نان شربتی مغزدار خوشمزه بی نظیر | نان باقلوا

نان شربتی مغزدار یا همان نان باقلوا
نان شربتی مغزدار یا همان نان باقلوا

اگر میخواهید یک نان خوشمزه و جذاب درست کنید من به شما نان شربتی مغزدار (نان باقلوا) رو پیشنهاد میدم که در ماه رمضان بیشترین کاربرد رو داره و شما میتونید خیلی راحت تو خونتون این نون رو درست کنید. حتی میتونید از این نان به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای کودکان خود انتخاب کنید. و در آخر مطلب ویدیو طرز تهیه نان مغزدار شربتی (نان باقلوا) را مشاهده کنید.

مواد لازم نان شربتی مغزدار یا همان نان باقلوا

12 تا خرما پوست گرفته و هسته جدا خرماها رو هم با یک قاشق چایخوری کره رو حرارت گذاشتم تا له بشن بعد با پنج قاشق شکر ( شما میتونید شکر قهوه ای استفاده کنید) پنج قاشق گردو خرد شده و یکم دارچین و دو قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کردم تا حالت خمیری پیدا کرد.

مواد لازم برای تهیه خمیر

3 پيمانه آرد سفيد
1/4 پيمانه شكر
1 قاشق غذاخوری مايه خمير فوری
1/4 قاشق چ نمك
1 قاشق مرباخوری پودر هل
1 عدد تخم مرغ
1 پیمانه شیر ولرم
70 گرم کره ذوب شده خنک

بنر گل من و تو

مواد میانی نان مغزدار شربتی :

گردوی خورد شده 1/2پیمانه
شكر قهوه ای 1/2 پيمانه
كره نرم 50 گرم
گلاب 2 قاشق غذاخوری
كمی پودر هل يادارچين
3 قاشق غذاخوری کشمش پلویی
2 قاشق غذاخوری شکلات چیپسی

همه مواد را با هم مخلوط میکنیم (ابته این مواد بستگی به خود شما داره )

مواد لازم شربت :

1 پيمانه شكر
1/2 پيمانه آب
کمی زعفران
کمی پودر هل
کمی آبلیمو

طرز تهیه نان مغزدار شربتی

یک قاشق غذاخوری خمیر مایه رو به همراه یک قاشق غذاخوری شکر سفید رو با یک پیمانه شیر ولرم مخلوط کردم گذاشتم تا عمل بیاد.
بعد یک قاشق غذاخوری شکر رو با سه پیمانه آرد و سر قاشق چایخوری نمک و یک قاشق چایخوری پودر هل مخلوط کنید وسطش رو گود کنید یک تخم مرغ رو بهمراه شیر تون و چهل گرم کره آب شده و به دمای محیط رسیده وسط آردها بریزید و مواد رو مخلوط کنید تا خمیر منسجم بشه اگه شل بود کمی آرد بزنید و اگه سفت بود کمی آب  بعد خمیر رو ده دقیقه تا یک ربع ورز بدین  و داخل یک ظرف رو چرب کنید و خمیر رو بزارید و روشو بپوشونید بزارید تا حجم بگیره ( خمیر من بعد یک ساعت و نیم حجمش سه برابر شد)
حالا پف خمیر بگیرید و به چهار قسمت تقسیمش کنید
هر قسمت رو به شکل مستطیل به طول ده سانت در چهار سانت تقریبی باز کنید با قطر نیم سانت بعد از موادتون در طول خمیر پخش کنید و خمیر رو رول کنید بزارید وسط قالب که کاغذ روغنی انداختید بقیه رولها رو هم بهمون ترتیب دورش فیکس کنید.

من یکم زعفرون آب شده رومال نون زدم  نون رو بمدت نیم ساعت بزارید داخل فر 180 درجه بپزه  در این فاصله نیم پیمانه شکر رو با یک چهارم پیمانه آب مخلوط کنید و بزارید روی گاز تا قوام بیاد بهش کمی زعفرون هم اضافه کنید. بزارید کنار تا خنک بشه  وقتی نام پخت سطح نون رو بوسیله خلال دندون سوراخ سوراخ کنید و شربت خنک شده رو روی همه سطح نون بریزید و بزارید نان داخل فر خاموش بمونه تا شربت خوب به جسمش بره…

ویدیو آموزش تهیه نان شربتی مغزدار یا همان نان باقلوا

متن: بانوی آفتاب