کراسولا تتراگونا “کاج مینیاتوری”

کراسولا تتراگونا

نام لاتین: Miniature Pin
نام علمی: Crassula tetragona

کراسولا تتراگونا یا همان “کاج مینیاتوری” که از خانواده بزرگ ساکولنت ها می باشد. crassula-tetragona بومی آفریقای جنوبی است. گیاهی همیشه سبز با برگ هایی سوزنی شاخ و برگ های کوچک به طول 4 سانتی متر که این گیاه می تواند تا ارتفاع 60 سانتی متر رشد کند.

همچنین برای ایجاد یک فضای بسیار زیبا و جذاب در باغچه، فضای سبز و … نیز استفاده می‌شود.

بنر گل من و تو

کاج مینیاتوری یا crassula-tetragona

کاج مینیاتوری - کراسولا تتراگونا

این درخت کوچک، گل‌های بسیار زیبا، جذاب و کوچکی نیز تولید می‎کند. crassula-tetragona فصل گل‎دهی در تابستان می‌باشد. گیاه کراسولا تتراگونا در برابر خشکی مقاوم است و یک گیاه بسیار مناسب برای نگه داری در خانه می‌باشد.

این گیاه می‌تواند سرما را تا دمای 4 درجه سانتی‎گراد تحمل کند ولی در صورتی که به مدت طولانی در معرض دمای پایین تر قرار بگیرد امکان از بین رفتن گیاه وجود دارد.

نگهداری این گل بسیار راحت است و رشد راحتی دارد ولی در مقابل بیماری های قارچی حساس می باشد.

خاک شنی و خاک رس برای این گیاه مناسب می باشد. می توان از خاک های مخصوص کاکتوس نیز استفاده کرد. فقط دقت کنید که خاک حتما زهکشی خوبی داشته باشد.

نکات کراسولا تتراگونا

کراسولا تتراگونا

کراسولا تتراگونا خاک کمی اسیدی را دوست دارد.کراسولا تتراگونا مانند سایر کراسولاها در زمین‎های خشک رشد می‎کند، می‌توان آن را در آفتاب کامل یا سایه جزیی نگه داشت، گرما را دوست دارد و به آسانی رشد می‎کند.

یک مکان با روزی 6 ساعت نور خورشید برای نگه داری کراسولا تتراگونا مناسب است.
آبیاری بیش از حد این گیاه را خراب می کند.  برای آبیاری نهال‎ها، اجازه دهید بین هر بار آبیاری خاک خشک شود. ماهی یک بار آبیاری برای گیاه کراسولا تتراگونا کافی است.

تکثیر این گیاه از طریق بذر و قلمه نیز انجام می شود. که راحتترین نوع تکثیر همان قلمه گیری می باشد که مانند دیگر ساکولنت ها انجام می شود.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: