معرفی و تکثیر سانتولینا

معرفی و تکثیر سانتولینا- گل من و تو

سانتولینا درختچه ای همیشه سبز هست که خاستگا آن نواحی معتدل تا گرمسیری است .گیاهان این جنس به راحتی از نواحی سرد و خشک تا گرم و مرطوب رشد میکنند.گیاهان استقرار یافته خشکی را به طور کامل تحمل میکنند.اما به شرطی که زهکش خاک خوب باشد،آبیاری مرتب را میپسندد.اگر گیاه تکی کاشت شود،هر گیاه به مقدار زیاد گسترش یافته و ممکن است از روی ساقه شاخه هایی به سمت بالا رشد کرده و یک حالت موجی به وجود آورند.

سانتولینا رو قیچی کنید

این گیاه را کوتاه و یا قیچی کرد تا یک سطح صاف و یکنواخت به وجود آید.گونه ای از آن( S . chamaecyparissus(Laverder cotton بیشتر به عنوان یک پرچین کوتاه در طراحی منظم باغچه گیاهان دارویی به کار میرود.این گونه دارای برگساره سفیئ مایل به خاکستری است.هر برگ خیلی باریک بوده و حدود دو و نیم سانتی متر طول دارد.حاشیه آن به طور ظریف تقسیم شده و قطعات پرمانند ایجاد شده است.گل های دکمه مانند زرد رنگی به قطر یک و نیم سانتی متر(مانند گل مینای بدون گلبرگ) در بهار گیاهانی که سرزنی نشده اند را میپوشاند/بر عکس در گونه S. Virensبرگها سبز روشن و سوزنی شکل و طول آن دو برابر گونه قبلی است.گل ها تکمه ای شکل و کرمی رنگ هستند.در هر دو گونه برگساره(شاخ و برگ) عطر خوبی دارد.

نگهداری و نیاز های سانتولینا

معرفی و نگهداری سانتولینا-گل من و تو

نور و دما:

به سرما مقاوم است و به محل آفتابی و خاک زهکشی شده را دوست دارد.

بنر گل من و تو

آبیاری:

از نظر نیاز آبی خشکی را تحمل میکند و نیاز آبی آن متوسط تا کم می باشد.

آموزش روش های تکثیر سانتولینا

از روش تکثیر گیاه سانتولینا چه می دانید؟ روش رایج ازدیاد گیاه سانتولینا کدام روش می باشد؟ چه اطلاعاتی در مورد خصوصیات مختلف گیاه سانتولینا دارید؟ همانطور که می دانید گیاه سانتولینا از دسته درختچه های همیشه سبز و چند ساله بوده که قابلیت کشت در انواع مناطق با دماهای متفاوت را داراست.

خصوصیات گیاه سانتولینا

همانطور که در بالا اشاره شد گیاه سانتولینا در مناطق مختلف دمایی قابل کشت و کار است و گیاهی است که نسبت به خشکی و سرما مقام می باشد، به همین جهت این گیاه را بیشتر در مناطق خشک می کارند. گیاه زینتی سانتولینا مکان های آفتابی را ترجیح داده و خاک سبک با زهکشی مناسب را می پسندد. همچین توجه داشته باشید که سانتولینا نیز همانند گیاهان دیکر در صورتی که در خامی سبک و زهکشی شده کاشه شود و به صورت مرتب آبیاری گردد، از رشد بسیار مناسب تری برخوردار خواهد بود.

روش تکثیر گیاه سانتولینا

مناسب ترین زمان و بهترین فصل جهت تکتیر گیاه زینتی سانتولینا، فصل تابستان می باشد. تولید کنندگان انواع گیاه در فصل تابستان با استفاده از ریشه دار کردن قلمه های نیمه رسیده اقدام به ازدیاد سانتولینا می کنند و پس از گذشت زمانی و آماده شدن قلمه ها، آنها را به صورت عمده به بازار عرضه می کنند.

نکات کاربردی

بدون سرزنی یا پیرایش،گیاهان ممکن است تا ۶۰ سانتی متر رشد کنند.در گیاهان مسن تر که بد شکل شده و لکه های برهنه روی آنها ایجاد شده لازم است در بهار به طور شدید سربرداری یا قیچی شوند که با این کار رشد جدید به سرعت گیاه را پوشش میدهد.برای حفظ زیبایی گیاه باید گلهای پژمرده بعد از گلدهی حذف شوند.برای ایجاد پوشش مناسب گیاهان باید با فاصله ۹۰ سانتی متر کشت شوند.