طرز تهیه کیک شکلات تلخ فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کیک شکلات تلخ
طرز تهیه کیک شکلات تلخ

طرز تهیه کیک شکلات تلخ : آشپزی و درست کردن کیک یکی از سرگرمی هایی هست که میشه هر روز در زندگی باهاش تنوع ایجاد کرد و فضای شاد و شیرین را کنار بهترین ها تجربه کرد. کیک شکلات تلخ یک تجربه تلخ و شیرین در کنار هم هست که ما ایرانی ها دوستش داریم. امروز میخوام رسپی کیک شکلات تلخ که خودم امتحان کردم و میدونم با درست کردنش شما هم به این نظر من خواهید رسید. پس سریع بریم اصل مطلب، برای تهیه کیک شکلاتی به این لینک مراجعه کنید.

مواد لازم برای کیک شکلات تلخ

آرد دو پیمانه
شیر یک پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
تخم مرغ ۴عدد
شکر یک پیمانه
وانیل مقداری
نمک یک‌پنس
بیکینگ پودر دو قاشق چایخوری
پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری سر پر
پودر نسکافه یک قاشق مربا خوری(حتما پودر باشه)

طرز تهیه کیک شکلات تلخ

اول تخم مرغها شکر وانیل رو حدودا ۷ تا ۱۰دقیقه با دور تند بزنید تا موادتون پفدار و حجیم بشه بعد شیر و روغن رو با دور کند همزن اضافه کنید و یک دقیقه با هم مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودر را سه بار با هم الک کنید و سپس مواد خشک رو همه رو با هم قاطی کنید والک کنید .
حالا همزن رو خاموش کنید و در سه مرحله آرد رو به خورد مواد بدید وخوب مخلوط کنید. اگه دوست داشتید میتونید پودر نسکافه رو حذف کنید چون قدری کیک رو تلخ میکنه البته من خودم میپسندم. بعد در قالبی که کفش رو کاغذ روغنی گذاشتید و چرب کردید بریزید ودر فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه بپزید.

بنر گل من و تو

برای سس روی کیک شکلات تلخ

یک عدد خامه صبحانه رو روی حرارت ملایم بزارید ودائم هم بزنید تا دورش حباب بزنه بعد حدودا ۱۰۰گرم تا ۱۳۰گرم شکلات تلخ کارات رنده شده بهش اضافه کردم واز روی حرارت برداشتم وهم زدم تا شکلات کاملا آب بشه و موادمون یکدست بشه در آخر بهش یک قاشق روغن مایع اضافه کردم تا سس کمی براق تر بشه.

رسپی کیک شکلات تلخ از مهرک حسینی