نکاتی در خصوص آبرسانی پوست به صورت طبیعی

آبرسانی پوست به صورت طبیعی
آبرسانی پوست به صورت طبیعی

آبرسانی پوست به صورت طبیعی : معمولا وقتی حرف از رطوبت رسانی به پوست میشه معمولا یاد آب نوشیدن یا استفاده از مرطوب کننده میفتیم ، درسته ؟!  اما در واقع نکات دیگه ای هم هستن که رعایت نکردنشون میتونه در عملکرد آبرسانی و رطوبت رسانی پوست اختلال ایجاد کنه . مثلا یه سری از مواد مغذی یا ویتامین های ضروری و یه چیز دیگه اینکه اگه فکر میکنین چون پوست چربی دارین نباید پوستتون رو آبرسانی کنید اینو بدونین که دارین به پوستتون ضربه بدی میزنید و به افزایش ترشح چربی کمک میکنید .

نکات مهم در آبرسانی به پوست

حالا من چند تا نکته میگم که با رعایت اونا میتونید به صورت طبیعی آب داخل پوستتون رو حفظ کنید و به نوعی به پوستتون کمک کنید یا همون آبرسانی به پوست را به روش کاملا طبیعی انجام بدین

۱- از شستن پوست با آب داغ پرهیز کنید

در واقع اگر دمای آبی که روی پوست میگیرین مخالف دمای آب بدن باشه ، پوست رو بسیار خشک میکنه . اگه از آب ولرم و فیلتر آب استفاده کنید ، تا حدود زیادی رطوبت پوستتون حفظ میشه .

بنر گل من و تو
۲-از بخور سرد استفاده کنید

داخل خونه از دستگاه های بخور سرد که محیط رو مرطوب میکنن استفاده کنید . ( به خصوص اگه بچه دارین 😅) در واقع به این شکل مولکول های آب به هم میچسبن و روی پوست مثل اسفنج آب زده عمل میکنن ( دیدین که 💧) و کلا محیط خونه رو به خصوص در شهر های خشکی مثل تهران تا حدودی متعادل میکنن.

بخور سرد برای آبرسانی به پوست
بخور سرد برای آبرسانی به پوست
3- به اندازه کافی آب بنوشید

شاید به نظرتون تکرار بیاد که هر دفعه برای هر پست آبرسانی این مورد میاد . اما آزمایشش خیلی سادست ، کافیه پوست الانتون رو با بعد از دو هفته نوشیدن مقدار زیادی آب مقایسه کنید . ولی به نظرم چون زیاد گفته میشه اهمیت خودشو از دست داده این مورد .

۴-میوه و سبزیجات غافل نشید

از دیگر نکات مهم در  آبرسانی پوست به صورت طبیعی این است که آب مورد نیاز پوست و بدن از طریق میوه و سبزیجات هست . میوه ها و سبزیجاتی مثل هندوانه ، خیار ، سیب ، گلابی ، کرفس ، کاهو و .. به خصوص زمانی که شکم خالی هست هم به جهت آبرسانی به پوست و هم هضم بهتر مواد غذایی ، خوردنشون عالیه

۵-از چربی های مفید استفاده کنید

در آبرسانی به پوست سعی کنید از چربی های مفید و ضروری مثل امگا۳ ، اسید های چربی که بدن نمیتونه تولید کنه در رژیم غذاییتون استفاده کنید . بزرگ‌ترین منبع دریافت امگا ۳ از ماهی های مثل سمن (سالمون) و ساردین ها هستن . البته میتونین به فراخور نیازتون مکمل های امگا۳ هم بگیرین که دوزشون رو پزشک مشخص میکنه .

6- مصرف چای و قهوه را کم کنید

یه نکته خیلی مهم اینه که بهتره مصرف چای ، قهوه و الکل رو خیلی کم کنید . به خصوص چای و قهوه که اغلب ما خیلی مینوشیم آب بدن رو به شدت دفع میکنن . مصرف حداقلی از هر چیزی بروز آسیب رو کمتر میکنه .

مطالب مرتبط :

نقد و بررسی کرم آبرسان لورال

طرز تهیه ماسک آبرسان و ضد خشکی

ویدیو طرز تهیه ماسک آبرسان خیار و هلو