چرا باید براش های آرایشی را شست؟

اهمیت شستن براش های آرایشی
اهمیت شستن براش های آرایشی

اهمیت شستن براش های آرایشی : تمیز بودن وسایل آرایشی از اهمیت بالایی برخوردار است که با تمیز نگاه داشتن اونها میتویند سلامت پوستتون رو تضمین کنید،من وقتی براشم کثیفه ترجیح میدم با دست آرایش کنم تا حداقل جوش نزنم. براش کثیف از چرب ترین کرمپودر ها و لوازم آرایش ها بدتره برای پوست . در ادامه می خوام ۵ نکته برای اهمیت شستن براش های آرایشی رو براتون بگم، پس با ما همراه باشید

چرا باید براش های آرایشی را شست؟

١- براش های کثیف باعث ایجاد اشتباه رنگی روی پوست میشه . مثلا کرمپودرتون یه رنگ دیگه روی پوستتون در میاد ، و یا نمیتونین کانتور یا سایه تمیز و خوشرنگی روی پوست ایجاد کنید.

٢- براش های آرایشی ضمن جذب کثیفی از محیط با هر بار استفاده چربی، پوست مرده، باکتری و .. سطح پوست رو میگیره . حالا حساب کنید چند بار پشت سر هم این باکتری ها و کثیفی ها با هم مخلوط بشن و بیان روی پوست . اینا باعث جوش و آکنه های زشت و چرکی میشن که گاهی به راحتی هم خوب نمیشن.

بنر گل من و تو
چرا باید براش های آرایشی را شست؟
چرا باید براش های آرایشی را شست؟

3- حتما تجربه کردین که بافت براش های کثیف، ضخیم و کلفت میشه و به مرور مواد رو سخت جذب می کنه . هم چنین موقع کشیدن روی پوست باعث کیکی شدن آرایش و خط انداختن و کلا کثیف کاری میشه.

٤- اين مورد هم مربوط به بحث جرم هاست . که شما باکتری های کثیف رو هر دفعه توی مواد آرایشی می کنید و اون ها رو هم آلوده می کنید . در نتیجه آلودگی توی اونا میمونه و در نهایت باعث جوش و امراض پوستی میشه .

5 – و یه نکته خیلی مهم این که شما با شستن مداوم براش ها باعث طولانی تر شدن عمر اون ها میشین و لازم نیست که هر سال هزینه براش خریدن بکنید . بسته به نوع موی براش ها ، اگر خوب نگهداری کنید از اونا ممکنه تا بیش از ۵-۶ سال عمر کنن.

متن از yasaman_style

مطالب مرتبط :

مدل موی تاج مخصوص موهای خیس

نکاتی که باید در خصوص اکستنشن مژه بدانید

نقد و بررسی کرم آبرسان لورال