گیاهان آپارتمانی کم نور

گیاهان آپارتمانی کم نور

خیلی از دوستان در خصوص گیاهان آپارتمانی که برای نگهداری از آنها به نور کم احتیاج هست (گیاهان مقاوم به نور کم) سوال میکنن که در این مطلب قصد داریم تعدادی از آنها رو معرفی کنیم. برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی کم نور که تعدادی از آن‌ها در این مقاله معرفی خواهند شد؛ نیاز به پنجره‌های متعدد، نور و یا مراقبت زیاد نخواهید داشت. با گل من و تو همراه باشید.

معرفی گیاهان آپارتمانی کم نور (گیاهان مقاوم به نور کم)

«چِمادورآ»Chamaedorea: ازجمله گیاهان آپارتمانی کم نور و مقاومی است که به هر گوشه‌ی منزل شما روح خواهد بخشید. شامادورا هم میگن به این گیاه زیبا.

«چِمادورآ»Chamaedorea

«ساگو پالم ژاپنی» Japanese Sago Palm: این گیاه آپارتمانی جزوی از دکوراسیون منزلتان خواهد شد، نگهداری از آن نیز ساده است.

بنر گل من و تو

«ساگو پالم ژاپنی» Japanese Sago Palm

«آگلااُنِما» Aglaonema: این گیاه آپارتمانی، با رنگ زیبای صورتی و سبزش، به مراقبت بسیار کمی احتیاج دارد.

اگلونما - Aglaonema - گیاه مقاوم به نور کم

«فیکوس بنجامین» Weeping Fig Tree: مبادا نام غمناک این گیاه که اشاره‌ای به شکل گریان آن است؛ باعث شود که از انتخاب آن صرف‌نظر کنید. رشد آن بسیار سریع است و در هر مکانی از خانه می‌توانید آن را قرار دهید. نگهداری و آبیاری آن کمی از حد معمولی بیش‌تر کار می‌برد.

فیکوس بنجامین

«برگ عبایی» Cast Iron Plant: فروشگاه مشهور «آمازون» در توضیح این گیاه می‌نویسد: «در غفلت و بی‌خبر بزرگ می‌شود!» نگهداری از آن بسیار آسان است.

معرفی و نگهداری گل برگ عبایی- گل من و تو

«پتوس»:Devil’s Ivy جزو گیاهان آپارتمانی کم نور است که نامش به معنای «پیچک شیطان» است؛ در بدترین شرایط نیز رشد می‌کند، اگر آن را در باغچه و محیط آزاد بکارید گیاهان دیگر را احاطه و خفه خواهد کرد ولی به‌طور مجزا در محیط داخل منزل، گیاه ایدئالی است.

پتوس

«دیفن باخیا»:Dieffenbachia یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی کم نور است. برای نگهداری از آن باید بین پنجره و گیاه، پرده‌ای حائل باشد، بخصوص در فصل بهار و تابستان که این گیاه زیبا برگ‌های مهربان جدیدش را رشد می‌دهد نباید نور مستقیم خورشید به آن بتابد.

دیفن باخیا مقاوم به نور کم