طرز تهیه کیک گوشت مجلسی و خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه کیک گوشت
طرز تهیه کیک گوشت

طرز تهیه کیک گوشت : یک غذایی ساده اما بسیار شیک و خوشمزه که میتونید برای مهمونی ها و جشن ها درست کنید.بله این یک نوع غذای ایرانی هست تعجب نکنید قیافش غلط اندازه 🙂 این غذای ساده به علت وجود گوشت ارزش غذایی خوبی دارد و برای کودکان که از خوردن غذا فراری هستند میتواند یک ایده خوب باشد. پس با من همراه باشید تا این غذای آسون رو بهتون آموزش بدم.

مواد لازم برای کیک گوشت مجلسی

آرد سفید 2لیوان (منظور لیوان دسته دار فرانسوی میباشد)اگر ندارید معیارتونو همون پیمانه مخصوص آشپزی درنظر بگیرید.
تخم مرغ هم دمای محیط ۴ عدد
ماست شیرین ۱ لیوان(من ماست خامه ای استفاده کردم، ماستتون به هیچ وجه ترش نباشه)
روغن مایع ۱/۲ لیوان
بیکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
نمک و فلفل به میزان لازم
پنیر پیتزا به مقداری که دوست دارید

مواد میانی

هرنوع گوشت، ژامبون یا مایه ماکارونی میتونید استفاده کنید.من مرغ رو با پیاز و زردچوبه و نمک پختم و بعد آبش که کاملا کشیده شد اونو ریش ریش کردم. قارچ و فلفل دلمه رو هم جداگانه تفت دادم و سرخشون کردم و با گوشت مخلوط و استفاده کردم.

بنر گل من و تو

طرز تهیه کیک گوشت مجلسی

ابتدا تخم مرغها رو داخل ظرف بشکنید و نمک و فلفل اضافه کنید و با همزن برقی ۵ دقیقه هم بزنید تا حجیم شه.بعد ماست رو اضافه کنید و خوب بزنید، روغن مایع رو هم اضافه و۲دقیقه دیگر بزنید.

حالا آرد و بیکینگ پودر را ۳بار از الک رد کنید و در۳مرحله به مایه اضافه و بالیسک بصورت دورانی و از یک جهت مخلوط کنید. قالب رو با کره خوب چرب کنید و نصف خمیر رو داخل قالب ریخته و از مایه گوشتی وسط خمیر بزارید دقت کنید مایه گوشتی با دیواره قالب فاصله داشته باشه، و سپس مقداری پنیر پیتزا روش ریخته و بقیه خمیر را روش بریزید و صاف کنید.

حال کیک آماده شده را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه بپزید تا زمانی که روی کیک طلایی شود. وقتی با سیخ چوبی داخل کیک زدید تمیز بیرون آمد یعنی کیک شما کاملا پخته است.

از فر که خارج کردید اجازه دهید کمی خنک شه بعد از قالب جدا کنید و طبق سلیقه خودتون تزیین کنید. من روش رو با گل سیر و ترخون و سس مایونز تزیین کردم.

کیک گوشت مجلسی
کیک گوشت مجلسی

ویدیو طرز تهیه کیک گوشت مجلسی

توجه کنید👈مواد داخل کیک اصلا آبدار نباشد چون باعث خمیری شدن کیک میشه.

اگر فرتون برقیه دمای بالا و پایین همزمان روشن باشه. درغیر اینصورت درآخر گریل رو روشن کنید تا روی کیک خوشرنگ و طلایی شه

کیک گوشت
کیک گوشت
مطالب مرتبط :

طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت

طرز تهیه مجبوس عربی با گوشت مرغ

طرز تهیه پیراشکی گوشت