کوبیده مرغ تابه ای فوق العاده خوشمزه مرحله به مرحله + نکات کلیدی

طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای - کباب کوبیده مرغ تابه ای
طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای - کباب کوبیده مرغ تابه ای

کباب کوبیده مرغ تابه ای : یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میشه با گوشت مرغ درست کرد کباب کوبیده مرغ هست که خیلی شبیه کباب کوبیده با گوشت که تنها تفاوتش استفاده از گوشت مرغ به جای گوشت قرمز هست. شما میتویند این کباب رو هم در تابه درست کنید و هم میتونید به سیخ بزنید و روی آتیش درست کنید ولی اون دسته از عزیزان که مثل من باربیکیو نداردن میتونن خیلی راحت و سریع طبق دستور و عکس های زیر با طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای آشنا بشن و به راحتی درستش کنن. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای

مرغ ۵۰۰ گرم (بهتره که ترکیبی از ران و سینه استفاده کنید ولی میتونید یک مرغ بخرید و از استخون دربیارید و چرخ کنید)
پیاز ۲ عدد
سیر ۴ حبه
کره ۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای

برای شما عزیزان یک روش ساده برای طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای میخوام بگم ، بریم سراغ اصل قضیه خوب برای تهیه کوبیده مرغ احتیاج داریم به ترکیب ران و سینه یا فیله و سینه مرغ چرخ شده، سینه خالی استفاده نکنید چون کبابتون سفت و خشک میشه پیاز و سیر میکس شده و پاپریکای تازه یا دلمه قرمز و سبز چرخ شده نمک و فلفل سیاه و قرمز پاپریکا.

بنر گل من و تو

زردچوبه آب زعفران مقداری مخلوط رو خوب ورز بدید دو ساعت داخل یخچال بمونه اگه تو فر میپزید یه استکان کوچیک روغن داخل گوشت بریزید دوباره مخلوط کنید تا به مستطیل نچسب رو کمی چرب کنید گوشت رو داخلش پهن کنید و با چاقو یا سر انگشتان خط بندازین روشو فویل بکشید داخل فر ۱۹۰ نیم ساعت بعد نیم ساعت فویل رو بردارین گریل روشن کنین تا سطحشم برشته بشه بعد از فر خارج کنین روش ترکیب کره آب شده و آب زعفران بزنین.

طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای - مواد را در تابه پهن میکنیم
طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای – مواد را در تابه پهن میکنیم

همانوطر که در تصویر میبینید مواد رو داخل تابه (یا سینی فر فرقی نداره) ریختیم و سپس با دست صاف کردم و بعد با استفاده از پشت چاقو خط بین کوبیده ها انداختم تا بعدا خیلی راحت جداشون کنم. دوستان عزیز میتویند مواد آماده شده رو داخل فر از قبل گرم شده در دمای 180 درجه سانتی گراد هم قرار بدید ولی حتما آخر کار حدود 5 دقیقه گریل رو روشن کنید تا روی کباب هم کاملا پخته بشه.

طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای - به اندازه دلخواه جدا کنید
طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای – به اندازه دلخواه جدا کنید
کباب کوبیده مرغ تابه ای
کباب کوبیده مرغ تابه ای

نکته کباب کوبیده مرغ تابه ای

اگه شما فقط از سینه مرغ استفاده کنید کباب شما کمی خشک میشه پس حتما از ران هم در مخلوط خودتون استفاده کنید.

میتونید مواد رو در غذا ساز مخلوط کنید و اگه غذاساز نداشتید مرغ رو چرخ کنید یا گوشت مرغ چرخ شده تهیه کنید! و حتما نواد رو خوب ورز بدین که مواد به خوبی با هم مخلوط بشه.

میوتنید سه قاشق سوپخوری سس گوجه‌فرنگی را با دو قاشق سوپخوری فلفل دلمه ریز خرد شده را همراه با خردل (به میزان لازم) به مایه‌ی گوشت اضافه کنید.

حتما در یک ظرف دیگه گوجه هم سرخ کنید تا جذابیت غذا و خوشمزگی اون چند برابر بشه

کسانی که با این رسپی کباب مرغ تابه ای رو درست کردن زیر همین مطلب در بخش دیدگاه نظرات و تجربیات خودشون رو با ما به اشتراک بذارند.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کباب کوبیده در خانه فوق العاده 

19 نوع از بهترین غذاهای نونی برای مهمانی و شام