گل های پاییزی؛11 از بهترین و جذاب ترین گلهای پاییزی برای آپارتمان

معرفی گلهای پاییزی
معرفی گلهای پاییزی

معرفی گلهای پاییزی : سلاااااام به همه دوستان خودم و همراهان عزیز گل من و تو امیدوارم حالتون خوب باشه زندگیتون گرم … یکی از نشانه های هر فصل گیاهانی هست که در آن فصل رشد میکنند و با دیدن این گیاهان و گلها خبر رسیدن آن فصل را میتوانید شاهد باشید. اکثر این گیاهان دارای پیاز هستند و پیازهای آنها در فصل های سرد سال هم از بین نمی رود و به شما میگوید که من مقاوم هستم. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما انواع گلهای پاییزی و همچنین نحوه نگهداری از آنها را بیان کنیم.

گلهای پاییزی : سیکلامن

اولین گلی که میتویند برای نگهداری در زمستان تهیه کنید سیکلامن هست، من خودم به شخصه عاشق این گل زیبا و دوست داشتنی هستم.

گل سیکلامن گل پاییزی
گل سیکلامن گل پاییزی

یکی از فوق العاده ترین و زیباترین گیاهان پاییزی به شمار می آید و شما با دیدن اون به وجد خواهید آمد، این گیاه به شدت وابسته ساقه های خود هست. میتوانید پیاز آن ا زیر درختان بکارید، این گیاه یکی از معمول ترین گل های پاییزی به شمار می رود که در رنگ های نقره ای ، با برگ های مرمری و شکوفه های سفید ، در کل زمستان بدون هیچ مشکلی میتواند رشد کند توجه داشته باشدی که قبل از رسیدن فصل بهار ساقه ها و برگهای خود را از دست خواهد داد و فقط پیاز آن باقی می ماند. فقط دقت کنید که این گیاه رو زیاد آبیاری نکنید که موجب پوسیدگی و از بین رفتن ساقه های آن میشه

بنر گل من و تو

گل های پاییزی : گل کوکب

گل کوکب

یکی از گلهایی که در اواخر تابستان شوکوفه های خود را باز میکند گل کوکب هست، اگر شما هم میخواهید در انتهای تابستان و اوایل پاییز باغچه شما پر از گل باشد باید در طول تابستان کوکب هیا خود را خوب نگهداری کنید و به موقع به آنها آب بدید تا در این فصل به گلدهی برسند. این گیاه زیبا دارای رنگ های بسیار زیاد می باشد و میتوانید با کاشتن رنگ های مختلف کنار هم یک منظره بی نظیر را فراهم کنید.

گل کوکب دارای گونه های نختلف با اندازه گلها و گلبرگها فراوان می باشد گل کوکب اگر به خوبی رشد کند و شرایط برای نگهداری آن فراهم شود تا ارتفاع 30 سانتی متری میتواند رشد کند.

گلهای پاییزی : گل جعفری

از دیگر گلهای زیبا برای پاییز جعفری است که از گیاهان آپارتمانی و باغچه ای یک ساله به حساب می آید و برخی گونه های آن چند ساله هستند و گزینه بسیار زیبایی برای کاشت در گلدان و باغچه است که میتواند حیاط شما را بسایر زیبا و دل انگیز کند. این گل دارای ۵۶ گونه و از خانوادهٔ گل آفتابگردان بوده این گل محل‌های گرم و آفتابی را دوست دارد و بذر آن‌ها را از نیمه اسفند تا آخر فرودین در خزانه می کارند.

گل جعفری
گل جعفری
گلهای پاییزی : گل زعفران

یکی از جذاب ترین و زیباترین گلهای که میتوانید در پاییز بکارید گل زعفران هست که به شکل پیاز عرضه میشود، علاوه بر زیبایی که برای شما خواهد دشات میتوانید از زعفران آن برای غذاهای خود استفاده کنید! گونه ای از زعفران کم یاب در ترکیه ، با گلبرگ های مرمرین آبی خیره کننده در میان ساقه های نقره ای رنگ نفیس ، خود را نمایان می کند. توجه داشته باشید که زعفران اگر به شکل مستقیم در معرض بارش باران قرار گیرد خراب می شود پس سعی کنید آن را زیر درخت و درختچه هیا موجود در حیاط بکارید و اگر از آن به عنوان گیاه گلدانی استفاده میکنید در تراس محلی قرار دهید که باران مستقیم به آن نخورد.

گل زعفران
گلهای پاییزی – گل زعفران
گل های پاییزی : نرین ( Nerine)

یک گیاه پیازی آفریقای جنوبی با ساقه ی باریک است، از گزینه های فوق العاده جهست اتمام فصل تابستان و ورود به فصل پاییز است، گلهای زیبای صورتی رنگ و خیره کننده نرین میتوانند حس فوق العاده ای به شما هنگام صبح برای کل طول روز بدهد! این گا زیبا معمولا در اواخر تابستان و اوایل پاییز شروع به گلدهی میکند اگر ساقه های این گیاه آسیب نبیند میتواند تا زمستان دارای گل باشد و حیاط شما را همچنان در پاییز هم زیبا نشان دهد. گل سوسن نرین به طور شگفت آوری به اندازه ی گل نرین bowdenii (که انگلستان بسیار مقاوم است) ، پایدار است حتی با وجود اینکه ریشه های آن از آفریقای جنوبی است.

