بررسی عوارض کاشت ناخن

بررسی کاشت ناخن
بررسی کاشت ناخن

مدتی است که کاشت ناخن در کشور ما هم گسترش پیدا کرده، درسته هزینه این کار خیلی هم پایین نیست ولی بانوان سرزمینم علاقه زیادی به این موضوع نشان داده اند، ولی تحقیقات بسیار زیادی در خصوص کاشت ناخن انجام شده و هم اکنون نیز درحال انجام هست که در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این موارد بپردازیم. تا بتونیم نتیجه بگیریم که کاشت ناخن خطرناک هست یا نه. پس با ما همراه باشید در بررسی کاشت ناخن.

راه حل ناحن های شکسته

شاید یک عده برای اینکه ناخن هاشون میشکنه میرن و کاشت ناخن انجام میدن و اگر ناخن های اونها شکننده نبود سراغ کاشت ناخن نمیرفتن، برای این دسته از عزیزانم باید بگم که بهترین راه برای تقویت ناخن های خودتون تقویت کردن و غنی کردن مواد غذایی مصرفیتون هست. اگر رژیم غذایی خاصی دارین سعی کنید از مکمل های آنها استفاده کنید تا کمبود جبران بشه.

روی و بیوتین در محکم‌تر شدن صفحه‌ی ناخن نقش مهمی دارند. فراموش نکنید که استون در دراز‌ مدت باعث شکنندگی ناخن‌هایتان می‌شود. سعی کنید از پاک‌کننده‌های بدون استون استفاده کنید.

عفونت قارچی ناخن

محققان این سوال را که آیا کاشت ناخن عفونت قارچ ناخن را فزایش میدهد؟ را مورد بررسی قرار دادن به متاسفانه نتیجه این تحقیقات مثبت بوده همانطور که شاید اطلاع داشته باشید عفونت قارچی ناخن طول درمان زیادی دارد و زیاد هم خوب جواب نداده، از نشانه های ابتلا به این نوع قارچ میتونیم به تغییر رنگ لیز شدن و افتادن ناخن اشاره کنیم.

بنر گل من و تو

هر مقدار که ناخن کاشته شده روی ناخن های شما بیشتر بماند ریسک ابتلا به عفونت قارچی ناخن بالا می رود.

عفونت قارچی ناخن
عفونت قارچی ناخن

توجه داشته باشید که : درسته در بالا گفتیم که تغییر رنگ ولی هر تغییر رنگی به نشانه عفونت قارچی ناخن نیست این تغییر رنگ اکثر مواقع مربوط به استفاده بیش از حد از لاکهای قرمز و زرشکی (در چنین لاک هایی از اسید آهن برای رنگ قرمز یا قهوه ای استفاده می شود که باعث زرد شدن ناخن شما میشه) هستش. شما میتونید برای اینکه این اتفاق نیوفته از یک لاک به عنوان لاک بیس قبل از لاک زدن استفاده کنید.

برای رفع عفونت قارچی ناخن این مطلب رو بخونید.

خطر ابتلا به قارچ ناخن یکسان است؟

خطر ابتلا به قارچ ناخن به هر فرد به فرد دیگر متفاوت می باشدو کسانی که تحت شیمی درمانی و مبتلا به نقس ایمنی اکتسابی هستند و کلا هر کسی که سیستم ایمنی ضعیفی داره خطر ابتلا به این مورد براش افزایش پیدا میکنه.

ضد قارچها هم موثر نیستند

بخاطر اینکه عفونت قارچی ناخن از ریشه شروع میشه ضد قارچ ها هیچ تاثیری بر روی آن ندارند، زمان مانیکور یا ریموو که بافت اطراف ناخن به وسیله‌ی عقب‌زن جا‌به‌جا می‌شود، اسپور قارچ‌های موجود در هوا وارد بافت می‌شوند و در شرایط مناسب رشد خود را آغاز می‌کنند.

ضد قارچ ناخن
ضد قارچ ناخن

استفاده از دستگاه UV

شاید برای شما هم سوال پیش اومده باشه که برای سرطان زایی از اشعه ماورابنفش استفاده میشه پس استفاده از دستگاه های UV در مراحل کاشت ناخن احتمال ابتلا به سرطان را بالا میبره؟ باید در جواب این سوال بگم که فعلا تحقیقات موردی در این خصوص نشان نداده.

شاید دلیل این امر این باشه که سطحی و همچنین مدت زمان که زیر نور این اشعه قرار میگیره خیلی خیلی کم هست. تا حالا تعداد افرادی که به سرطان پوست مبتلا شده باشند و سابقه کاشت ناخن داشته باشن بسیار اندک بوده.

دستگاه uv برای کاشت ناخن
دستگاه uv برای کاشت ناخن

نتیجه گیری کاشت ناخن

من نظر شخصی و نتیجه تحقیقات رو جمع بندی میکنم و خدمتتون عرض میکنم ولی تصمیم گیری آخر به عهده خودتون هست ولی پیشنهاد میکنم که در مراسم های خاص از کاشت ناخن استفاده کنید و همچنین برای مدت طولانی به هیچ وجه از کاشت ناخن استفاده نکنید.

اگر شما هم طبق جزو افرادی هستید که به علت شکننده بودن ناخن ها به کاشت ناخن روی می آورید توصیه میکنم که این کار رو انجام ندین. این را به خاطر داشته باشید: در فرایند کاشت و ژلیش یک لایه از ناخنتان تراشیده می‌شود و به مرور زمان ناخن‌های شما از حالت اولیه نازک‌تر میشه، همانطور که گفته‌ شد رژیم غذایتون رو اطلاح کنید.

کلام آخر اینکه خودتون رو را بپذیرید و به اون احترام بذارید و باور کنید که زیبا هستید.