آموزش تصویری طرز تهیه پیده گوشت ترکیه ای فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه پیده گوشت ترکیه‌ای
طرز تهیه پیده گوشت ترکیه‌ای

طرز تهیه پیده گوشت ترکیه ای به همراه ویدوی : اگر شما هم دنبال یک غذای لوکس و خوشمزه ترکیه ای هستید این رسپی رو از دست ندید، یکی از غذاهای ترکی خوشمزه که میشه گفت هم در ایران و هم در ترکیه طرفداران خاص خودشو داره پیده هست که ما به شما نحوه درست کردن پیده اسفناج پنیری و پیده دهن باز رو آموزش دادیم، شما میتونید خیلی رحت این غذای خوشمزه رو توی خونه درست کنید راستی برخی از سوالاتی که دوستان پرسیده بودن رو هم قرار دادم.

پیده اصل ترکی پنیر پیتزا و فلفل دلمه نداره این دو مورد رو میتونید حذف کنید .چون به این شکل با ذائقه خانواده ما جور بود من اضافه کردم وگرنه پیده ترکی فقط خمیر و گوشت چرخ کرده ست داخلشم گوجه فرنگی خرد شده و رب داره. گوشتش رو هم خیلی سرخ نمیکنن معمولا خامتر برمیدارن، طبق این دستور درست کنید عالی میشه

مواد لازم پیده گوشت ترکی

با این مواد میتونید 3 عدد پیده گوشت درست کنید.

بنر گل من و تو

آرد ۴۰۰ گرم
مایه خمیر فوری ۱۰ گرم
شکر ۱ قاشق غذاخوری
آب ولرم ۲۵۰ میلی لیتر
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق غذا خوری سرخالی
زرده تخم مرغ 1 عدد
شیر 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه پیده گوشت ترکیه ای خوشمزه

تمام مواد به غیر از آرد و نمک رو با هم مخلوط میکنیم سپس آرد الک شده و نمک را اضافه میکنیم. آرد را بتدریج اضافه کنید ممکنه کمتر نیاز بشه چون نوع آردها باهم متفاوته تا زمانی که خمیری شود بریزید.

خمیر را روی سطح کار ۱۰ دقیقه ورز بدید سپس خمیر را جمع کنید، داخل کاسه بذارید، سلفون و پارچه بکشید روش تو دمای محیط یک ساعت استراحت دهید تا حجمش دو برابر شود. سپس پف خمیر را گرفته و به ۳ قسمت تقسیم کنید و چونه کنید. هر کدوم از چونه ها را بترتیب روی سطح آرد پاشی به شکل بیضی باز کنید. روی سینی فر که کاغذ روغنی چرب شده گذاشتید قرار بدید.

سطح خمیر را روغن زیتون بمالید و با مایه گوشتی پوشش بدیداز لبه های خمیر فاصله بذارید برای تا کردن. روش پنیر پیتزا و کمی جعفری خرد شده بریزید و طبق ویدیو لبه ها را تا کنید تا بشکل قایق دربیاد. دو انتهای خمیر رو خوب بهم بچسبونید که موقع پخت بازنشه. میتونید دوتا انگشتتونو خیس کنید تا بهتر بهم بچسبه.

یک عدد زرده تخم مرغ را با شیرخوب هم بزنید و رومال بزنید.داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه بسته به دمای فرتون بپزید تا زمانی که طلایی شود. ازفرکه خارج کردید تا داغه لبه های خمیر رو کره یا روغن زیتون بزنید.برای مواد میانی من مواد رو چشمی ریختم دیگه اندازه نگرفتم اینو همتون بلدید.

طرز تهیه مواد میانی پیده گوشت ترکیه ای

یدونه پیاز رو با روغن داخل تابه تفت بدید، زردچوبه بزنید طلایی که شد گوشت چرخ کرده رو اضافه کنید، نمک، پودر فلفل قرمز تند، فلفل سیاه بزنید و بذارید گوشت سرخ بشه اواسط پخت فلفل دلمه خردشده رو بریزید بعد گوجه فرنگی خرد شده و اجازه دهید بپزه تا آب گوجه خشک بشه بعدیکی دو قاشق رب گوجه بزنید و درآخر کمی جعفری خرد شده بریزید و از رو حرارت بردارید.

طرز تهیه پیده گوشت
طرز تهیه پیده گوشت
ویدیو مراحل تهیه پیده گوشت ترکیه ای

نکته؛ میتونید شب قبل خمیر رو آماده کنید عمل که اومد بدون اینکه پف خمیر را بگیرید یا سلفونش رو بردارید بذارید تو یخچال و فرداش بقیه مراحل رو انجام بدید.من خودم همین کارو کردم

سوالات متداول طرز تهیه پیده ترکیه ای

  1. برای مهمون میشه از قبل نیمه اماده اش کرد از چند ساعت قبل ؟ یعنی از چند ساعت قبل اماده کنیم و فقط توی فر بزاریم لحظه اخر؟ یا به خمیرش اسیب میرسه ؟ بله عزیزم میشه.فقط روشو حتما بپوشونید که خشک نشه، واینکه تا موقعی که میخواین بزارید تو فر باید در یخچال باشه
  2. میشه این پیده رو داخل ماکرویو پخست ؟ اگر مایکروفر تون سیستم کانوکشن داشته باشه میش
  3. خمير مايع رو كجاها دارن جز لوازم قنادي ها؟ نانوایی های و سوپر مارکت ها دارن
  4. ببخشید عریزم خمیر مایه نباید عمل بیاد؟ پودر خمیر مایه دو مدل هست، یسری ها رو بدون عمل اوردن به سایر مواد اضافه می کنند و یه مدل باید حدود ربع ساعت با آب یا شیر ولرم عمل بیاد بعد به مواد اصافه بشه، خمیر مایه ایرانی ها ندیدم روشون نوشته باشه بخاطر همین بهتره برای اطمینان بذارید از قبل عمل بیاد.

شما تا الان پیده درست کردید؟ حتما نظر و تجربه خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید تا سایر دوستان هم از اونها استفاده کنند.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر نان سوخاری خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه نان آچما ترکیه فوق العاده

طرز تهیه کیک کاراملی کرم دار ترکیه