تمامی نکات برای انتخاب وسایل آرایشی و خرید آن

نحوه انتخاب وسایل آرایشی و خرید آن
نحوه انتخاب وسایل آرایشی و خرید آن

نحوه انتخاب وسایل آرایشی و خرید آن : ایران یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان وسایل آرایشی در بین جهان است بطوری که رتبه بالایی در استفاده از وسایل آرایشی دارد. هر چند مصرف بیش از حد این وسایل برای پوست مضر است و بارها کارشناسان توصیه به عدم استفاده‌ کرده‌اند، اما امروزه تقریبا وسایل آرایش عضو لاینفک خرید بانوان بوده و به وفور مصرف‌ می‌شود. پس اگر تمایل به استفاده از وسایل آرایشی دارید بهتر است نحوه انتخاب و خرید آن را به صورت دقیق بدانید تا ضرر های آن را به حداقل برسانید. پس با من همره باشید تا به شما هر آنچه برای خرید وسایل آرایشی باید بدانید را مرور کنیم.

راستی در آخر هم میتونید با ترندهای آرایشی 2019 هم آشنا شوید.

کشورهای تولید‌ کننده وسایل آرایشی:

سه بخش بزرگ در جهان تولید‌ کننده وسایل آرایشی هستند، آمریکا، اروپا و ژاپن. بیشترین لوازم آرایشی و بهداشتی تولید این سه بخش بوده و از آنجا به سایر کشورها صادر می‌شود. این محصولات به شکلهایی متفاوت و با کیفیت متفاوت در این بخشها تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار‌ می‌گیرند.

بنر گل من و تو

فرانسه در اروپا یکی از بزرگترین کشورهای تولید‌ کننده وسایل آرایش است. این کشورها تولیدکنندگانی بزرگ بوده و به کیفیت وسایل، بسته‌بندی، ظاهر، رنگ و عطر و بو، بررسی حساسیت‌زایی، کاربرد و ایمنی محصول توجه بسیاری می‌کنند.

ایران وارد کننده بزرگ لوازم آرایشی بوده و سالها سعی بر ایجاد فرمولاسیون و تولید محصولات در داخل‌کرده‌است که گاهی نیز در این زمینه موفق بوده‌است. با توجه به حجم وارد شدن مواد تقلبی و جعلی به بازار شاید گاهی بهتر باشد از نمونه‌های تولید شده در داخل استفاده نمود تا از کیفیت آن مطمئن بود و اطمینان داشت تقلبی نیست.

نحوه خرید وسایل آرایشی
نحوه خرید وسایل آرایشی

وزارت بهداشت پیگیریهای زیادی بر تولید محصولات آرایشی ساخت داخل کشور داشته و همواره بر تولید نظارت‌دارد. کسب مجوز از وزارت بهداشت برای تولید مستلزم این است که شرکتها جزئیات دقیقی از مواد آرایشی وارداتی خود را به وزارت بهداشت ارائه‌دهند.

در پایان با بررسی و تحقیق بر روی مواد تهیه شده توسط وزارت بهداشت، این محصولات در صورت تأیید مجوز فروش می‌گیرند.

نحوه انتخاب وسایل آرایشی:

امروزه وسایل آرایشی قیمت سرسام‌ آوری دارد، لذا باید در انتخاب و تهیه آن بیشتر دقت‌ کنید. یک اشتباه نادرست شما را متحمل به هزینه زیادی می‌کند که شاید امکان‌پذیر نباشد. همیشه بودجه‌ای برای لوازم آرایشتان اختصاص‌ دهید.

اگر می‌خواهید محصولی که خرید می‌کنید نتیجه‌بخش باشد، باید این محصول متناسب با ویزگیهای خودتان باشد. یک سری نکات در انتخاب محصول هست که باید با توجه به آنها بهترین محصول را خریداری کنید.

نکاتی برای خرید وسایل آرایش که باد دانست:

1.نوع پوستتان را بشناسید:

بهتر است قبل از خرید وسایل آرایشی نوع پوست خود را ائم از چرب، خشک یا معمولی و مختلط بشناسید. بالطبع اگر پپوست چربی دارید باید در خرید محصولات مثلاً کرم پودر یا ضد آفتاب دقت‌کنی که فاقد چربی باشد تا جوش نزنید. یا اگر پوست خشکی دارید باید محصولاتی بخرید که خشکی پوستتان را بیشتر نکند. برای پوستهای حساس نیز محصولاتی روانه بازار می‌شود که باز می‌توانید اگر پوستی حساس دارید از آنها تهیه‌کنید. پوستهای جوش‌دار یا آکنه‌دار باید محصولات متناسب با پست خود را بخرند. عدم دقت در خرید می‌تواند پوست شما را آسیب زده و خراب‌کند.

