تمیز کردن ظروف مسی کدر شده

تمیز کردن ظروف مسی کدر شده
تمیز کردن ظروف مسی کدر شده

مس، عنصر Cu، یک فلز نارنجی مایل به قرمز است که در مناطق مختلف جهان استخراج می شود. مس نرم است و راحت می توان با آن کار کرد. مس یکی از اولین فلزات مورد استفاده انسان ها برای استفاده های مختلف بود. یکی از ارزشمندترین خواص مس، توانایی آن برای هدایت گرمایی و الکتریکی است. این ویژگی باعث می شود که ظروف مسی برای پخت و پز مناسب باشند. با این حال، مس اغلب با رطوبت و ناخالصی های موجود در هوا واکنش می دهد و کدر می شود مگر اینکه به طور مرتب تمیز شود. با ما همراه باشید تا با روشی برای تمیز کردن ظروف مسی کدر شده آشنا می شویم.

 

مواد و وسایل مورد نیاز:

– نمک
– آب لیمو
– بشقاب یا سینی
– آب
– مایع ظرف شویی
– تمیزکننده فلز تجاری

 

دستورالعمل:

– نمک و آب لیمو را مخلوط کنید تا یک خمیر درست کنید.

بنر گل من و تو

– خمیر را به ناحیه کدر شده بر روی مس اعمال کنید، آن را به شدت بسابید.

– اجازه دهید که خمیر روی مس کدر شده به مدت 15 دقیقه بماند.

– مخلوط نمکی را از مس بشویید و کاملا با محلول آب و مایع ظرفشویی شستشو دهید.

– مس را کاملا خشک کنید و مثل لوستر براق کنید.

– برای تیرگی های شدید، با توجه به دستورالعمل های روی برچسب، پولیش مس تجاری را اعمال کنید. سپس، به طور کامل با آب بشویید و خشک کنید.

– خودتان مخلوط پاک کننده مس را درست کنید تا برای پاک کردن از مواد شیمیایی استفاده نکنید و برای خرید پاک کننده های تجاری مس، هزینه ای پرداخت نکنید.  بدین منظور یک قاشق چایخوری آمونیوم، یک فنجان کربنات کلسیم و نیم کوارت ( پیمانه ای در حدود نیم لیتر) ژل صابون (ساخته شده از یک فنجان صابون تراشیده شده در یک کوارت آب جوش) را مخلوط کنید. مخلوط را روی سطح مس بسابید تا تیرگی ناپدید شود.

 

تمیز کردن ظروف مسی کدر شده
تمیز کردن ظروف مسی کدر شده

 

هشدار ها و نکات:

– برای جلوگیری از تیره شدن، شما باید روی مس یک پوشش اعمال کنید که برای ظروفی که در معرض گرما هستند کار نمی کند یا آنها را در ظروف هوابندی شده نگه دارید.

– هنگام کار با پاک کننده های تجاری، از دستکش لاستیکی استفاده کنید. این محصولات مضر هستند و باید دور از دسترس کودکان نگه داری شوند.

– تمیز کننده های تجاری مس ممکن است یک عامل آمونیوم یا اسید سیتریک داشته باشند. این مواد می توانند باعث آسیب به چشم و پوست شوند و باید با دقت مورد استفاده قرار گیرند.

 

امیدوارم از آموزش تمیز کردن ظروف مسی کدر شده لذت برده باشید.