گل نرین
گل های پاییزی – گل نرین
گل استرنبرجیا

یکی از گلهای شبیه به گل زعفران استرنبرجیا هست که میتوایند به راحتی بریا پاییز آن را بکارید و ازیبایی آن در حیاط خود لذت ببرید. یکی از گیاهانی است که در تابستان به شدت نیاز به گرما دارد و در پاییز و زسمتان بسایر مقاوم می باشد حتی میتواند در خاک های ضعیف هم کاشته شود و رشد بسیار خوبی هم دارد. حتما یکی از گزینه های عالی برای شما همین گیاه می باشد.

گل استرنبرجیا
گل های پاییزی – گل استرنبرجیا
گلهای پاییزی : گل گلایل سفید

میتوان بدون اغراق گفت از زیباترین های گلایل سفید است این گیاه تا اواخر تابستان رشد خود را کامل میکند و سپس به گل مینشیند همانطور که از نام آن پیداست شکوفه های سفید رنگی خواهد داشت که در برخی موارد دارای لکه های هست که زیبایی گل را دوچندان میکند.

در کل پاییز میتوانید از زیبایی این گل لذت ببرید اما توجه کنید که ساقه های حساسی دارد و به هیچ وجه سرمای زمستان را تحمل نمی کند و حتما باید برای نگهداری بیشتر به داخل منزل منتقل شود.

گلایل
گل های پاییزی – گلایل

گل بگونیا

از زیباترین و پرطفدار ترین گلهای که میتوان برای پاییز انتخاب کرد و در اکثر گل فروشی های متوانید پیدا کنید بگونیا هست که دارای انواع گونه های مختلف با گل و برگی می باشد که از آن برای پاسیو و مکان هایی که نور غیر مستقیم دارید یتوانید استفاده کنید. این گل زیبا از اوایل تابستان تا اواخر زمستان اقدام به گلدهی میکند و شما میتوانید از آن به عنوان یک گیاه آویز زیبا پشت پنجره استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بگونیا به شدت نور را دوست دارد ولی باید نور فیلتر شده براش تهیه کرد، توجه داشته باشید که به سرما کمی حساس هست و نباید در فصل های سرد سال خارج از خانه نگهداری شود.

گلدهی بگونیا هیمالیس
گلدهی بگونیا هیمالیس

گل برفی

این گیاه یک گل زمستانی کلاسیک است. اگر انواع مختلف از گل های برفی را انتخاب کنید ، همه ی آن ها از محبوبیت و مشهوریت کافی برخوردارند و باید هزینه های زیادی بپردازید تا بتوانید که پیاز آن را خریداری کنید. اما نیاز نیست که برای لذت بردن از این گیاه زیبا ، پس انداز خود را خرج کنید ! می توانید گل های elwesii و یا گل برفی nivalis را امتحان کنید که پیاز آن در سراسر منطقه و در انواع زمین ها کشت می شود .

گلهای پاییزی - گل برفی
گلهای پاییزی – گل برفی

گل سیکلمن

این گیاه از هم خانواده ی گل سیکلمن hederifolium است . در اوایل ژانویه ، شکوفه های صورتی رنگ بالای ساقه های آن شکوفا می شود که همانند یک قالیچه نقره ای رنگ با برگ های مرمری شکل است. این نوع گل مکان نیمه سایه و خاک زهکشی شده مناسب و همچنین زیر سایه درختان را ترجیح می دهد و زیبایی آن بسیار شبیه گل بر فی ( snowdrop ) است.

گلهای پاییزی - سیکلامن بنفش
گلهای پاییزی

و آخرین گل گلی نیس جز گل گل تاج الملوک

گل زمستانی تاج الملوک از گیاهان زینتی بسیار زیبا است که کاشت آن در ایران از گذشته‌های دور تا به امروز رایج بوده است. این گل ظاهر عجیبی و بی‌نظیری دارد که هیچ گل دیگری با آن برابری نمی‌کند، انگار که هر گل تاج الملوک از دو گل روی هم تشکیل شده. چون گل‌های تاج الملوک تقریبا در هر رنگی پیدا می‌شوند، این گیاه چند ساله مورد علاقه بسیاری از باغبانان است.

این گل زمستانی توسط یک گل سبز رنگ فنجانی احاطه شده است که بسیار شبیه آلاله است. برای باغبان هایی که دوست دارند تا در کل زمستان باغچه آن ها همانند بهار پر گل باشد ، کاشت این گیاه توصیه می شود. این گل عاشق یک خاک مرطوب و سایه است و مناسب ترین مکان برای رشد این گیاه در زیر درختان جنگلی است.

گلهای پاییزی - گل تاج الملوک
گلهای پاییزی – گل تاج الملوک
مطالب مرتبط :

نحوه صحیح نگهداری از گیاهان در فصل زمستان

نکاتی برای مراقبت از پوست ، مو ، ناخن در فصل پاییز و زمستان

تاج الملوک گیاهی زمستانی