پول و هزینه‌تان را برای وسایلی که لازم دارید بگذارید. فرض‌کنید زیاد آرایش روزمره نمی‌کنید، پس بیهوده پول زیادی بابت پالت سایه ندهید و چیزهایی که لازم‌دارید را بخرید. چیزهایی را بخرید که بیشتر لازمند.

نحوه تشخیص نوع پوست
نحوه تشخیص نوع پوست
2.اشانتیون محصولات را بگیرید:

اگر محصولی دارای اشانتیون رایگان است حتماً آن را بگیرید. بدین شکل لازم نیست برای تست‌کردن محصولی که آیا به پوستتان می‌خورد یا خیر هزینه‌ای بپردازید. خیلی راحت استفاده‌کرده و اگر مناسب است بابت آن پول پرداخت‌ می‌کنید. پس مرتبه دیگر اگر اشانتیون برای محصولی به شما دادند حتماً آن را دریافت‌ کنید.

3.سعی‌کنید هماهنگی بین وسایل آرایشیتان باشد:

سعی‌کنید وسایل آرایشتان را هماهنگ بخرید، منظور این است که رنگ رژ و رژگونه یا سایه‌تان به هم بخورد. اگر ناهماهنگ باشند، شما پول گزافی پرداخته‌اید و نمی‌توانید با هم آنها را استفاده‌کنید. لذا مجبورید آنها را در کمد وسایلتان بدون استفاده‌بگذارید. پس بهتر است این هماهنگی را درنظربگیرید.

4.قبل از خرید نظرات کاربران اینترنتی را بخوانید:

همیشه پیش از خرید محصولی که برای خرید آن تردید دارید، در مورد آن تحقیق‌کنید. امروزه با وجود فضای مجازی و اینترنت به راحتی می‌توانید در فروشگاه‌های مجازی در مورد هر محصولی که بخواهید اطلاعات کسب‌کنید و نظر کاربران را در مورد آن بدانید. راهنماییهایی‌هایی را که افراد در زیر پستها نوشته‌اند را بخوانید و ببینید کدام یک تجربه‌ای بهتر دارند یا پوستشان بیشتر به شما شبیه است. بدین شکل با اطمینان بیشتری از کیفیت و تناسب محصول می‌توانید خرید کنید. حتی یک سری ویدئوهای آنلاین در مورد برندها و محصولات خاص هست.

در ضمن میتوانید نقد خیلی از وسایل آرایشی که در فروشگاه ها میبینید رو از بخش بررسی وسایل آرایشی سایت گل من و تو مطالعه کنید.

نحوه انتخاب وسایل آرایشی
نحوه انتخاب وسایل آرایشی
5.عکس وسایل آرایشی کشویتان را داشته‌باشید

برای این توصیه‌ می‌کنیم این عکس را همراه داشته‌ باشید که هنگام خرید، وسایل تکراری نخرید. بارها پیش آمده رنگ لاک یا رژ لبی را که داشته‌ایم خریده‌ایم. برای اینکه از این کار جلوگیری کنید با داشتن عکسی راحت‌تر خرید می‌کنید. بدین‌ترتیب هماهنگی خرید را هم می‌توانید رعایت‌ کنید.

6.به همه فروشنده‌ها اعتماد نکنید

از جای مورد اعتماد خرید کنید. به هر حال هر فروشنده‌ای قصد فروش بالاتر محصول خود را دارد. این شمایید که باید انتخاب درستی داشته‌باشید. انتخابی که با پوستتان هماهنگ و متناسب باشد. ضمناض همیشه به تاریخ تولید و انقضای محصولات توجه‌کنید.

6.برای پوست خود اهمیت قائل شوید

همیشه کیفیت را فدای کمیت نکنید. بدانید که وسایل آرایشی در تماس مستقیم با پوست شماست و به راحتی بر روی آن تأثیر می‌گذارد. پس کمی بیشتر برای پوستتان ارزش قائل‌شوید و چیزهای بی کیفیت به آن نزنید. سعی‌کنید مواد با کیفیت با توجه به بودجه خود بخرید.

ترندهای آرایشی 2019

خط چشم بصورت نقاشی:

خط چشمهای نقاشی شده از ترندهای فصل بودند. مثلاً خط چشم با سه نقطه که ساده و زیباست و در عین حال خاص.

