نحوه شستن برس و شونه های مو

نحوه شستن برس و شونه های مو
نحوه شستن برس و شونه مو

نحوه شستن برس و شونه مو : شاید خیلیا به ذهنشون نرسه که چه قدر برس و شونه های مو میتونن کثیف باشن ، من خودم همیشه فکر میکردم به هر حال برس همیشه توی اتاق پس نیازی به شستن نداره😶 اما به این فکر کنید که چه حالی میشین اگر از حموم با موهای تمیز بیاین و شونه یا برستون پر از میکروب و جرم باشه 🤔 در نتیجه میتونه هر زحمتی که برای موهاتون کشیدین رو از بین ببره .

انتخاب یک برس خوب

این روزا اکثر مردم دارن از برس و شونه های پلاستیکی فاصله میگیرن و سمت برس های چوبی میرن چون از خشکی و زبری مو جلوگیری میکنن . برس چوبی روغن و چربی سالم کف‌ سر رو به انتها و ساقه میبرن در نتیجه مو به حالت طبیعی آبرسانی میشه ، ضمن این که گردش خون رو هم در کف سر افزایش میدن . همونطور که قبلا گفتم برس هایی که دندونه های ریز و کوتاه دارن برای باز کردن گره ها معمولا مناسب ترن . اینم یه توضیح کلی از انواع برس هایی که معمولا داریم .
تمیز کردن برس مو چوبی
تمیز کردن برس مو چوبی

اما برای تمیز کردن برس ها باید چه کار کنیم ؟

روشی که در ادامه برای شستن برس و شونه مو و همچنین تمیز کردن برس گفته میشه رو برای برس های پلاستیکی و همپنین چوبی استفاده کنید.

۱- با یه خلال دندان یا یک جسم نوک تیز اول سعی کنید موهای برس رو خارج کنید . ( حتی میتونین از قیچی استفاده کنید )
۲-بعد داخل یه کاسه بزرگ ، آب گرم پر کنید و شامپو ملایم بریزید و خوب هم بزنید آب رو تا شامپو و آب با هم مخلوط بشن
۳- اجازه بدین حدود ۱۵ دقیقه برس و شونه داخل آب بمونه و بعد با مسواک دندونه ها و خلل و فرج ها رو تمیز کنین.
۴-بعد شونه و برس رو آب بکشید و با حوله و سشوار خشک کنید 😮 ( بله! دقیقا مثل مو های سر )

[accordion]🔻یه نکته این که اگر خیلی میخواین برس ها رو جرم گیری کنید ، میتونین کمی در محلول آب و الکل یا آب و سرکه قرار بدین . ( البته من اینکار رو نکردم و احتمالا ممکنه بافت برس یا شونه رو خراب کنه)[/accordion]
بهتره هر ۱۰-۱۵ روز یکبار شونه و برس ها رو تمیز کنید . جرم ها و باکتری ها و حتی روغن های قدیمی شونه و برس ها داخل منافذ کف سر میرن و اونا رو میبندن در نتیجه مو حتی بعد از شسته شدن بوی بدی داره ، کف سر التهاب و پوسته ایجاد میشه.
نحوه شستن برس و شونه مو پهن
نحوه شستن برس و شونه مو پهن

تمیز کردن برس های پهن

ما در بالا روش کلی تمیز کردن برس و یا همون نحوه شستن برس و شونه مو رو بهتون گفتیم ولی اگر بخواهیم کمی ریزتر بگیم برای برس های پهن به دلیل اینکه فضای بین بدنه و دندونه ها فضای خالی وجود داره و اگر شما بخواهید اونو بشورید آب وارد این فضا ها شده و بعدا به صورت کامل خشک نشه و همین دلیل بر ایجاد بوی بد و همچنین رشد بیشتر باکتری ها بشه پس برای تمیز کردن این نوع از برس ها به این شکل عمل کنید کهبعد از هر بار شونه کردن موها شونه رو با استفاده از دستمال مرطوب تمیز کنید. اگه شما این کار رو همیشه انجام بدین نیازی به شستن نداره و اگر هم مجبور شدید که برس رو بشورید حتما از خشک شدن اون اطمینان حاصل کنید.

شما هم شونه و برس هاتون رو تمیز میکنید؟ اگر این کار رو تا الان انجام نمیدادید تمیز کردن برس مو رو در اولیت کارهای بهداشتی خودتون قرار بدین و نحوه شستن برس و شونه مو رو یاد بگیرید و ازش استفاده کنید.
مطالب مرتبط :

مزایا و معایب کراتینه مو

ویدیو آموزش بستن شال به روشی آسون

آموزش بافت مو به شکل گل رز (مرحله به مرحله)

بنر گل من و تو

ویدیو آموزشی مانیکور و لاک زدن ناخن