طرز پخت غذا در هواپز (فلیور ویو)

طرز پخت غذا در هواپز (فلیور ویو)
طرز پخت غذا در هواپز (فلیور ویو)

طرز پخت غذا در هواپز : می توان غذا را در هواپز بدون روغن تهیه کرد بسیار برای سلامتی مفید است بخصوص برای کسانی که چربی خون بالا یا اضافه وزن دارند . در آن همه نوع مواد غذایی مانند گوشت و مرغ و ماهی وسیب زمینی و انواع سبزیجات می توان پخت فقط مصرف برق زیادی دارد. زمان پخت هم نسبت به اجاق گاز یا مایکرووفر بسیار کمتر است.مانند منقل یا اجاق گاز هم در هنگام پخت کباب دود نمی کند وبسیار آسان شسته می شود. غذاهایی مانند استیک ، جوجه کباب ، مرغ بریان درسته ، ماهی و شنیتسل مرغ یا ماهی و پیتزا حتی سیب زمینی سرخ کرده در آن خوشمزه تر و تردتر می شوند.

جدول پخت غذاهای مختلف با هواپز

در زیر شما مشاهده میکنید که هر غذا چه مدت زمانی برای پخت کامل در هواپز یه همراه درجه حرارت نیاز داره خوب مطالعه کنید.

نوع غذا        /        زمان لازم      / درجه حرارت

بنر گل من و تو

مرغ کامل
75 الی 90 دقیقه ۱۸۰-۲۰۰ درجه

ماهی 
15 الی 30 دقیقه ۱۳۰-۱۵۰ درجه

کیک 
30 الی 45 دقیقه ۱۴۰-۱۶۰ درجه

میگو 
15الی 20 دقیقه ۱۴۰-۱۶۰ درجه

سوسیس 
10 الی 15 دقیقه ۱۲۰-۱۵۰ درجه

بادام زمینی(خشکبار) 
20الی 30 دقیقه ۱۴۰-۱۶۰ درجه

سیب زمینی 
12 الی 15 دقیقه ۱۸۰-۲۰۰ درجه

بال مرغ 
15 الی 20 دقیقه ۱۵۰-۱۸۰ درجه

کباب کردن گوشت
20 الی 30 دقیقه ۲۲۰-۲۴۰ درجه

پخت غذا در هواپز
پخت غذا در هواپز

نکات مهم در پخت با هواپز

برای اینکه بخار پز کنید باید : سبزیجات مورد نظر را داخل فویل بذارید و سپس و کمی آب در فویل اضافه کنید و یا میتونید کمی آب داخل دیگ شیشه ای بریزید.

اگر میخواهید عمل سرخ کردن را انجام بدید : لازم هست که دور مواد را مقداری روغن بمالید و داخل دیگ شیشه ای بذارید تا مواد شما سرخ بشن.

برای عمل خارج کردن مواد غذایی از حالت انجماد : شما باید درجه دستگاه رو روی ۱۰۰ بذارید و ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد به غذا سر بزنید که حتما از حالت انجماد خارج شده است.

زمان های اعلام شده تقریبی هستش و در برخی از دستگاه ها میتونه متفاوت باشه میتونید به مرور که از دستگاه هواپزتون استفاده میکنید نحوه کارکرد با اون دستتون میاد.