خط چشم آبی:

یکی از ترندهای جالب خط چشم آبی تیره است که کمی پهن کشیده‌می‌شود. به آن خط چشم شلوار جین هم می‌گویند.

لبهای اومبره: پلبهای خود را با چند رنگ رژ لب بیارایید. آنها را با هم ترکیب کرده و رنگ جدید بیافرینید یا به لبها با این کار حجم دهید.

نکاتی جهت خرید کرم پودر متناسب با پوستتان:

کرم پودر یکی از وسایل آرایشی مهم بانوان است که همه تقریباً از آن استفاده‌می‌کنند و برندهای بسیاری دارد. انتخاب درست کرم پودر پوست شما را زیباتر نشان داده و آرایشی بی نقص با آن خواهید‌داشت. کرم پودرتان را باید طوری انتخاب‌کنید که نه از پوستتان خیلی روشن‌تر و نه تیره‌تر باشد. بعضی بانوان برای داشتن پوستی برنزه یا بر عکس سفید از کرم پودرهایی چند درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از پوست خود استفاده‌می‌کنن که اصلا جالب نیست. کرم پودر باید نزدیک به رنگ پوستتان باشد تا طبیعی بنظر آید. بهترین روش انتخاب رنگ مناسب کرم پودر تست کردن آن بر روی پوست صورت و یا گردن است. به این ترتیب که تفاوت زیادی بین رنگ پوست و کرم‌پودر نباشد.

کرم پودر مات مای Matt
کرم پودر مات مای Matt

کرم پودر را به مقدار لازم مصرف‌کنید و آن را به آرامی روی پوست پخش‌کنید تا طبیعی باشد و سنتان را بیشتر نشان ندهد.

نحوه انتخاب رژگونه و نکاتی برای خرید:

اگر پوست چربی دارید از رژگونه پودری استفاده‌کنید . در صورتی که پوستی خشک یا معمولی دارید رژگونه‌ها کرمی و مایع گزینه بهتری هستند، چون به نوعی حالت رطوبت‌رسانی دارند. بر عکس رژگونه‌های پودری چربی روی پوستهای چرب را جذب2‌کرده و ظاهری زیباتر به چهره‌تان می‌دهند.

برای انتخاب رنگ رژ گونه بهتر است رنگی استفاده‌شود که به رنگ پوست صورتتان نزدیکتر باشد. اگر تفاوت رنگ زیادی باشد، مصنوعی جلوه‌می‌کند.

انتخاب رژ لب مناسب و آرایش لب:

آرایش لب اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در زیبایی صورت تأثیر زیادی داراست، پس در انتخاب رنگ رژ لب دقت‌کنید. برای خرید رژ لب مناسب به رنگ پوست، لبها، رنگ دندانها و مو و چشم دقت‌کرد. افراد دارای پوست سفید اغلب بیشتر رنگهای رژ لب برایشان مناسب است. اما رنگ دندانهایی که به زرد می‌زند کمی محدودیت ایجاد‌می‌کند.

آرایش چشم و ریمل و خط چشم:

چشمها در چهره نقش مهمی دارند. وقتی کسی به ما نگاه می‌کند اولین جا و جایی که بیش از همه بدان توجه‌می‌کند چشمهاست. به همین خاطر آرایش چشم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خط چشم را با دقت بکشید و ببینید چه مدل خط چشمی به چشمهایتان بیشتر می‌آید.

ریمل انواع متعددی دارد که انتخاب آن بستگی به کاربرد شما دارد. ریمل را برای بلندتر شدن مژه و یا پرپشت شدن و حجیم‌کردن می‌زنند. باید ببینید کدام یک مقصود شماست و با توجه به همان ریمل بخرید.

نکات خرید ریمیل - شکل برس ریمل
نکات خرید ریمیل – شکل برس ریمل

ریملهای ضد آب نیز در بازار با برندهای متنوعی هست که می‌توانید در صورتی که در معرض آب یا عرق‌کردن قرار می‌گیرید آنها را تهیه‌کنید.

در این مطلب با نحوه انتخاب وسایل آرایشی و ترندهای 2019 آشنا شدید اگر شما هم نکاتی برای خرید وسایل آرایشی دارید حتما در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا سایر دوستان هم از آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط :

9 مرحله مهم زیرسازی پوست برای داشتن آرایش بی نقص

با 10 ماده خطرناک در لوازم آرایشی بیشتر آشنا شوید

بهترین ترندهای لوازم آرایشی پاییزی 2019