکی از خوشمزه ترین و همچنین پرطرفدارترین بیسکویت شکلاتی های دنیا به حساب میاد، دلیل این پرطرفدار بودن هم بافت نرم و مخملی داخلش هست و همچنین زیبایی خودش رو داره، اگر شما هم میخواهید برای مهمونی های خودتون یک کوکی خوشمزه و شیک داشته باشید پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید، حتما ویدیو انتهای مطلب رو مشاهده کنید خیلی از سوالتتون جواب داده میشه.

موادی که برای کوکی براونی نیاز دارید

تخم مرغ ۲عدد
وانیل ۱ قاشق چای خوری
شکر ۱/۲پیمانه
شکر قهوه ای ۱/۲ پیمانه
شکلات تخته ای مرغوب ۱ پیمانه
کره هم دمای محیط ۱۰۰ گرم
آرد ۲ پیمانه سرخالی
نمک ۱/۴قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوکی براونی شکلاتی

برای تهیه کوکی براونی شکلاتی ابتدا زرده تخم مرغ رو با وانیل،شکر قهوه ای و شکر مخلوط میکنیم و سپس سفید رو داخل ظرفی ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید و سپس با مواد دیگر مخلوط کنید. حال شکلات تخته ای رو خرد کنید و سپس شکلات خرد شده را داخل ظرفی ریخته و کره رو بهش اضافه کنید و به روش بن ماری یا داخل مایکروویو ذوب کنید و به مایه تخم مرغی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

بنر گل من و تو

در ظرفی دیگر آرد و بیکینگ پودر و نمک و پودر کاکائو را الک کرده و در چند مرحله به مواد بیافزایید و با لیسک خوب مخلوط کنید .مایه رو داخل قیف بدون ماسوره ریخته وروی سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید بافاصله بزارید و با انگشت برجستگیهای نوک شیرینی رو بگیرید و داخل فر از قبل گرم شده بادمای ۱۸۰درجه سانتی گراد بمدت۱۲ الی ۱۵ دقیقه بپزید.

توجه داشته باشید که دمای فرها باهم متفاوته زودتر از تایم گفته شده در رسپی چک کنید و مواظب باشید نسوزه. من از شکلات تخته ای مارک کارات استفاده کردم.

کوکی براونی شکلاتی
کوکی براونی شکلاتی

ویدیو مراحل تهیه کوکی براونی شکلاتی

مطالب مرتبط :

طرز تهیه بروانی شکلاتی و کدو حلوایی

طرز تهیه کوکی کاکائویی بهمراه دولسه دو لچ

طرز تهیه کوکی پنیری با تکه های شکلات