با خواص بهار نارج برای پوست بیشتر آشنا شوید

خواص بهار نارج برای پوست
خواص بهار نارج برای پوست

خواص بهار نارنج برای پوست : بهار نارنج به شکوفه گل درخت نارنج گفته می‌شود که در فصل بهار عرق آن گرفته می‌شود. این نوشیدنی خوش طعم و خوش بو در بسیاری از صنایع از جمله عطرسازی و ساخت محصولات آرایشی بهداشتی استفاده میشود. بهار نارنج هم به صورت مایع نوشیدنی و هم به صورت روغن در بسیاری از زمینه‌های درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله تاثیر بسیار قدرتمند و مثبتی بر روی پوست دارد و می‌تواند مانند یک تونر برای پاک کردن چربی و آلودگی‌ها از سطح پوست مورد استفاده قرار بگیرد.

فواید بهار نارنج برای پوست

عرق بهار نارنج به عنوان روغن معطر نرولی نیز شناخته شده‌است. عرق بهار نارنج با خارج کردن برخی ذراتِ دارای خواص هیدروفیلیک روغن به دست می‌آید. این نوع عرق نیز مانند گلاب و دیگر عرق‌ها، به طور گسترده‌ای در لوازم آرایشی، آروماتراپی و همچنین پخت و پز استفاده می‌شود. یکی از بهترین چیزهایی که در مورد عرق بهار نارنج می‌توانیم بگوییم، عطر خوش آن است.

بهار نارنج برای خشکی پوست

بهار نارنج برای درمان خشکی و التهاب پوست نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند مشکلات پوستی آن‌ها را برطرف کند.

بنر گل من و تو

یکی از دلایلی که عرق بهار نارنج به طور گسترده‌ای در آروماتراپی استفاده می‌شود اثر آرام‌بخشی است که روی اعصاب دارد. افزودن آن به آب داخل وان باعث کاهش تنش می‌شود و و حتی سردرد را درمان می‌کند. این ماده در کاهش استرس و اضطراب نیز نقش بسیار پررنگی دارد. یکی دیگر از مزایای اضافه کردن عرق بهار نارنج به آبی که با آن حمام می‌کنید، توانایی آن برای نرم و درخشان کردن پوست است. این ماده پوست شما را مرطوب خواهد کرد و باعث می‌شود که در تمام طول روز احساس کنید که پوستی ابریشمی دارید.

خواص بهار نارنج برای خشکی پوست
خواص بهار نارنج برای خشکی پوست
بهار نارنج برای معده

این عرق را به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، سوء هاضمه و گاز معده به کودکان می‌دهند. اعتقاد بر این است که عرق بهار نارنج برای رفع مشکلات شکم شگفتی می‌آفریند و به همین دلیل یک درمان عالی طبیعی و بدون خطر برای رفع این مشکل محسوب می‌شود.

رفع سوزش پوست

عرق بهار نارنج به رفع سوزش پوست کمک می‌کند و قرمزی را که با پوست تحریک‌شده همراه است، کاهش می‌دهد. اگر پوست شما دارای چنین مشکلاتی است، می‌توانید از عرق بهار نارنج به عنوان یک درمان موثر استفاده کنید. همان‌طور که خواندید، عرق بهار نارنج بسیار ملایم است و در تهیه‌ی محصولات مراقبت از پوست کودک در فرانسه استفاده می‌شود. دقیقا به خاطر همین ملایمت است که می‌توان آن را برای حیوانات خانگی نیز به کار برد. اگر حیوان خانگی شما دچار زخم شود، می‌توانید از این آب برای کمک به درمان سریع‌تر آن استفاده کنید.

رفع سوزش پوست
رفع سوزش پوست
فواید بهار نارنج برای پوست : از بین بردن سوختگی

بهار نارنج برای از بین بردن آفتاب سوختگی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اکنون در بسیاری از برندهای دارویی و آرایشی در سراسر دنیا از ترکیبات پرتقال و نارنج استفاده می‌شود. برای درمان آفتاب سوختگی تنها کافی است مقداری از عرق یا روغن بهارنارنج را توسط یک گاز استریل تمیز روی محل موضع گذاشته تا ویتامین C و خواص آرامبخشی این گیاه معطر التهاب را از بین ببرد.

خواص بهار نارنج برای پوست : محصولات بهداشتی

عرق بهار نارنج همچنین در تهیه‌ی بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می‌شود.این ماده نه تنها بوی خیلی خوبی دارد،بلکه مزایایی نیز برای موها دارد. عرق بهار نارنج به تمیز کردن موهای شما کمک می‌کند و سبب درخشان و قوی شدن آن‌ها می‌شود. این ماده موهای شما را براق هم می‌کند.

عطر و بوی عرق بهار نارنج آرام‌بخش است. این ویژگی بهار نارنج برای افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، عالی است. کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی از آن را بر روی ملحفه‌ی تخت‌تان بریزید،فقط مراقب باشید ملحفه لک نشود.

بهار نارنج رطوبت رسان قوی

عرق بهار نارنج می‌تواند بیش‌ترین رطوبت را به پوست بدهد. بنابراین قادر است آب کافی برای پوست فراهم کند. به این ترتیب می‌توانید از خشکی پوست جلوگیری کنید و ظاهر پوست را بهبود ببخشید.
عرق بهار نارنج دارای میزان فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. بنابراین، می‌تواند به جلوگیری از اثرات منفی یا جانبی رادیکال‌های آزاد کمک کند. این ماده اثرات منفی آلودگی را بر روی پوست از بین خواهد برد. بنابراین، با استفاده از آن می‌توانید پوست سالمی داشته باشید که جوان‌تر و سفت‌تر به نظر می‌رسد.

بهار نارنج رطوبت رسان قوی
بهار نارنج رطوبت رسان قوی

سایر خواص بهار نارنح برای پوست

یکی دیگر از مزایای عرق بهار این است که می‌تواند بیماری‌های پوستی را دور از شما نگه دارد. و به این ترتیب می‌تواند از پدیدار شدن مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما جلوگیری می‌کند،همچنین درمان خوبی برای مشکلات پوستی محسوب می‌شود.

عرق بهار نارنج همچنین می‌تواند به سفت شدن پوست کمک کند. بنابراین، داروی خوبی برای دوره‌ی پس از بارداری که پوست در اثر کشش شل شده است، محسوب می‌شود. علاوه بر این، عرق بهار نارنج می‌تواند ظاهر پوست را جوان و سفت کند.

عرق بهار نارنج انتخاب مناسبی برای کاهش چین و چروک و حذف خطوط ریز است. این تاثیر به دلیل وجود ویتامین C فراوان در این نوع عرق است. همچنین احتمال بروز ترک‌های پوستی را کاهش دهد.

عرق بهار نارنج شکل‌گیری سلول‌های جدید پوستی را تحریک می‌کند. این ماده می‌تواند سلول‌های مرده را از بین ببرد و کمک کند که به جای آن‌ها سلول‌های جدید به وجود بیایند و به این ترتیب ظاهر پوست را روشن‌تر کند.

مطالب مرتبط :

نگاهی به خواص گل همیشه بهار

نوشیدنی های مناسب برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان

با 16 خواص روغن بنفشه آشنا شوید