نکات و فوت و فن قورمه سبزی خوشمزه

نکات و فوت و فن قورمه سبزی خوشمزه
نکات و فوت و فن قورمه سبزی خوشمزه

نکات و فوت و فن قورمه سبزی خوشمزه : خیلی از عزیزان میگن من طبق دستور و گفاه ها قرمه سبزی درست میکنم ولی نمیدونم چرا خوب در نمیاد. ما در این مطلب نکات قورمه سبزی خوشمزه و همچنین فوت و فن های اون رو میگیم و اگر عزیانی نکاتی به ذهنشون رسید در قسمت نظرات بهمون بگن که اضافه کنیم. پس بریم سراغ نکات قورمه سبزی خوشمزه و خانگی

استفاده از روغن

با توجه به اینكه گوشت غذا و سبزی قورمه به صورت جداگانه سرخ می‌شوند، بهتر است در صورت امكان از مقدار كمی روغن استفاده كنید تا غذا بیش از اندازه چرب نشود.

لوبیا را خیس کنید‌

لوبیای قورمه‌سبزی را از شب قبل خیس كنید و قبل از اضافه كردن به خورش 20 دقیقه آن را در آب جوشانده و سپس به خورش اضافه كنید.

بنر گل من و تو
نکات قورمه سبزی خوشمزه
نکات قورمه سبزی خوشمزه

سبزی را زیاد هم نزنید

مدت زمان سرخ كردن سبزی قورمه‌سبزی روی شعله متوسط حدود 15 دقیقه است تا زمانی كه رنگ آن عوض شده و عطر شنبلیله آزاد شود. در طول مدت سرخ كردن، سبزی را 2 یا 3 بار بیشتر هم نزنید، زیرا زیر و رو كردن بیش از اندازه حرارت روغن را پایین می‌آورد و روغن بیشتری جذب سبزی می‌‌شود. ‌

سبزی را ریز خرد کنید

بهتر است سبزی خورشت قورمه سبزی خیلی ریز خرد شود . اگر سبزی قورمه سبزی درشت خرد شده باشد خورش هر چه بجوشد جا نمی افتد.

ترکیب سبزی قورمه سبزی

تركیب سبزی قورمه در نقاط مختلف ایران متفاوت است. در تهران سبزی قورمه از تره، جعفری، گشنیز و شنبلیله تشكیل شده است و گاه حتی گشنیز در آن به كار نمی‌‌رود. در جنوب ایران به سبزی كمی سیر سبز تازه و شوید اضافه می‌شود. در آذربایجان شنبلیله از تركیب سبزی حذف و به جای آن اسفناج به كار می‌رود.

علائم خورشت جا افتاده

از علائم یك خورش جاافتاده روغنی است كه روی خورش می‌ایستد،‌ اگر هنگام سرو غذا، همه مواد پخته، اما خوب جا نیفتاده بود یا به اصطلاح آب و دان سوا بود، 10دقیقه قبل از كشیدن خورش ، 4-3 قالب كوچك یخ به خورش اضافه كنید. این كار تمام روغن خورش را جذب كرده و روی آن می‌آورد و درنتیجه غذا كاملا جا افتاده به نظر می‌رسد.

لیمو عمانی تیره استفاده کنید

لیمو عمانی جز لاینفک خورش قورمه سبزی است که دو نوع روشن و تیره دارد. برای قورمه سبزی بهتر است از نوع لیمو عمانی تیره رنگ استفاده شود.

روغن اضافه کنید

هنگام سرخ کردن سبزی قورمه سبزی ، روغن سبزی را اول به آن اضافه کنید و به اصطلاح نگذارید آب سبزی خشک شود بعد روغن بریزید چون رنگ روغن روی خورش جا افتاده و سبزی سبز و خوش رنگ می شود.

فوت و فن قورمه سبزی
فوت و فن قورمه سبزی

رب اضافه نکنید

در بعضی مناطق به خورش قورمه‌سبزی رب گوجه‌فرنگی اضافه می‌شود‌ اما این كار توصیه نمی‌شود، زیرا طعم رب گوجه‌فرنگی باقی مزه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و از بین می‌برد.

‌‌شعله را کم کنید

برای تهیه یك قورمه‌سبزی جاافتاده، به شعله كم و زمان طولانی احتیاج دارید. به همین دلیل در قدیم این خورش را مانند آبگوشت از صبح زود بار می‌گذاشتند تا مواد آن كاملا پخته، آب آن كشیده و طعم‌ها با هم مخلوط شوند.

گوشت مناسب

برای تهیه قورمه‌سبزی، گوشت سردست انتخاب كرده و همراه آن دنبالچه گوسفندی، تكه‌ای دنده و قلم اضافه كنید تا طعم خورش بهتر و لذیذتر شود.

ما در این مطلب فوت و فن قورمه سبزی خوشمزه و همچنین نکاتی که باید رعایت کنید تا یک قورمه سبزی خوشمزه داشته باشید را گفتیم اگر نکاتی از قلم افتاد در بخش نظرات ما را یاری کنید.