مشکلات و آفات آکوبا : درمان گیاه آکوبا

مشکلات نگهداری گل آکوبا
مشکلات نگهداری گل آکوبا

آکوبا یک درختچه ی همیشه سبز می باشد که بومی شرق آسیا است و جز دسته ی بنسای ها دسته بندی می شود . درختچه آکوبا جز گونه گیاهان مقاوم به کم آبی و مقاوم به سرما می باشد که هم در آپارتمان به عنوان یک گیاه آپارتمانی قابل نگهداری است و هم در محیط بیرون که اگر در محیط بیرون باشد اکسیژن بیشتر و بهتری به جهت رشد مناسب به گیاه می رسد .

جالب است بدانید که برگ های جوان و تازه درختچه آکوبا قابل خوردن است و شما می توانید آن ها را به صورت پخته میل کنید طعم این برگ ها تقریبا به اسفناج نزدیک است .

در این مطلب می خواهیم به مشکلات گیاه آکوبا بپردازیم و اطلاعات کامل و نحوه نگهداری و تکثیر آکوبا قبلا توضیح داده شده است.

بنر گل من و تو

آفات گیاه آکوبا

سیاه شدن برگها:

سیاه شدن برگ های اکوبا
سیاه شدن برگ های اکوبا

علت این کار ممکنه به خاطر تابش مستقیم افتاب یا نور شدید باشه که باید گلدانتون رو در جایی با نور غیر مستقیم قرار بدین. دلیل دیگر ممکنه برای کود دهی زیاد بشه پس باید کوددهی رو طبق دستور انجام بدهید. دلیل بعدی ممکنه آبیاری بیش از حد گیاه باشه که آبیاری رو کم کنید و برگ های خراب رو جدا کرده و سعی در احیای گیاه کنید.

ریزش برگ آکوبا

احتمالا به علت کمبود نور وتنش جابجایی ایجاد شده.وقتی گیاهی رو خریداری می کنید و یا گلدانش رو جابجا و یا تعویض می کنید گیاه دچار شک شده و مشکلاتی (مانند ریزش برگ وگل،توقف رشدوگلدهی،زردی برگها و…) براش بوجود می اید که به مرور وبا فراهم کردن شرایط ایده ال رشد کم وکمتر خواهد شد و ممکنه چندین هفته ادامه داشته باشد

پوسیدگی ریشه:

دلیل اصلی پوسیدگی ریشه به خاطر قارچ فیتوفترا و ابیاری زیاد به وجود میاد و نشانه های این بیماری سیاه شدن ساقه از پایین به بالا و پژمردگی  برگ ها هستش. قارچ زدگی درمان نداره و فقط بهترین کار اینه که گل آلودرو از گلهای دیگه جدا کرده و کلا سربه نیستش کنید.

 شپشک آردالو

این آفت سریع باید با سم دیازینول سم پاشی شده و بعد از 10 روز این کار را تکرار کنید تا گیاه شما کاملا پاکسازی شود. دقت کنید که گیاه آفت زده را از دیگر گیاهانتان جدا کنید.

سیاه شدن کل برگ ها

اگه داخل اتاقه ببرید بیرون و توی خاک قارچکش کاپتان بریزید و بین دو ابیاری بذراید خاک خشک بشه و تهویه ایجاد کنید اب زیاد باعث سیاهی برگ میشه همیطنور نور مستقیم هم باعث خرابی اون میشه.