آیا میشه پتوس را در آب نگهداری کرد؟ نحوه و شرایط مورد نیاز

نگهداری پتوس در آب
نگهداری پتوس در آب

نحوه نگهداری پتوس در آب : خیلی ها میپرسن که چطور میتونیم پتوس رو در آب نگهداری کنم؟ و سوالات متعدد این چنین که باید گفت بله پوتوس رو در آب هم پرورش بدید ولی به یکسری نکات هم باید توجه داشته باشید. بهتون میگم که چه شرایطی رو باید فراهم کنید تا بشه پتوس رو در آب نگهداری کرد پس با من همراه باشید.

آیا میشه گل پتوس رو فقط در آب نگهداری کرد؟

من چند ماهه چند شاخه از این گل رو در یک گلدان شیشه ای حاوی آب نگهداری میکنم و ریشه فراوانی زدن تقریبا 10 روزی یکبار از کود مایع بامبو یک قطره بهش میدم نورش غیرمستقیمه و دما معمولی چندوقت یک بار هم ریشه هاشو میشورم وآبشو عوض میکنم. الان مدتیه چند برگش لک قهوه ای شده و گاهی هم برگی زرد میشه و میریزه و بعضی از شاخه ها جوانه زده.

آیا میشه توی آب همینطوری نگهش دارم یا حتما باید توی خاک بکارمش؟ آخه روی اپن آشپزخونه هست و خیلی با گلدونش جور شدن و خوشگل شدن دلم نمیاد گلدونشو عوض کنم ولی از طرفی هم نمیخوام باعث مرگش بشم. ممنون میشم راهنماییم کنین.

بنر گل من و تو

نگهداری پتوس در آب

به راحتی میتونید پتوس رو برای همیشه در آب نگهداری کنید ولی توجه داشته باشید که از کیفیت گیاه کاشته شده و دیگر نمیتونید اون گیاه رو به خاک منتقل کنید مگر اینکه ازش مجدد قلمه بگیرید و هر زمان که در آب به اندازه 2 ایل 3 سانتی متر ریشه زد به خاک منتقل کنید.

اگر قصد نگهداری پتوس در آب رو دارید حتما باید با کود مایع تقویت بشه و هر چند وقت یکبار آب تعویض شود. اگر ریشه های سیاه و لزج جدا شود ،خود گلدان هم ضد عفونی شود و از آب بدون املاح استفاده شود.سعی کنید از گیاهتون قلمه بگیرید و د رخاک بزنید تا اگه مشکلی براش پیش اومد ،به یکبار کل گیاه را از دست ندهید ،یعنی یکی در آب داشته باشید و یکی در خاک.

پرورش پتوس در آب
پرورش پتوس

تهیه قلمه و نگهداری اون در اب

بریا این کار از گیاه مادری و برگهای جوان قلمه تهیه کنید آموزش قلمه گرفتن و محل صحیح رو میتویند از مطالب مرتبط مشاهده کنید و سپس سک ظرف شیشه ای تمیز آماده کنید و داخل اون آب بریزید و سپس قلمه ها رو به آب منتقل کنید و در محلی با نور متوسط و فیلتر شده قرار بدید و هر چند وقت یکبار اقدام به تعویض آب کنید و از کودهای مایع برای تغذیه استفاده کنید و در برخی موارد اگر آب داری مواد مغذی باشد نیاز به کود نیست.

مطالب مرتبط با پتوس :

تکثیر پتوس در خانه

مشکلات و بیماری های پوتوس

آموزش کامل قلمه زدن پتوس